Finike

tisdag 18 december 2012 - Finike, Turkiet

Hej på er alla läsare nu vilar vi tryggt i Finike hamn över vintern, hamnen är fylld med vinterliggare från många olika nationer, vi är 10 svenskar som kommer att fira dom stora helgerna här nere så på lulafton blir det stort svenskt julbord förhoppningsvis ute i solskenet, juldagen ska

MedelhavsturneHej
fredag 30 november 2012 - Finike, Turkiet

Hej igen vi blev kvar i Göcek en hel vecka på grund av toahaveri en impeller i vacumsuget på toan hade gått sönder och låste spolningen en ny skickades från Istabull och det blev naturligtvis fel impeller, den riktiga storleken gick inte att få fram i Turkiet, det blev en ny tillverkad i

måndag 27 februari 2012 - Finike, Turkiet

Hej på er sänder ett litet livstecken från vår vinterhamn i Finike, här är full aktivitet bland hamnens vinterliggare för jämnan, vi känner att vi träffat rätt med denna hamn som är riktigt Turkisk. Folket här är jättebra att ha och göra med och de jobbar dag och natt med att göra

söndag 18 december 2011 - Finike, Turkiet

God Jul och Gott Nytt År på er alla vänner och besökare i resedagboken. Hjärtliga hälsningar från Jan-Åke o Ann-Christin

måndag 5 december 2011 - Finike, Turkiet

Hej en snabbvisit från Finike hamn, vi har nu varit två veckor i Finike det var ett bra vinterval, staden är riktigt turkisk inga turister utöver långseglarna i hamnen här är tre besättningar från Sverige två från Norge, Tyskar, Engelska, Franska,Amerikanska samt en ensamseglande dam på

medelhavsturne
torsdag 24 november 2011 - Finike, Turkiet

Hej igen,efter Fethiye gick vi tillbaka till vår ensamma fina lagun Kargi Buku även nu fick vi vara ensamma på plats, det är en fin tid nu när båtsäsongen tagit slut här nere, efter en knapp vecka seglade vi ned till stadshamnen i Kas på väg dit blev vi uppropade på vår vhf av en svensk

Antalya
torsdag 23 juni 2011 - Finike, Turkiet

Antalya Efter att ungdomarna åkt tog vi själva en taxi in till Antalya. Marinan ligger en mil utanför stan. Antalya grundades av Attalos II kung av Pergamon år 159 f.kr. Staden blomstrade under romerskt, bysantinskt och seljuqiskt välde innan den kom till osmanskt styre 1390. Den moderna

Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
En vecka med barn och barnbarn
torsdag 23 juni 2011 - Finike, Turkiet

En vecka med barn och barnbarn Oskar, Helene, Niki och Anna mönstrade på i Antalya. De kom med flyg från Göteborg. I Kemer låg vi kvar och badade en dag. Vi hann även med en delfinshow i delfinariet, som ligger alldeles intill marinan, vilket var uppskattat. Vi hade tidigare besökt en

Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Tomten kommer inte från Rovaniemi!
lördag 11 juni 2011 - Finike, Turkiet

Tomten kommer inte från Rovaniemi! Nicholaus, på 300-talet biskop av Myra, var berömd för sin aldrig sviktande generositet och fromhet. Han saligförklarades och legenden utsåg honom till fiskares och barns skyddshelgon och staden blev en pilgrimsort. En historia berättar att han gav en

Kekova Roads och Finike
lördag 11 juni 2011 - Finike, Turkiet

Till Kekova Roads och Finike Motorgång i nästan stiltje förbi Kas. Där utanför ligger den grekiska ön Kastelorizon långt hemifrån längs den turkiska sydkusten. Dit flyttar idag rikt folk från olika länder och bygger upp nya hus exakt som de en gång såg ut innan bombningar och

Östra Medelhavet

Östra Medelhavet

30 maj 2011 - 30 september 2011

Fjärde sommaren av vår långsegling börjar i Marmaris och går österut längs Turkiets sydkust till Antalya. Sedan får vi se vart vi styr kosan. Det är inte bestämt ännu. Vad vi vet är att vi gör ett break och åker hem några veckor i sommar för att fortsätta i september. Vi hoppas på nya äventyr och upplevelser. Vi kommer att ha besök på båten vissa delar av resan.

Medelhavsturné

Medelhavsturné

8 augusti 2010 - 8 augusti 2015

En långfärdssegling till Medelhavet.

Segling i Medelhavet 2010

Segling i Medelhavet 2010

5 april 2010 - 31 december 2010

Sjätte säsongen. Inga speciella planer ännu.

Turkiet 2010-2011

Turkiet 2010-2011

1 januari 2010 - 31 augusti 2011

Vi håller oss flytande. Vart är vi på väg? Kolla våra resbrev /Sune & Ulla

Medelhavet

Medelhavet

30 juli 2008 - 31 augusti 2012

Med Kvast-Hilda "utsidan" till Medelhavet via Svarta Havet, Donau, Main och Rhen till Holland och sedan en extrasväng till Bretagne

MsDorisSunnana