Diyarbakır

Ostra turkıet
fredag 3 augusti 2012 - Diyarbakır, Turkiet

Sa efter 15 timmar i en buss som faktiskt holl ganska bra standard kom jag fram till Diyarbakir i Turkiet. De mesta av vagarna var nog dock framst avsedda for kreatur, bitvis hoppade bussen sapass att det kandes som en tur pa en asnerygg eller nagot. Bara en till pa bussen kunde engelska, Mustafa.

Herr Z
Zlove i Osterled 2012
Senast aktiv - från Monterrey, Nuevo León, Mexiko
Resande fot sjalv!
fredag 16 juli 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Tjhooo!!! Nu ar jag med mın vannınas lıllebror och pappa och storebror ı deras lagehet och lanar ınternet. For att upptadera mıg lıte av vad som hant nar jag kom tıll turkeıt och landsbygden. Jag har blandande kanslor nar det galler att se det fattıga och det sjukt rıka mannıskorna

Priya Josefsson
Lotusklocka i Turkiet-10/Juli
Halsar pa Storebror!
torsdag 15 juli 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Tjenıxen! Nu ar jag cırka 20 mınuter fran landet ı en lıten stad och halsar pa hos vannınas och hennes mamma slakten broder barn deras fruar etc. Har bor jag fınt om man ska gemfora med landet med kor far hons och katter hundar,. Har kanner man sıg hemma lıte som ı sverıge. Tur att jag

Priya Josefsson
Lotusklocka i Turkiet-10/Juli
Kultur förenar!
söndag 7 mars 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Sista kvällen i den turkiska delen av Kurdistans tillbringades på stadens kulturcenter. Hela arrangemanget övervakades av civilpolis eftersom turkarna var rädda att kvällen skulle bli propaganda för frihetsrörelsen. Utanför samlingssalen ställdes målningar av fängslade kurder ut. Som

Syrien
lördag 6 mars 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Dagarna i Kurdistan fortsätter att överraska. Vägen in till Syrien gick inledningsvis bra. Vi slapp betala för "stämplar" eftersom vi träffade den "statlige lokalhövdingen" under gårdagen. Ett smidig övergång över gränsen var tänkt att ske med hjälp av en "gåva" i form av ett par

Senast aktiv - från Bahçe Sokak, Mardin, Turkiet
Slutet gott allting gott!
fredag 5 mars 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Så var man tillbaka i Diyarbakir igen. Det känns jättekonstigt och väldigt, väldigt vemodigt... Hade gärna stannat en vecka eller två till i Irak, dels pga den fantastiska naturen (man förälskar sig i bergen), men främst pga atmosfären och de underbara människorna! Vart vi än åkt,

Starka kvinnor
fredag 5 mars 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Idag fredag började dagen 4.00 med att moskén på hotellet körde igång sina böneutrop. Inte lika trevligt som under dagen…. Hotellet är rätt udda i sig, ligger mitt ute i ingenting och omgivning domineras av långtradarparkeringar. Efter vanlig uppstigning bar det av till stadens

Mardin / Nusaybin
torsdag 4 mars 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Givande dag i Kurdistan med ett späckat schema. Uppstigning 5.00 för inrikesflyg till Mardin. Därefter fick vi en guidad biltur genom denna stad som är av FN klassad som världsarv. Besök i bla en syrisk ortodox kyrka. Efter det åkte vi till Nusaybin och åt lunch med den kvinnliga

Istanbul
onsdag 3 mars 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Efter en tågresa till Arlanda med diverse oplanerade stopp... hann vi ändock med flighten med Turkish Airlanes som bjöd på en snabb och bekväm resa med underbart god mat. Efter en snabb incheckning fick vi med lokal guide en tvåtimmars vandring i Istanbuls gamla stad. Tyvärr var det för

Det finns på webben
söndag 28 februari 2010 - Diyarbakır, Turkiet

Kommunens och dagstidningens hemsidor är läsbara med Googles översättningsverktyg: http://www.nusaybin.bel.tr/ http://www.haberler.com/nusaybin/ Intressant att de mycket aktivt arbetar med jämställdhetsfrågor när mainstreambilden i Sverige är Kurd = hederskultur.

Osterled 2012

Osterled 2012

7 juli 2012 - 16 augusti 2012

Turkiet-10/Juli

Turkiet-10/Juli

11 juli 2010 - 27 juli 2010

Tjhoooo!!! Är bjuden till ett stort och vackert bröllop i turkiet till min väninna, som har en kusin som ska gifta sig:) Ska bli ännu ett äventyr och nya upptäckter som jag ska tillbringa med hennes familj, släkt vänner etc. Häng på min resa i sommarvärmen! Kram

Kurdistan

Kurdistan

3 mars 2010 - 8 mars 2010

Reser tillsammans med kommunfullmäktiges presidium till Nusaybin, Turkiet. Syftet är att knyta kontakter med en stad i de kurdiska delarna av Turkiet varifrån många i Söderhamn och Hälsingland kommer.

Projekt Kurdistan

Projekt Kurdistan

23 februari 2010 - 7 mars 2010

att studera till naturgeograf är bra. då får man åka och studera markprocesser i irakiska Kurdistan!

Athos o Turkiet

Athos o Turkiet

21 juni 2009 - 19 juli 2009

Fyra dagar på det heliga berget Athos i norra Grekland och därefter en rundresa i Turkiet. Vi kommer bl.a. att besöka Istanbul, Göreme och Diyarbakir.

Turkey, Baby - Yeah!

Turkey, Baby - Yeah!

6 december 2008 - 21 december 2008

[i][b]Our first real travel together :) We will meet family & friends, go shopping, see historical places as well as maybe going to Iraq or Syria :) New life together, new adventures :)[/b][/i]

Turkiet, sydöstra

Turkiet, sydöstra

6 oktober 2008 - 27 oktober 2008

Studieresa med Den globala resan.

Dgrturk-08

Dgrturk-08

6 oktober 2008 - 24 oktober 2008

Resa till sydöstra Turkiet.

Globala resan

Globala resan

6 oktober 2008 - 25 oktober 2008

Globala resan till Sydöstra Turkiet.

Sydöstra turkier/Kurdistan

Sydöstra turkier/Kurdistan

6 oktober 2008 - 24 oktober 2008

Reser med Den Globala Skolan till Kurdistan i oktober.

Claes Meijergård
Mec