Manavgat

Lykien1
måndag 6 april 2015 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Hej! Bussen tog oss en bit västerut första natten som blev ca 2 timmars sömn. Det gick utmärkt att gå upp 7 på söndagen och hålla sig vaken hela fm ... Vi var till Demre och tittade på St Nickolaus kyrka där han varit biskop och verkat. Död och begraven där fast italienarna kom och tog

Antalaya by rain...
tisdag 24 februari 2015 - Antalya, Manavgat, Turkiet

å våra resor så brukar vi ha hyfsat bra väder. Det hade vi även denna gång...i Kappadokien men INTE i Istanbul och absolut inte i Antalya där regnet vräkte ner hela dagen. Efter frukosten (som inte var någon hit) så skulle vi lasta och rulla iväg. Det hade alla koll på utom ett par

Lotta Carina
LottaochCarina i Rundresa i Turkiet igen :-)
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Lång resa till underjordisk stad
fredag 21 november 2014 - Antalya, Manavgat, Turkiet

I dag har vi nått fram till resans egentliga mål Kapadokien. Av landskapet har vi inte sett något på grund av att det regnat hela tiden. Det var en lång enformig resa, först över Taurusbergen till drygt 1800 m höjd. Därefter på en högplatå med en yta som Danmarks och lika platt. I

Vi hade ändå tur med vädret
torsdag 20 november 2014 - Antalya, Manavgat, Turkiet

I dag stundade båtfärd på flod. När vi väntade på bussen ösregnade det. Längs vägen regnade det. Vid båten var det uppehåll. Vi satte oss ute, då började det regna igen. Efter en timmes båtfärd upphörde regnet och vi var framme vid flodens mynning och badstranden. Det blåste

Jobbig första dag i Turkiet
onsdag 19 november 2014 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Nytt försök med resedagboken. Är nu på hotellet i Antalya vid Turkiska medelhavskusten. Det blev inte mycket sömn i natt. Sedan blev flyget försenat 1,5 timme pga att en stackars pssagerare blivit sjuk så man gick ner t Warchawa med honom. Flygplanet var inte precis av den bekväma typen men

Fortsatt seglats sydost.
torsdag 16 oktober 2014 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Aperlae och Polemus bukten 16 oktober Idag skulle min pappa fyllt 117 år, men Han blev bara 80. I den antika staden Aperle levde några tusen själar från ett par hundra år f. kr till 700 ca e kr. Staden verkar ha haft en kort historia ur det långa perspektivet, men sett till mansåldrar hann

Karin Wannfors
feliciasegling i Leros-Finnike tor
Senast aktiv - från Pigadia, Egeo, Grekland
Skärgårdsseglingi Götcekområdet
tisdag 7 oktober 2014 - Kalkan, Manavgat, Antalya, Turkiet

Cool water Bay 6 oktober, 35 grader iskuggan. En dryg vecka har gått. Jonas , Ebba och Jack har kommit och åkt hem. Veckan har varit intensiv men härlig. Minst en ankring per dag i de fina vikarna runt Göchec och Karacaören syd ost om Göcekområdet. Vi har seglat ,vandrat, utforskat ruiner

Karin Wannfors
feliciasegling i Leros-Finnike tor
Senast aktiv - från Pigadia, Egeo, Grekland
Torsdag 3/3 + Fredag 4/3
fredag 4 april 2014 - Antalya, Manavgat, Turkiet

Äntligen fungerande WiFi! Torsdag: vi lämnar Kappadokien för att ta oss mot kusten men innan dess besökte vi en underjordisk stad. Det finns 36 underjordiska städer i Kappadokien, vissa i 6 våningar men den vi besökte var två våningar. Här har olika folkslag bott i olika perioder när det

Maja Och Ove Henriksson
majaove i Turkiet i apostlarnas forspår
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand