Trabzon

Trabzon3
lördag 6 september 2014 - Trabzon, Turkiet

Heute früh gab es doch tatsächlich einige Regentropfen:-( Das Wetter hat sich aber wieder verbessert, auch wenn es immer noch bewölkt ist. Am Morgen bin ich nach Rize, 65 km östlich von Trabzin, gefahren. Dort wird der Tee angebaut, den es überall und immer in der Türkei gibt. Ich konnte

Trabzon2
fredag 5 september 2014 - Trabzon, Turkiet

Heute bin ich der Schwüle der Stadt entfachen obwohl die Temperaturen etwas niedriger sind als in den letzten Tagen. Mit dem Bus ging es etwa 75 km ins Landesinnere, in die Berge, wo eine der türkischen Hauptattraktionen liegt, das Sümela-Kloster. Mitten in den Berg gebaut und sowohl innen als

Trabzon
torsdag 4 september 2014 - Trabzon, Turkiet

Jetzt habe ich es also bis zur Schwarzmeermetropole geschafft, wobei das Meer in der Trabzon nur eine untergeordnete Rolle spielt. Vor allem geht es hier zu wie in jeder Großstadt: Business, Geschäfte, Cafés etc. Neben einigen Sights bin ich viel durch den Basar gebummelt. Mehr gibt es morgen...

Installation 2, dag 1
onsdag 23 november 2011 - Trabzon, Turkiet

Tog en Dolmus till Karadeniz University (Karadeniz = Svarta Havet) och träffade kunden och hans studenter. Kunden har jobbat på KTH under två år så han var välbekant med både Sverige och QCM-D. Bra start! :) Gick ner till labbet och förberedde instrumentet. Kl 11 körde jag min presentation

Första installationen, dag 2
tisdag 22 november 2011 - Trabzon, Turkiet

Sabanci Uni igen efter frukost och utcheckning. Lunchade på campus och passade på att suga i mig lite solsken under den korta promenaden till och från matsalen. Jättefint väder! Lite kallt, javisst, men soligt. Efter att arbetsdagen var avklarad tog jag och Onur en taxi i den hysteriska

Vidare österut
söndag 11 juli 2010 - Trabzon, Turkiet

Halloj! Efter drygt tre veckor och 140 mil har vi kommit till Trabzon. Det tog lite tid att ta sig fram till en början men nu har milen rullat på under hjulen. Vi cyklar,dricker te, ofta bjudna, badar ıbland och har det bra. Här ı Trabzon bor vi i ett 'guesthouse' i den katolska Sankta

Jeanette Arkevall
JeanetteA i Al inclusive
Senast aktiv - från Gargnano, Lombardiet, Italien
Tillbaka i civilisationen
tisdag 29 juni 2010 - Trabzon, Turkiet

Vi har lagt upp nya bilder! Glom inte titta pa dem! Jesper pratade redan forra sommaren om att han ville aka till Georgien. Da tittade jag storogt pa honom och sa "Ar det inte krig dar?". "Nejda, sa Jesper, det ar nog inte sa farligt". Jespers resplaner kravde nagra manaders overtalning, sedan

Kulturutbytessemester på svartahavskusten
lördag 30 augusti 2008 - Trabzon, Turkiet

Gün aiden, buna diminiata, godmorgon, mm! Nu har en vecka gått med kulturutbyte i nordöstra Turkiet. Delatagarna kommer från Sverige, Rumänen, Bulgarien, Turkiet och Litauen. Eftersom det var sista natten igår är jag nu helt urblåst. I flera av dessa länder är det tydligen tradition att

En massa konstıga resmal...
lördag 23 augusti 2008 - Trabzon, Turkiet

Hej alla vanner! Jag maste ınleda med att erkanna en mork hemlıghet. Mına foraldrar har lart mıg att om man ska gora nagot som kan gora folk orolıga ar det bast att vanta med att beratta om det tılls det hela ar avklarat och man kan saga att allt gatt bra. Alltsa, de senaste dagarna har jag

Pa den 53 dagen nadde de Svarta Havet...
måndag 21 april 2008 - Trabzon, Turkiet

Tjenare! Jo, igar tappade vi 1300 höjdmeter och bromsade in vid ett kavlugnt svarthav. Kandes ocksa som att vi akte tıdsmaskin 50 ar fram ı tiden nar vi lamnade landsbygden. I byarna ar det blommiga huvuddukar och vast som galler. Har ar hippare an Umea. Jag ar alltsa helt fel ı min kjol,

Türkei - Schwarzmeerküste

Türkei - Schwarzmeerküste

26 augusti 2014 - 9 september 2014

Åter till Turkiet

Åter till Turkiet

20 november 2011 - 25 november 2011

Jobbresa till Istanbul och Trabzon.

Al inclusive

Al inclusive

16 juni 2010 - 14 augusti 2010

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

Off the beaten track - Armenien, Georgien, Turkiet. (Och sen vidare?)

15 juni 2010 - 4 augusti 2010

Mot Kaukasus! Resan startar i Armeniens huvudstad Yerevan, vid foten av Mount Ararat, varifrån landet kan utforkas. Därefter står Georgien på tur, Tbilisi ska vara en vacker stad. Ett besök i Stalins födelsestad Gori skulle dessutom vara något utöver det vanliga. Sedan blir det Turkiet ett par veckor, med slutmål Istanbul. Eventuellt fortsätter resan upp mot Bulgarien och Rumänien.

Kaukasus, här kommer jag!

Kaukasus, här kommer jag!

10 augusti 2008 - 3 september 2008

Jag hag kastat lystna blickar mot Kaukasus ända sedan jag först läste "Ali och Nino" för flera år sedan. Flera gånger har jag hoppats på att göra en kaukasus-runda under sommaren och nu blir det äntligen av. Jag förväntar mig god mat, fantastisk natur, underbara människor och mycket äventyr!

Cykel genom Mellanöstern

Cykel genom Mellanöstern

27 februari 2008 - 3 juni 2008

Syskonparet Joelsson ska försöka cykla från Jordanien till Istanbul, in sha'Allah...

Staden vid Svarta Havet

Staden vid Svarta Havet