Turkiet

Sista kvällen

Då är vi inne på vår sista kväll, veckan har sprungit iväg. Vi har verkligen haft en kanon vecka, vädret har varit så kanon som varmast 48° idag så har det nog varit den kallaste dagen 35°. Men vi har hunnit med att shoppa, bada i poolen, i havet, njutit av solen och ätit god mat.Sen

Stor dag igår

Idag är det lördag tiden går fort snart är vi hemma igen i Sverige. Vi har verkligen haft kanon väder, igår vid poolen så visade temperaturen 48° men det känns inte som att det är så varmt som det är. Det är även konstigt att vi inte bränt oss mer än vad vi har gjort.Igår så

Spa och mycket bad

Klockan ringde 07.30 varför jo kommer man inte upp skapligt så blir du utan solstol hela dagen, väldigt surt. Jag gick ut idag kl 08 och typ alla stolar var upptagna med handdukar, man tänker ju att på semestern ska man sova länge men nej det är bara att gå upp när klockan ringer. Igår

Flyg försenat och magsjuka

Som rubriken nämner så blev vårat plan till Turkiet försenat. Planet skulle ha lyft kl 12.40 men vi kom iväg klockan 15, men tiden på flygplatsen gick fort. Vi fick även kompensation för förseningen 100kr var, så medan vi väntade så köpte vi lite gott. Något jag har lärt mig på mina

Dag 7
fredag 1 juni 2018 - Belek Belediyesi, Turkiet

Idag ska vi besöka de som sponsrar vår resa.Läderfabrikanter och guldsmedar. På väg till Antalya stoppar vi först vid en stor läderaffär/fabrik. Efter en kort info släcks ljuset och en Catwalk startar med läderklädda damer och en herre. Flott värre. Sen får vi botanisera och prova

Dag 6
torsdag 31 maj 2018 - Belek Belediyesi, Turkiet

Idag ska vi köra "hemåt". Avanos via Konya till Side. Halv nio startar vi och efter en timma är vi framme vid en av de drygt 30 underjordiska städerna i Kappadokien. De är utgrävda ur bergen med gångar mellan de olika nivåerna. Det finns matplatser, sovrum, förråd mm. Och givetvis kapell.

Dag 5
onsdag 30 maj 2018 - Avanos, Nevşehir, Turkiet

Vårt sällskap består av 17 personer. Danskar, en norska (men bor i Danmark sen många år), och svenskar. Och så vår turkiska guide plus en chaufför.Efter frukosten i morse, gick vi alla bara över gatan till en keramikfabrik. Givetvis var det försäljning också. Här fick vi också en fin

Dag 4
tisdag 29 maj 2018 - Göreme Belediyesi, Göreme, Turkiet

0355 spelar mobilen soft uppvakningsmusik. 0400 ringer telefonen för väckning. Vi ska upp för att flyga luftballong!10 stycken från vårt sällskap ska med. Vi hämtas i minibuss och körs ut till Göreme. Solen går snart upp och det är då vi ska vara i luften.Minst 150 luftballonger

Dag 2
söndag 27 maj 2018 - Belek, Turkiet

Sovmorron!Ändrade planar från vår guide. Det är fridag idag. Skulle varit på fredag egentligen. Vi äter frukostbuffe klockan halv nio. Du milde va' mat! Tur man gillar ost. Minst 12 sorters att smaka. De flesta goda men två bottennapp.Det fanns ju en del annat till Anne,  som inte gillar

Dag 1
söndag 27 maj 2018 - Belek, Turkiet

Dag 1 blev till dag 2 innan vi var framme vid hotellet. Klockan halv tre på natten checkade vi in på Sarp Hotell, en bit utanför Antalya. Vi flög med det Turkiska flygbolaget Corendon. En splitter ny 737- MAX8. Hade inte gått många mil. Körde dessutom in nästan en halvtimme mellan GBG och