Tyskland

Allt nytt
måndag 11 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Nytt hus, ny stad, nytt land, nytt språk, nytt jobb, ny mataffär. Efter en månad i bil. Vi håller nog fortfarande på att landa lite. Väldigt fint här, bergsutsikt överallt och dagsljus i överflöd (jämför med Norrbotten i januari). Flera gulliga bäckar och promenadvägar utanför

Oktoberfest
söndag 4 oktober 2015 - München, Bayern, Tyskland

Alla borde besöka Münchens oktoberfest åtminstone en gång i sitt liv. Det var en märklig upplevelse. Mina vänner vet ju att jag är ganska lättpåverkad av alkohol, men att jag samtidigt har lite svårt för att inte försöka hålla de andras tempo, så det här var ju liksom en riskabelt

Helena Rosenqvist
HumlanR i Tyskland, München
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Roadtripavslut
torsdag 31 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

I Italien får man kissa gratis. I Tyskland kostar det minst 0,5 €. Lärdom från vägarna!Vanten kan stå själv. Det är ganska lätt. När man har nåt att hålla i och dra sig upp. Har därmed även trillat omkull.Inte kär i Rom. Stort och skitigt. Fin konst och så, men svåråtkomligt

Kempten!
måndag 21 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

To be continued.

Bil bil bil bil
söndag 20 januari 2019 - Rothenburg ob der Tauber, Bayern, Tyskland

Bil bil bil bil. Fortfarande bästa bilbarnet!Sandra, Lisbeth och Stig i Bremen. Vi fick chili con carne och ris. Svante badade badkar och lekte med taggig blå boll. Johan drack öl. Vi lärde oss Felsen - Klippor/Stenar (landskap). Klappade på musikanterna innan vi for vidare.Till Detmold och

Fri fart!
fredag 18 januari 2019 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Äntligen Tyskland! Känns på något sätt bekant med naturen, en tysk atmosfär i luften som man kan känna även genom bilfönstret. Lite tysk radio hjälpte till att skapa atmosfär. Och minnen från tidigare äventyr. En stor cistern påminner om biogasbyrån i Göttingen. Att hitta tillbaks

Senast aktiv - från Tyskland
Förlovning, middag, jordgubbar och champagne
lördag 30 april 2011 - Köln, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Surprise - jordgubbar och champagne på rummet, fin middag bokad och vips så blev man förlovad! Jag fick en urtjusig ring men.... ska jag heta Persson när vi gifter oss.... Njaeeee. Vi får hitta på något annat.

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Köln och frieri
Senast aktiv - från Franschhoek, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Mina researgument för att bila i Europa istället för att flyga
torsdag 22 november 2018 - Düsseldorf, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Jag är miljömedveten och tycker varken om bensin eller flygbränsle, men i takt med utvecklingen av elbilar anser jag att fler borde överväga elektriska drivmedel, till och med tåg.Att billuffa i Europa är kanske inte lika lockande som förr, även om trenden under det senaste året blivit

Amanda Björkhagen
amandabjorkhagen i Billuff ute i Europa
Senast aktiv - från USA
Brev 11.
fredag 21 september 2018 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Brev 11.Andra kvällen i Rydesheim vandrade vi runt för att finna en lugn plats att käka på. Vid restaurang och dans gatan var det högt tryck i dubbel bemärkelse. Vi valde ett lugnare ställe på en sidogata. Det var fam. Petersson, Elmlid och vi. Maten var helt ok. Tyskarna är lite rädda

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Mönsterås, Kalmar län, Sverige
Brev 10
torsdag 20 september 2018 - Hann. Münden, Niedersachsen, Tyskland

Brev 10.Rättelse till brev 8.  Gångarna under stad Beaune är inte 2 km utan 5 km.Resan upp genom Tyskland mot Rydesheim förlöpte utan störningar, vi är lite blaserade på scenerierna utanför bussfönstret., blir nog lätt så när man sett så mycket.Vi gjorde stopp i Colmar, en liten stad

Östen Gustafsson
Familjen G:sson i Vin och kulturstudie
Senast aktiv - från Mönsterås, Kalmar län, Sverige
Tyskland, München

Tyskland, München

3 oktober 2015 - 7 oktober 2015

Oktoberfest i München med Karlstadsgänget.

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Köln och frieri

Köln och frieri

30 april 2011 - 1 maj 2011

Inte kunde jag gissa att jag skulle kom hem från den här resan med en tjusig förlovningsring på fingret!

Billuff ute i Europa

Billuff ute i Europa

21 november 2018 - 23 november 2018

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Tunisien

Tunisien

16 augusti 2018 - 21 juni 2019

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

Rosa granit och slott

Rosa granit och slott

8 augusti 2018 - 1 september 2018

Utforska nya platser i Frankrike som vi varit nyfikna på och sluta med lite bubbel om tiden tillåter

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Max Thimmayya
Thimmayya