Tyskland

Quite and bumby
söndag 15 juli 2018 - Cuxhaven, Niedersachsen, Tyskland

After the calmest night since leaving the house back home we continue the smooth ride on the canal.Favorit activity along the canal is walking running fishing or just watching Entering into the north sea was approximately a rice of 1,5m in the lock.Entering the North Sea we got a good wind and yet

Open sea and narrow canals
lördag 14 juli 2018 - Rendsburg, Schleswig-Holstein, Tyskland

today was a day of difference staring with open sea sailing with almost only horizon to look atand ending with calm straight canal where you can make dinner while "driving

Första hemresedag
torsdag 5 juli 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Det blev nu bussåka från morgon till kväll.Vi följde Mosel tills den rinner ut i Rehn vid Deutches Eck. Då var vi i Koblenz och där stannade vi så länge att Jocke fick sin erforderliga rast. Där skulle man också beundra monumentet Kaiser Wilhelm-Denkmal. Det var ett enormt, ohyggligt

Vinprovning
onsdag 4 juli 2018 - Cochem, Rheinland-Pfalz, Tyskland

När det var dags att lämna cyklarna så hade det slutat att regna. Det var bara lite dugg kvar. Det friskade upp medan man gick de några hundra metrarna till bussen där vi skulle lämna av cyklarna.Därefter gick vi till en vinhus för vinprovning. Vi fick prova på sju olika rieslingviner. De

Kvar i Cochem
onsdag 4 juli 2018 - Cochem, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Allt är ju bara så otroligt perfekt!Idag var vi kvar i Cochem och v i bestämde redan tidigt att vi gör ingen längre cykeltur. Kanske en kort om tiden tillåter. Så idag har vi gått upp till Borgen. Där åt Maj och jag Apfelstrudel med Eis (jag) och Sahne. Kerstin åt

Samma dag, tredje
tisdag 3 juli 2018 - Cochem, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Så har man fått mat i magen och är mätt och belåten. Vi har även fått en enkel stadsvandring i Cochem så att vi kan hitta i morgon då hela dagen är fri.Åter till dagens tur som var lika fantastisk som tidigare. Dagens etapp var ca. 6 mil och med tanke på att den var längre än tidigare

Strosande i Munchen
tisdag 3 juli 2018 - München, Bayern, Tyskland

Alles gut hier in Bayern!Idag har vi strosat runt i staden och kunde efter några varv, inse att vi hann se rätt mycket förra gången vi var här. Vi brukar säga att man ska glömma något, så att man har det att se när/om man kommer tillbaka. Undrar vad vi missade i München sist.Vi åt lunch

Tredje cykeldagen, Traben-Trarbach till Cochem
tisdag 3 juli 2018 - Cochem, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Ny dag.Lika otroligt fantastisk! Hur bra får man ha det?Vi lämnade Traben som de sista cyklisterna. Vi hade bestämt oss att åka på den vänstra sidan av Mosel och det var ett bra val för där var det sol. Så där på morgonen kändes det kallt i skuggan. Första etappmålet var Reil där det

Fantastisk cykling
måndag 2 juli 2018 - Traben-Trarbach, Rheinland-Pfalz, Tyskland

Vilken dag vi fick idag! Helt fantastisk, helt otrolig, bara superduperhärlig!!Ja, vädret står sig. Strålande sol från bittida morgon till sena kvällen.Vaknade av att det var ett himla oväsen utanför. Då var klockan halv sex. Försökte somna om och gjorde väl det men vaknade i ett kör

Trötter
måndag 2 juli 2018 - München, Bayern, Tyskland

Vi är framme i München.Det har gått bra att resa, men sista timmen kom tröttheten. Det var soligt och fint när vi kom och vi gick mot hotellet och fick sedan gå tillbaka 50m, för incheckning på ett närliggande hotell. Hotellet vi bor på har helt enkelt ingen egen reception och ligger i

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Berlin 2018

Berlin 2018

26 juni 2018 - 30 juni 2018

Här tänkte jag dela med mig av mina upplevelser under Berlinresan 2018, för alla er där hemma :)

Cykelresa Mosel

Cykelresa Mosel

29 juni 2018 - 6 juli 2018

Cykelresa i Moseldalen Vi åker buss från Malmö och hyr cyklar i Tyskland. Det närmar sig. Jag börjar att packa. Maj har biljetter! Vi ska träffas vid Centralstationen på fredag morgon. Mycket ska man hinna med innan dess!!!!

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

tjeckine

tjeckine

11 juni 2018 - 11 juni 2018

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

En vecka med bråk?

En vecka med bråk?

2 juni 2018 - 10 juni 2018

Fem på äventyr med bil till Berlin och Gdansk. Sixten fick dock stanna hemma.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Tommy Essenholm
Essenholm