Tyskland

Washington - München
söndag 10 november 2019 - München, Bayern, Tyskland

Det var eg en ganska kort Atlantflygning men kändes som en evighet. Satt vid toan så kunde knappt fälla sätet alls. Tur vi slängde i oss en macka på flygplatsen för det var en oaptitlig sörja vi serverades. Sovtiden varierade mellan noll och två timmar så förhoppningen är att vi sover

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin i Kryssning i Karibien
Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Vidare mot Dole i Frankrike
onsdag 9 oktober 2019 - Monschau, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

På väg mot Dole åkte vi igenom Belgien och Luxemburg, så fyra länder på mindre än 2 timmar.Tankade när vi kom till Frankrike 52 L 89 eur. Efter 48 mil kom vi fram till Le petit maison, ett litet sött hotell med parkering bakom. Promenerade ner till stan, trodde vi skulle kunna äta middag

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Vidare i Tyskland
tisdag 8 oktober 2019 - Hamburg, Tyskland

Vi kom iväg vid 9-tiden.Helt otroligt långa långtradarköer på autobahn, som tur var har de en egen fil så det påverkade inte oss.Bestämde oss för att stanna i Monschau, en lite mysig by från 1198 som ligger långt ner i en dal och klarade sig helskinnad i kriget. Framme efter 50 mil,

Susanne Edström
Sussebo58 i flyttar till Portugal
Senast aktiv - från Lagos, Faro, Portugal
Sjungningar
måndag 28 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Vi klädde om och hade uppsjungning i bussen. Det skulle inte vara tid till det i Domkyrkan. Utanför kyrkan blev vi tittade på och fotograferade. Även vi själva passade på att låta oss bli fotograferade. Kan vara bra att ha ett körfoto även om en del av oss har fel kåpor!Vi hade, före

Frukost
måndag 28 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Idag blev det en riktig hotellfrukost. Så just nu är jag mer än nöjd.Det är tre kvart ledigt innan bussen avgår till Domkyrkan där vi ska ha vårt första gigg.

Middag, söndag
söndag 27 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Middag, söndagSamling i hotellvestibulen och sen avseglade vi i blandad tropp till Restaurang Ambrosius. Tysk mat, gjorde de reklam för att dom hade, på utsidan.Maten var förbeställd så det behövde vi inte befatta oss med. Dricka beställde vi där och då.Potatissoppan i buljong var

Bussrundtur
söndag 27 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Man sov gott på detta hotell som heter Holiday Inn Express West city.När vi kom ner till frukosten var där smockat med folk.Det var svårt att få en överblick av vad som fanns.När jag äntligen kom fram så var där en massa tomma byttor.  Ingen fil eller yoghurt. Bara ett enda vitt bröd.

Framme
lördag 26 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Så landade vi till slut. Jag bor tillsammans med Eva Lindahl och vi har tagit en stunds kvällsprat med vin och nötter.Hotellet verkar helt okej så här långt.

Buss buss buss
lördag 26 oktober 2019 - A24, Tyskland

Nu har vi åkt imånga timmar och ännu en är kvar. På ett ställe blev vi inskickade på en liten skumpig väg som plötsligt bsra var avstängd!!Men vi har en bra chaufför. Han lyckades vända bussen och hitta en länplig väg. Mycket vägarbeten och långa köer är det.

Slutet på Resan
fredag 27 september 2019 - Strukkamphuk, Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Vi har besökt Epernay, strosat runt bland Champagnehusen och njutit av champagnen.En snabbis till Reims på vägen norrut.Stannade några dagar i Ahr området, det nordligaste rödvinområdet. Vi blev båda mycket positiva till området, små mysiga byar (inte alls så turistiga som vid Rhen

Gunilla Gustafsson
GunLei i Tre Pensionärer på vift
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
flyttar till Portugal

flyttar till Portugal

3 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Nu har vi packat bilen och ger oss i väg på en ny resa i livet.

Körresa till Berlin

Körresa till Berlin

26 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Nu är det dags! Kören åker till Berlin för att sjunga lite. sen blir det rätt mycket ledig tid som jag inte vet vad jag ska göra av. Men det ger sig! Ska bli kul och spännande. Förutom vår egen körledare/musiker, Lars Beckman så har vi med oss Stefan Fred och en sångsolist Viktoria Knutsson. Så vi har laddat! Kanske bäst att börja packa. Ska med en spårvagn kvart över sex i morgon bitti!!!!! Det är tidigt!!!! Nu gäller: Packa, sova!

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Luxemburg-Bretagne-Champagne

Luxemburg-Bretagne-Champagne

23 augusti 2019 - 7 september 2019

Årets bilsemester med tyngdpunkt i Bretagne. Vi kommer att bo först i St Malo och därefter i Carnac. Semestern avslutas med några dagar i Epernay.

Mare Nostrum 2.0

Mare Nostrum 2.0

10 augusti 2019 - 15 augusti 2019

Fortsättning på vårens resa i de gamla svenska områdena i öster. Nu bär resan av till de svenska besittningarna i söder, Wismar och Stralsund.

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Trampes tågluff 2019

Trampes tågluff 2019

6 juli 2019 - 20 juli 2019

Örebro - Berlin - Munchen - Pula -Uppsala - Örebro

Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Tre Pensionärer på vift

Tre Pensionärer på vift

29 augusti 2019 - 29 september 2019

Upptäcka nya områden i Frankrike och naturligtvis besöka favoriterna Vi ska naturligtvis ha jätte roligt, mysigt, uppleva, lära, äta gott och dricka gott. Vi längtar.

S. Rock
stellarock