Antalya

Sista kvällen

Då är vi inne på vår sista kväll, veckan har sprungit iväg. Vi har verkligen haft en kanon vecka, vädret har varit så kanon som varmast 48° idag så har det nog varit den kallaste dagen 35°. Men vi har hunnit med att shoppa, bada i poolen, i havet, njutit av solen och ätit god mat.Sen

Stor dag igår

Idag är det lördag tiden går fort snart är vi hemma igen i Sverige. Vi har verkligen haft kanon väder, igår vid poolen så visade temperaturen 48° men det känns inte som att det är så varmt som det är. Det är även konstigt att vi inte bränt oss mer än vad vi har gjort.Igår så

Spa och mycket bad

Klockan ringde 07.30 varför jo kommer man inte upp skapligt så blir du utan solstol hela dagen, väldigt surt. Jag gick ut idag kl 08 och typ alla stolar var upptagna med handdukar, man tänker ju att på semestern ska man sova länge men nej det är bara att gå upp när klockan ringer. Igår

Flyg försenat och magsjuka

Som rubriken nämner så blev vårat plan till Turkiet försenat. Planet skulle ha lyft kl 12.40 men vi kom iväg klockan 15, men tiden på flygplatsen gick fort. Vi fick även kompensation för förseningen 100kr var, så medan vi väntade så köpte vi lite gott. Något jag har lärt mig på mina

Basket i Turkiet
torsdag 10 maj 2018 - Aksu, Manavgat, Antalya, Turkiet

Idag efter frukosten så ville Gottfried åka vattenrutchkana och Emilia ville till stranden och leka i sanden. Därför blev det att vi delade på oss en stund. Det finns inget bättre än ett morgondopp i havet🏊‍♂️Efter en stund gick vi upp och jag åkte lite vattenrutchkanor med

Jenny Lundén
Jempan80 i Turkiet 2018
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Överrakning av servitör
onsdag 9 maj 2018 - Aksu, Manavgat, Antalya, Turkiet

Idag vaknade jag tidigare än resten av familjen och satte mig ute på balkongen i morgonsolen. Stranden var helt tom förutom några joggare. När familjen vaknade gick vi ner och åt lite frukost för att sedan styra stegen mot stranden. Emilia älskade att gräva i sanden och Gotte låg och

Jenny Lundén
Jempan80 i Turkiet 2018
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
En bestående klassiker!
söndag 2 april 2017 - Alanya, Manavgat, Antalya, Turkiet

Vandringen till Borgen är en bestående klassisk vandring som jag gör varje gång jag är i Alanya. Möjligen kan det närma sig ett tiotal gånger?Just idag den 2 april 2017 hade jag mjukat upp med en tidig morgontur på Kleopatra-stranden tor ca 5 km.När jag sedan tog jag mitt morgonkaffe på

Malte i Alanya "våren" 2017
Senast aktiv - från Kristianstad, Skåne län, Sverige
25 grader i både luft och vatten...
fredag 21 oktober 2016 - Alanya, Manavgat, Antalya, Turkiet

Hej Alla Resglada följare!Tisdagen den 18 oktober 2016, lämnade jag ett gråmulet, mörkt Kristianstad med en temp på +8 grader. Gick med eftertänksamma 250 steg ner busshållplatsen. 10 tim senare steg jag av bussen på Attarturkgatan i Alanya och gick ytterligare ca 250 till mitt boende, My

Malte i En ny höst i Alanya och Cypern
Livstecken från det blå!
fredag 13 november 2015 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Här har vi haft internetproblem i två dagar men nu verkar det att fungera. Onsdagmorgon hade vi det riktigt spännande. Jo, det blev högt i det blå. Luftballongfärd i gryningen. Så tidigt att vi fick se soluppgången från luften och hur alla färger på backen förändrades. Färden gick

Maja Och Ove Henriksson
majaove i Turkiet once again
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Lykien1
måndag 6 april 2015 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Hej! Bussen tog oss en bit västerut första natten som blev ca 2 timmars sömn. Det gick utmärkt att gå upp 7 på söndagen och hålla sig vaken hela fm ... Vi var till Demre och tittade på St Nickolaus kyrka där han varit biskop och verkat. Död och begraven där fast italienarna kom och tog

2 juli 2018 - 9 juli 2018

Tar en lite sommar tripp till Turkiet.

30 april 2018 - 14 maj 2018

Alanya "våren" 2017

Alanya "våren" 2017

29 mars 2017 - 3 maj 2017

Istället för lite osäkert väder här hemma...möter jag sommaren i varma Alanya. Det blir mycket vandringar, sol och bad. Jag möter tidigare vänner på platsen och kanske finner jag även några nya? Jag känner mig som "hemma" på mitt boende My Home och jag hittar lätt "vardagen". Välkomna att följa med! Jonny Persson alias "Malte"

En ny höst i Alanya och Cypern

En ny höst i Alanya och Cypern

18 oktober 2016 - 30 november 2016

The Show Must Go On! Vi har ju haft en fantastisk sommarperiod här i Sverige i år. Men nu kommer mörkret och kylan. Då drar jag till Alanya och bor på My Home med solig balkong i söderläge. Jag åker dock till Protara på Cypern och leker med 50% av mina barnbarn under en veckas tid. Sen åker jag tillbaka till Alanya och stannar där tills 30 november. Välkomna och följa min resa om Ni vill! "Malte"

Turkiet once again

Turkiet once again

7 november 2015 - 15 november 2015

Lykien, Turkiet - april 2015

Lykien, Turkiet - april 2015

4 april 2015 - 11 april 2015

Rundtur i "Alexander den stores fotspår" kallas turen med TSS.

Turkiet bilder

Turkiet bilder

29 oktober 2014 - 5 november 2014

Kapadokien

Kapadokien

18 november 2014 - 26 november 2014

Nu blir det spännande att se om detta lyckas. Har försökt med resedagboken tidigare men misslyckats. Du som får detta och lyckas komma in skall veta att jag blir jätteglad för en kommentar, så jag vet om det har lyckats. Än sitter jag hemma i Nynäshamn, men 17.50 tar Odd och jag pendeln till Arlanda. Vi sover över på Rest & Fly för att i morgonbitti fortsätta till Antalya i Turkiet. Vi åker sedan på en rundresa upp i bergen till Kapadokien. Jag är mycket nervös. Jag har nämligen tittat på väderutsikterna. På torsdag blir det åska, regn, kallt och storm. Ovädret som nu finns över södra Frankrike och Italien har då hunnit fram till Turkiet. Om en vecka är vi om allt går bra, hemma igen.

Rundresa i Turkiet igen :-)

Rundresa i Turkiet igen :-)

18 februari 2015 - 25 februari 2015

Istanbul, Ankara, Kappadokien och Antalya.

Leros-Finnike tor

Leros-Finnike tor

3 september 2014 - 3 november 2014

I år har vi årskontrakt på Agmar Marine Leros och ta därför ön som utgångspunkt för en resa söderut via ett antal 12-öar till Turkiets trädgård till svensk marinan Finnike och åter

Malte
Jenny L