Doğubeyazıt

Sista dagen i Istanbul
söndag 12 oktober 2008 - Doğubeyazıt, Turkiet

Godmorgon! Efter en bastant frukost bestaende av youghurt med inlagda aprikoser i sockerlag, oliver, vit farost mycket god och mild samt tomater och gurka och avslutningsvis vetebulle. De turkiska vetebullarna ar mycket goda, vi vill mao undvika flygplansmaten. Min socker tillvanjning har okat

Fatımas sovrum
torsdag 9 oktober 2008 - Doğubeyazıt, Turkiet

Vi skrev ett langt inlagg fran Trabzon men jag vet inte varfor vi inte lyckades spara det. Kanske var vi for lummiga av whiskyn vi hallt i oss efter vara aventyr. Dan-Ove berattar om resan till Ayder. Vilka berg och vilken natur! Landskapet sag till sist ut som " Broukeback Mountain". Och vagen

Istanbul Dogubayezit Kars
söndag 5 oktober 2008 - Doğubeyazıt, Turkiet

Jag fıck lıte angest over det upplagg jag skrutıt sa mycket over nar ıngen kom och motte oss pa İstanbul Sabıha. Nar sedan den taxıchauffar som tog narmare 400 for att kora oss ınte hıttade hotellet blev det ınte battre. Han fıck slappa av oss vıd Bla Mosken för darıfran skulle jag ı

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Turkiet Svarta havet

Turkiet Svarta havet

1 oktober 2008 - 13 oktober 2008

Från Umeå till Istanbul. Vidare till Agri, Dogunbayezit och Kars. Från Kars till Trabzon, Rize och Ayder. Från Trabzon till Safranbolu och därifrån tillbaka till Istanbul.