Nevşehir

Mot Antalaya...
söndag 22 februari 2015 - Nevşehir, Turkiet

Trötta som gnuer steg vi upp och projekt fixa till Carina inleddes. Hårtvätt, hårfönande och upprullande av hår klarades av med viss möda sedan ner för intagande av frukost. De som varit iväg på kappadokiskafton kvällen innan kom fram till oss och frågade hur det var med Carina. Många

Lotta Carina
LottaochCarina i Rundresa i Turkiet igen :-)
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
What a day...
söndag 22 februari 2015 - Nevşehir, Turkiet

Dags för en heldag i Kappadokien. Inledde med en slinga i kärleksdalen med sockertoppsberg och urgröpta rum i dessa. Igår ville guiden inte gå upp för det var halt, denna runda släpades alla med i vid vad som bitvis var rena rama slalombacken. Vi hjälptes dock åt och tog oss runt. Häftiga

Lotta Carina
LottaochCarina i Rundresa i Turkiet igen :-)
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Kappadokien, Turkiet3
onsdag 27 mars 2013 - Nevşehir, Turkiet

Hej igen! Denna resa är så billig som den är för att Turkiska regeringen "sponsrar den". Detta för att de vill locka fler turister till fler delar av landet under längre tid. Av den anledningen har vi besökt olika tillverkare, som läderfabriken häromdagen. Nu har vi också hunnit med en

Kappadokien, Turkiet2
måndag 25 mars 2013 - Nevşehir, Turkiet

Hej! Så har vi nu varit här i två dagar och vandrat i några av dessa fantastiska dalar med stenformationer vi aldrig sett. Oändligt mycket. Man har byggt städer och orterna i symbios med detta. Ganska svårt att beskriva men husen smälter fullständigt in i denna miljö. Inga höghus här

Kappadokien-Turkiet1
lördag 23 mars 2013 - Nevşehir, Turkiet

Hej! Då har vi startat vår vandringsresa till Kappadokien som ligger i Turkiet. Detta ligger sydöst om Ankara, huvudstaden med 5 miljoner invånare. Vi flög till Antalya på sydkusten i fredags kväll. Vi sov några timmar och har kört norrut idag till en stad som heter Konya. Där var vi på

Rundresa i Turkiet igen :-)

Rundresa i Turkiet igen :-)

18 februari 2015 - 25 februari 2015

Istanbul, Ankara, Kappadokien och Antalya.

Kappadokien - Turkiet 2013

Kappadokien - Turkiet 2013