Kaş

Kastellórzion
tisdag 5 juli 2011 - Kaş, Turkiet

Kas – Kalkan Vi ligger kvar i Kas några dagar. Vi får färskt bröd i sittbrunnen varje morgon från Smiley´s restaurang helt nära. Vi tar en tur med färjan till den grekiska ön Kastellórzion strax utanför. Det är enklare att ta färjan över och stämpla passen, även om man måste

Barbro Nordin
oceanis423 i Östra Medelhavet
Senast aktiv - från Dol, Split-Dalmatiens län, Kroatien
Vandring bergen
söndag 14 mars 2010 - Kaş, Turkiet

Bestämmer mig för att ge mig i kast med att bestiga det närliggande berget, och ta mig upp till den förhisoriska bosättningen Pellos, det går hyffsat bra att ta sig upp till första berkammen på lite drygt fem hundra meter även om det ser omöjligt ut så går stigen i zik zak upp på

Östra Medelhavet

Östra Medelhavet

30 maj 2011 - 30 september 2011

Fjärde sommaren av vår långsegling börjar i Marmaris och går österut längs Turkiets sydkust till Antalya. Sedan får vi se vart vi styr kosan. Det är inte bestämt ännu. Vad vi vet är att vi gör ett break och åker hem några veckor i sommar för att fortsätta i september. Vi hoppas på nya äventyr och upplevelser. Vi kommer att ha besök på båten vissa delar av resan.

Vandring i Turkiet

Vandring i Turkiet

17 februari 2010 - 29 mars 2010

Jag har tänkt mig att vandra samt att åka buss efter medelhavs kusten, från Syrien och upp mot Bosporen med avslut i Istanbul