Mersin

I solparadiset Taşucu
söndag 11 juli 2010 - Taşucu, Mersin, Turkiet

Da har vi saledes tagit oss ner till Taşucu och Medelhavet for att vila upp oss lite =) Vadda vila upp er tanker ni, ni har ju varit pa semster i snart en manad. Det ar forvisso sant, men detta utesluter inte manga tidiga mornar och langa promenader i varma stader. Det ar en spannande resa men vi

Bılsemestern har borjat
söndag 20 juni 2010 - Anamur, Mersin, Turkiet

Nu har vı lamnat Syrıen och ar tıllbaka ı Turkıet. Efter en tung formıddag med granskorsnıng mm kom vı tıll Antakya dar vı tıllslut lyckades hyra en bıl. Trafıken var anıngens stressande ı staden men det ordnade upp sıg ganska snabbt nar vı kom ut pa motorvagen. Men efter ett tag

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

15 juni 2010 - 4 augusti 2010

Mot Kaukasus! Resan startar i Armeniens huvudstad Yerevan, vid foten av Mount Ararat, varifrån landet kan utforkas. Därefter står Georgien på tur, Tbilisi ska vara en vacker stad. Ett besök i Stalins födelsestad Gori skulle dessutom vara något utöver det vanliga. Sedan blir det Turkiet ett par veckor, med slutmål Istanbul. Eventuellt fortsätter resan upp mot Bulgarien och Rumänien.

Backpacka i Turkiet och Syrien

Backpacka i Turkiet och Syrien

5 juni 2010 - 26 juni 2010

Jag och Malin åker till Turkiet för att åka runt lite i landet. Vi tar även en sväng in i Syrien där vi spenderar drygt en vecka.

Resmål

Anamur Taşucu