Selçuk

En resa i resan och Danskt möte
måndag 28 april 2014 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Veckorna går. Ibland är vi ”Busy doing nothing” , men ofta är vi”really busy”. När grabbarna avlämnats på Izmirs flygplats, fortsatte vi dryga 30 mil inåt landet till Gediz. Spännande att se hur staden och byarna utvecklats och hur jordbävningen för 40 år sedan spelat roll i

Efesos
fredag 11 oktober 2013 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Stort tack till Heléne som ordnat en guide med minibuss för vår utflykt till Efesos. Vi kom till Izmir på morgonen och vår duktiga o trevliga guide Zeynep hämtade i hamnen. Efesos ligger 5-6 mil söder om Izmir. För att bli officiell guide i Turkiet krävs en 4-årig universitetsutbildning!

Gunilla  Pfannenstill
Gunpfan i Kryssning
Senast aktiv - från Lomma, Skåne län, Sverige
Fågelbro - Izmir
tisdag 30 oktober 2012 - Izmir, Selçuk, Turkiet

19 oktober. Lämnar Fågelbro på morgonen. Grått hela vägen till Göteborg där vi checkar in på Gothia Tower Hotel. Ok rum med beige utsikt! Hans hämtar oss till middag tillsammans med Berit och Bengt Calen. God mat, sent och mycket vin. Den nya våningen på Carlanderplatsen var lysande.

Restresa, kusadasi
fredag 29 juni 2012 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Hej govänner! Känner mig tvungen att dela med mig av detta vackra resmål. Efter regn och rusk i Helsingborg så bestämde vi oss för att åka till sol och bad med lite värme. Endast 3timmars flygtid och 1 timme med buss så nådde vi vårt hotel Ida. Ett enkelt lägenhetshotel med två rum.

Izmir
lördag 30 juli 2011 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Lasse Galamiddagen började med ett glas champagne Sedan åt jag bara tre rätter Kall skinka med lite grönt i, ingen höjdare, vidare en file mingon lite senig och några senor till alltså inge vidare, slutade med en tirramiso som dom badat i sprit ja ja jag ska inte klaga ni där hemma fick

Karin Och Lars Eriksson
laka i medelhavskryssning
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Grekland
tisdag 26 juli 2011 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Lasse Ja någon fyra rätter vart det inte snarare sex rätter! pasta, Italiensk korv, soppa, Sallad, Kött, och inte minst en tårtbit som skulle ner efter det längtar man till sängen. Men ack det var bara att fortsätta till tigerbaren för en drink, vidare till teatern och titta på en

Karin Och Lars Eriksson
laka i medelhavskryssning
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Izmir
måndag 4 juli 2011 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Dagen började med frukost ute på däck i det fina vädret. Vi anlände sedan till Izmir som är Turkiets tredje största stad och näst största hamnstad. Vi strosade längs strandkanten in till stadens centrum där vi beskådade klocktornet Saat Kulesi och moskén konak cami. Därefter besökte

En dag till havs på väg mot Izmir
söndag 3 juli 2011 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Denna dag började med sovmorgon och frukost på sängen. Detta då vi enbart skulle färdas genom medelhavets stora blå och inte anlägga någon hamn. Vi kollade sedan på när kocken lagade en italiensk pastarätt som vi även fick smaka på, mums. Efter den goda maten krävdes det avkoppling i

Antikens Efesos
söndag 24 april 2011 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Hej Lovers! Idag har vi hållit igång hela dagen! Började klockan 8 då bussen som skulle ta oss till Efesos som ligger ca 200 km från våra lägenhetskomplex (70 km från staden Izmir som är Turkiets tredje största stad). Vi skulle dit på en guidad tur med våran lokalguide och få en

Till havs 3
lördag 27 november 2010 - Izmir, Selçuk, Turkiet

Ännu en slappardag till sjöss. Vi sov länge allihop och åt sedan frukost på akterdäck med fantastisk utsikt över havet. Nu har det börjat bli lite varmare på däck vilket är skönt. Några dopp i polen svalkar.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning - Medelhavet runt
Senast aktiv - från Alcúdia, Balearerna, Spanien
Turkiska kusten med grekiska ö-hopp 2014

Turkiska kusten med grekiska ö-hopp 2014

8 april 2014 - 15 juni 2014

I vår tänker vi oss segla i sakta mat söderut längs Turkiska kusten, delvis ensamma delvis med gäster.

Kryssning

Kryssning

6 oktober 2013 - 13 oktober 2013

Tolv bridgedamer gör Medelhavet osäkert under en veckas kryssning från Venedig.

Jubileumskryssning m m 2012

Jubileumskryssning m m 2012

19 oktober 2012 - 29 november 2012

Bil Fågelbro - Göteborg - Halmstad - Berlin. Biltåg Berlin - Verona. Bil Verona -Venedig. Kryssning tor Istanbul. Bil Venedig - San Marino - Sorrento - Antibes - Fågelbro. Venedig och Kryssning tillsammans med barn, barnbarn, Jesse och Marcus.

Turkiet kusadasi

Turkiet kusadasi

28 juni 2012 - 5 juli 2012

Sol och bad med familjen

Medelhavskryssning

Medelhavskryssning

30 juni 2011 - 8 juli 2011

Kryssning som besöker några av medelhavets pärlor.

medelhavskryssning

medelhavskryssning

22 juli 2011 - 31 juli 2011

Ja nu är det ca en månad kvar till vi åker på vår underbara kryssning som kommer att börja och sluta i Venedig. Spännande eller hur, vi kommer att skriva från varje hamn. Lasse och Karin

Min första säsong som guide i Bodrum, Turkiet

Min första säsong som guide i Bodrum, Turkiet

22 april 2011 - 24 oktober 2011

Kryssning - Medelhavet runt

Kryssning - Medelhavet runt

19 november 2010 - 5 december 2010

Resan startar med tåg från Kållered vid lunchtid på fredagen för att fortsätta ner till Köpenhamn där vi byter till buss. Bussen fortsätter söderut och på lördagen kommer vi till Paris där vi har några timmars paus innan vi fortsätter söderut till Barcelona. Från Barcelona går sedan fartyget Från NCL Jade först mot Citavecce varifrån man bara har en timmes resa till Rom. Nästa anhalt blir Athen och sedan är det stopp i Turkiet innan det bär av till Alexandria i Egypten. Sista hamnen vi besöker innan vi är tillbaka i Barcelona blir Valetta på Malta. SAmmanlagt 12 dagars kryssning väntar. Sedan är det bara att åka tillbaka på samma sätt till Kållered.

Hochzeitsfeierei in der Tuerkei

Hochzeitsfeierei in der Tuerkei

3 juni 2010 - 7 juni 2010

Kori und Levent

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

15 juni 2010 - 4 augusti 2010

Mot Kaukasus! Resan startar i Armeniens huvudstad Yerevan, vid foten av Mount Ararat, varifrån landet kan utforkas. Därefter står Georgien på tur, Tbilisi ska vara en vacker stad. Ett besök i Stalins födelsestad Gori skulle dessutom vara något utöver det vanliga. Sedan blir det Turkiet ett par veckor, med slutmål Istanbul. Eventuellt fortsätter resan upp mot Bulgarien och Rumänien.

Ercan Aslanlar
Macapapazı