Savaştepe

Omringade av Turkisk polis!
måndag 1 juni 2015 - Savaştepe, Turkiet

I ett fint väder startade dagens tur efter en fantastisk motorväg längs Svarta Havet. Knappt hade vi fått upp farten och börjat njuta av färden, då vi stoppades och omringades av Turkisk polis. En myndig ämbetsman ville se alla våra papper, men snart förstod vi att det var en polisskola

Lars-Erik Holmberg
Potasvirja i Iran 2015
Senast aktiv - från FORSHAGA 97, Norrbottens län, Sverige
Medelhavsturne

Hej på er alla läsare, nu har vi övervintrat färdigt i Finike hamn. Vi har under vintern svetsat i ny rostfri plåt i Peken och försett Doris med nytt bygelankare på 35 kilo så nu hoppas vi att ligga lite fastare denna säsongen, sömnen blir lite bättre om man slipper att dragga, vi har

Jan-Åke Andersson
MsDorisSunnana i Medelhavsturné
Senast aktiv - från Finike, Turkiet
Dag 3

Idag är det dag nummer 3, men det här är första inlägget jag skriver. Det var inte förrän nu jag kom på att en resedagbok är en bra idé. Än så länge är det underbart här. Hotellet är väldigt bra, personalen hjälpsam och trevlig och maten perfekt. Det första jag råkade göra

Karin Spassova
knepigakarin i Turkiet 2010
Senast aktiv - från Kemer, Turkiet
Meherba

vı forsatter sola o bada o dricka efes. Idag var vi pa marknaden o shoppa lite, pruta som fan men de har blitt dyrare och turkarna mera svarflortade.. ja om man inte heter Frida forstas, hon far allt gratis i utbyte mot en dejt!!! orattvist.. Men kopte en vaska som ja inte behover o som frida

Ann Skörd
Ansann i Kemer, Turkiet 2010
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Sondag helgar vi som attan....

Resan gick bra trots forseningar pa drygt timmme lagom mor igar. Fick jattefin lagenhet efter att vi bytte upp oss ngr vaningar. Igar lag vi vid poolen o pressa, jag larde Frida att dricka ol sa nu ar hon oxa Efes fralst.. Pa eftermiddagen strutta vi runt och lokalisera oss i Kemer, mysig liten

Ann Skörd
Ansann i Kemer, Turkiet 2010
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Iran 2015

Iran 2015

15 maj 2015 - 12 juli 2015

En motorcykelresa utöver det vanliga till Iran tillsammans med kompisarna Arne och Tommy.

Medelhavsturné

Medelhavsturné

8 augusti 2010 - 8 augusti 2015

En långfärdssegling till Medelhavet.

Turkiet 2010

Turkiet 2010

6 juni 2010 - 20 juni 2010

Jag och pojkvännen bokade en all inclusive resa med solresor till Kemer i Turkiet, en timmes bussresa från Antalya. Vi bor på Hotel Ambassador i två veckor.

Kemer, Turkiet 2010

Kemer, Turkiet 2010