Konya

Upp i bergen
torsdag 29 december 2016 - Konya, Turkiet

Buss upp i bergen. Åkte genom ett bergssluttning på 1800 möh.

Monica Grandin Högberg
monicagh i Turkiet
Senast aktiv - från Azorerna, Portugal
Lava
tisdag 10 november 2015 - Konya, Turkiet

Så … då har vi förflyttat oss till Kappadokien. En massa mil sydost om Ankara. Vi har besökt en underjordisk stad, Ja, det bodde några tusen människor i denna stad under jorden, Välordnat med ventilation, vatten rum för djuren, kök och sovrum m m för människorna o s v , Vi har också

Maja Och Ove Henriksson
majaove i Turkiet once again
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Kappadokia 1
måndag 9 december 2013 - Konya, Turkiet

Idag har vi tittat på städer som ligger i bergen , alltså inuti bergen. Mycket häftigt faktisk, allt detta i apostlarnas spår:-) :-) En uppvisning i dans har vi oxå fått uppleva. De snurrade runt i flera minuter, hade blivit snurrig så inne helvete.

Kappedokien
fredag 16 november 2012 - Konya, Turkiet

Doris Bergström
dorisbb i Kappedokien, Turkiet
Senast aktiv - från Hua Hin, Prachuap Khirikhan, Thailand
Östra Turkiet
onsdag 7 juli 2010 - Konya, Turkiet

Jaha, en uppdatering vore val pa sin plats. Vi har nu tagit oss fran Trabzon i ostra Turkiet till Konya i de centrala delarna av landet. Det ar verkligen stor skillnad pa Turkiet och Georgien/Armenien. Fina, asfalterade vagar, busschaufforer som bar slips och bjuder pa kaffe och hyfsat

Turkiet

Turkiet

25 februari 2013 - 5 mars 2013

RES upp i Kapadokien. E fantastisk resa med bra boende. Allt var enastående, bra guide. Tyvärr en busschauffören som kunde slutat med att vi rullat ut för ett stup. En mycket nära döden upplevelse. Byte av buss, mötes av läkare på hotellet. Många chockades. Men det slutat lyckligt, tack o lov

Turkiet once again

29 oktober 2014 - 5 november 2014

Upplevelser i Turkiet

Upplevelser i Turkiet

7 december 2013 - 14 december 2013

I apostlarnas spår heter resan. Kan undra vad detta ska bli, Turkiet i December???

Kappedokien, Turkiet

Kappedokien, Turkiet

16 november 2012 - 17 november 2012

Hej alla vänner Har just kommit hem från en mycket trevlig resa i Turkiet. Buss upp till Kappedokien ca 50 mil över berg, stepp o dalar. Vägen ganska bra, men över berget så låg vägen på 1.825 meter över havet, då håller man tummarna att bromsarma fungerar. Det gjorde de. Ett otroligt förtrollande landskap som naturen har skapt, mycket vidsträck. Kunde inte åka luftbalong denna gång, då det var mulet. Har upplevt mycket trevligt gör gärna en tripp o ha lita trevligt som jag. 2 timmar innan jag åkte till Turkiet köpte jag en ny lägenhet, så alla som känner sig manade finns det flyttkartonger som behöver förflyttas.Kram Doris

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

15 juni 2010 - 4 augusti 2010

Mot Kaukasus! Resan startar i Armeniens huvudstad Yerevan, vid foten av Mount Ararat, varifrån landet kan utforkas. Därefter står Georgien på tur, Tbilisi ska vara en vacker stad. Ett besök i Stalins födelsestad Gori skulle dessutom vara något utöver det vanliga. Sedan blir det Turkiet ett par veckor, med slutmål Istanbul. Eventuellt fortsätter resan upp mot Bulgarien och Rumänien.