Tyskland

Till Köln
torsdag 20 juli 2017 - Köln, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Buss från Frankfurt runt lunch. Kostade en tredjedel av vad tåg gjorde och var ganska bekvämt. Skulle ha tagit två timmar, men gick på tre. Bussen gick inte till Hbf utan till Kölns flygplats, men tunnelbanan in till stan tog bara en kvart.Hittade ett schysst hamburgerställe med vettiga

Tyska aplerna
onsdag 19 juli 2017 - Garmisch-Partenkirchen, Bayern, Tyskland

Middag blev fläskstek på tyskt vis

Darmstadt för dagen, avkastad i Langen. Das dritte draft.
onsdag 19 juli 2017 - Darmstadt, Hessen, Tyskland

En promenad ned till Rhen, sedan tåg till Darmstadt för dagen. Det var svårare än jag trodde att fixa regionalbiljett. Jag hade installerat lokaltrafiken RMV:s mobilapp och tänkte jag skulle köpa en dagsbiljett, men kom inte vidare vid betalningssteget när jag redan stigit på tåget -

Frankfurt
tisdag 18 juli 2017 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Jag tog ett tidigt tåg från Stuttgart till Frankfurt, då jag ville hinna utforska det sistnämnda så mycket som möjligt. Tågen är sjukt långa här jämfört med Sverige, säg 10-20 vagnar som sträcker sig bort mot horisonten.Frankfurt känns som en affärsstad. Om München är som

Andra natten
tisdag 18 juli 2017 - Weimar, Thüringen, Tyskland

Mc

Med märkeskläder till Bremen
måndag 17 juli 2017 - Bremen, Tyskland

Rickard har hela tiden sagt sen vi kom överens om denna resan att vi skulle göra ett besök i Metzingen. Det är en liten stad utanför Stuttgart som är känt för att ha en outlet inne i city med bara märkeskläder. Vi åkte dit och jag märkte direkt att Rickard var i himmelriket, jag

gurran87 i Bilresa genom Europa
Första natten
måndag 17 juli 2017 - Hitzacker, Niedersachsen, Tyskland

vackert vid Elbe

En sväng förbi Stuttgart
måndag 17 juli 2017 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Frukost från Lidl idag. Yoghurt med chokladbitar i och en kall pizzabit i solen.Münchens centralstation är ganska stor, men enkel att orientera sig i. Ordnung und rettung eller nått sånt. Jag passade på att gå in i en pressbutik för att se om jag kunde hitta något att läsa under resan.

Deutsches Museum
söndag 16 juli 2017 - Deutsches Museum, München, Bayern, Tyskland

Om det skulle finnas en enda anledning att åka till München så skulle det nog vara Deutsches Museum. Jag tror jag hade behövt två dagar för att hinna kolla på allt. Prioriterade nanoteknologi-, fysik- och energiutställningarna.På energiutställningen fick man ett hålkort och tog på sig

Staden i dalen
söndag 16 juli 2017 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

4,5h bilresa som gick väldigt smärtfritt till Stuttgart från Salzburg. Vi har hamnat på ett hotell som heter Neo Hotel, granne medhuvudkontoret till Neoplan. Hotellet enligt mig ligger bra till, mindre bra enligt Rickard, han vill bo mitt i smeten 😁  Efter incheckningen begav vi oss ner

gurran87 i Bilresa genom Europa
Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

14 juli 2017 - 24 juli 2017

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

MC-resa till Kroatien 2017

MC-resa till Kroatien 2017

11 juli 2017 - 28 juli 2017

MC-resa till södra Kroatien, Tucepi. Där vi stannar i en vecka i en hyrd lägenhet. Därefter bär det hemåt via valda vägar bla. genom Österrike & Tyskland...Romatische Strasse mm.

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

Europaresan - andra sommaren

Europaresan - andra sommaren

17 juni 2017 - 16 juli 2017

Ute med husbilen i fyra veckor!

USA 2017

USA 2017

16 juni 2017 - 11 juli 2017

Kenneth och jag ska iväg på vår längsta och bästa resa (än så länge).

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

Stefan
StefAnka