Reşadiye Mahallesi

Veckan i Gumbet Bodrum

Några vykort från veckan i Gumbet Bodrum, en vecka för att göra inget, inte heller några större utflykter utan bara vara! Ewa har lite problem med en hälsena så inga långa promenader, hon fick ta taxi till ett köpcentrum en dag och jag knatade på runt kullarna kring Gumbet.

Ewa O Kjell Rosenberg
Goldhill i Återbesök Bodrum
Senast aktiv - från Lake Havasu City, Arizona, USA
medelhavsturne
onsdag 31 oktober 2012 - Reşadiye Mahallesi, Turkiet

Hej igen, helgen besöktes i Datca hamn och klockan 0500 på natten till söndag vaknade jag direkt på grund av att ett gammalt vant ljud från motorrummet plötsligt upphörde det var vattenpumpen som kyler frysens kompressor som hade gjort sin sista arbetsdag men när dagen nalkades så hittade

medelhavsturne
onsdag 31 oktober 2012 - Reşadiye Mahallesi, Turkiet

Hej igen, helgen besöktes i Datca hamn och klockan 0500 på natten till söndag vaknade jag direkt på grund av att ett gammalt vant ljud från motorrummet som plötsligt upphörde det var vattenpumpen som kyler frysens kompressor som hade gjort sin sista arbetsdag men när dagen nalkades så

Medelhavsturne
torsdag 18 oktober 2012 - Reşadiye Mahallesi, Turkiet

Hej på er alla, länge sedan vi hördes av. Efter senaste brevet så seglade vi två veckor mellan Finike och Antayla i slutet på augusti månad, sedan tog vi en tripp hem till Sverige där vi stannade i en månad på grund av att vi köpte en liten härlig stuga vid Strandsjön i Färgelanda.

Midsommardag

Lugn midsommardag i en härlig värme Var & åt riktigt god mat igår, vattnet varm och ingen hög luftfuktighet så man svettas inte även fast det är så varmt.

Peringe Stenberg
Pingen i Turkiet Bodrum Gumbet
Senast aktiv - från Hasselvändan, Kalmar län, Sverige
Gumbet & Bodrum

Har landat och det är inget fel på vädret. (Dåligt med internmetaccess så det blir väl några inlägg då och då) Var trötta första dagen eftersom vi åkte hela natten till Arlanda. Landade vid middagstid, solade första dagen och vi somnade tidigt. Igår solande på vår strand till

Peringe Stenberg
Pingen i Turkiet Bodrum Gumbet
Senast aktiv - från Hasselvändan, Kalmar län, Sverige
Från Göcek
lördag 30 juli 2011 - Göcek Adası, Reşadiye Mahallesi, Muğla, Turkiet

30-31/7 Kom iväg runt kl 13.00 efter att ha betalat hamnavgift, ~320sek och handlat lite frukt. Toatanken gick inte att tömma, det fattas en adapter att skruv till båten. Dieselpåfyllning funkade desto bättre, Seglade ur Götcekviken upp mot Kapi Creek, som liksom tidigare var full av båter.

Lasse Davidsson
lada54 i Seglar i Turkiet
Senast aktiv - från Sandviken, Gävleborgs län, Sverige
Sol!!!!!!

Äntligen kom solen! Idag har vi legat vid poolen nästan hela dagen, så härligt!!! På em tog vi en dolmus(minibus) in till Bodrum stad för lite shoping och mat! Maten var en stor besvikelse för mig och Fia, Elin fick dock bra mat. Imorgon kl 8 åker vi till Grekland och ön Kos!! Hoppas

3 EFES
tisdag 14 september 2010 - Reşadiye Mahallesi, Turkiet

Vinn 3 EFES! Vi ligger i Bencik, strax norr om Marti Marina. Jag, Sune, har fått världens ryggskott. Skulle böja mig ner till däck för att ta upp fjärrkontrollen till ankarvinschen. Gjorde snedböjning. Och så var det välkända ryggskottet på plats igen. Har inte kunnat komma ur sängen

Sune Larsson
suneulla i Turkiet 2010-2011
Senast aktiv - från Marocko
inget är som väntans tider
fredag 10 september 2010 - Reşadiye Mahallesi, Turkiet

TURKIET SEPTEMBER 2010 MEDELHAVSHÄLSNINGAR TILL VÅRA BARN, BARNBARN, SLÄKT, NÄRMASTE VÄNNER OCH DEM, SOM ÖNSKAR VARA MED PÅ VÅR UTSÄNDNINGSLISTA Inget är som väntans tider! Segling Bodrum – Datcha. 40 sjömil. Den apelsinfärgade morgonrodnaden tilltar i intensitet bortöver

Sune Larsson
suneulla i Turkiet 2010-2011
Senast aktiv - från Marocko
Återbesök Bodrum

Återbesök Bodrum

23 maj 2015 - 30 maj 2015

En vecka ledigt då blev det återbesök till Bodrum Turkiet. Platsen Gumbet en vik från Bodrum en kulle däremellan, är en lugn plats tycker vi, badviken, restaurangerna, lite basarer längs gatan med det som hör till.......

Turkiet Bodrum Gumbet

Turkiet Bodrum Gumbet

20 juni 2012 - 5 juli 2012

På väg till Turkiet igen.

Seglar i Turkiet

Seglar i Turkiet

23 juli 2011 - 8 augusti 2011

Flyg till Istanbul byter till flyg Dalaman. Vi startar seglingssemestern i Marmaris på vår båt "Exil Af Ösmo". Mål: Dit det blåser. Men vi ska hämta Lotta & Celine i Götcek, så dit måste vi. Tack redan nu till Gunilla och Åsa som vaktar vårt hus och nöter på solaltan och poolvatten.

Gümbet, Turkiet 2011

Gümbet, Turkiet 2011

27 maj 2011 - 3 juni 2011

Semester med Fia & Elin!!

Medelhavsturné

Medelhavsturné

8 augusti 2010 - 8 augusti 2015

En långfärdssegling till Medelhavet.

Turkiet 2010-2011

Turkiet 2010-2011