Tyskland

Brev 11.
fredag 21 september 2018 - Lübeck, Schleswig-Holstein, Tyskland

Brev 11.Andra kvällen i Rydesheim vandrade vi runt för att finna en lugn plats att käka på. Vid restaurang och dans gatan var det högt tryck i dubbel bemärkelse. Vi valde ett lugnare ställe på en sidogata. Det var fam. Petersson, Elmlid och vi. Maten var helt ok. Tyskarna är lite rädda

Brev 10
torsdag 20 september 2018 - Hann. Münden, Niedersachsen, Tyskland

Brev 10.Rättelse till brev 8.  Gångarna under stad Beaune är inte 2 km utan 5 km.Resan upp genom Tyskland mot Rydesheim förlöpte utan störningar, vi är lite blaserade på scenerierna utanför bussfönstret., blir nog lätt så när man sett så mycket.Vi gjorde stopp i Colmar, en liten stad

Brev 9
tisdag 18 september 2018 - Rüdesheim am Rhein, Hessen, Tyskland

Brev 9.Staden Beaune, By day var lika trevlig som på kvällen. Dagen börjande med en stadsvandring genom innerstaden. Hertigen som grundlade sjukhuset ”Hospices de Beaune” på 1400 talet bodde även i Bryssel, (han var inblandad i det 100 åriga kriget mot engelsmännen). Därför influenser

Sammanfattning Slott vin och champagne
torsdag 30 augusti 2018 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Första stopp i Loiredalen blev Chinon, främst för vinets skull.Campar på andra sidan floden med slottet som utsikt, över bron och vi är i centrum.Kommer fram en lördag, mycket folk på alla uteserveringar härlig stämning.Söndag ägnade vi åt vinprovning och vininköp och besökte en

Gunilla Gustafsson
GunLei i Rosa granit och slott
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Kontrasternas resa

Vilken resa. Snabba kast mellan olikheter hela vägen, tydliga kontraster.Det började redan när jag skulle lämna lägenheten. Strax efter lunch klev jag ur lägenheten. Kan inte räkna hur många gånger jag låst dörren och gått iväg, men nu lämnade jag även nyckeln. Att veta att jag är

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
Detour Berlin
torsdag 9 augusti 2018 - Berlin, Tyskland

Detour Berlin ✔Hit vill kan jag verkligen tänka mig att åka igen!Två timmars kö för att gå in på Pergamon museum är lite långt och det var kö till Neues museum med.

Detour Outlet
onsdag 8 augusti 2018 - Herzogenaurach, Bayern, Tyskland

Herzogenaurachs Adidas och Puma outletar var väl värda ett besök. Hittade en del fynd! Nike var inte lika fyndtät.Kul att ha varit här!

Hej då München
tisdag 7 augusti 2018 - München, Bayern, Tyskland

Hej då München!Nu packar vi in våra Primarkpåsar med Harry Potter grejer och drar vidare!

Campingplatz Seehamer See
tisdag 7 augusti 2018 - Weyarn, Bayern, Tyskland

Inte mycket att hänga i julgranen. Duger knappt till en snabb övernattning. Ligger strategiskt vid A8 så man hör trafiken hela natten. Toan ser rätt fräsch ut men klarar inte att spola ner nr 2 ...

Öl o lederhosen
onsdag 1 augusti 2018 - München, Bayern, Tyskland

Efter att ha badat vid poolen fram till lunch, tog vi taxi till flygplatsen. En mycket trevlig o pratsam chaufför berättade om Kroatien, kriget o en massa annat intressant. Frågade även oss om situationen i Sverige. Givande resa!Kom till München vid 18tiden. Efter en timmas tunnelbaneresa var

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Tunisien

Tunisien

16 augusti 2018 - 21 juni 2019

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

Rosa granit och slott

Rosa granit och slott

8 augusti 2018 - 1 september 2018

Utforska nya platser i Frankrike som vi varit nyfikna på och sluta med lite bubbel om tiden tillåter

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Berlin 2018

Berlin 2018

26 juni 2018 - 30 juni 2018

Här tänkte jag dela med mig av mina upplevelser under Berlinresan 2018, för alla er där hemma :)

Cykelresa Mosel

Cykelresa Mosel

29 juni 2018 - 6 juli 2018

Cykelresa i Moseldalen Vi åker buss från Malmö och hyr cyklar i Tyskland. Det närmar sig. Jag börjar att packa. Maj har biljetter! Vi ska träffas vid Centralstationen på fredag morgon. Mycket ska man hinna med innan dess!!!!

Till Barcelona med cykel

Till Barcelona med cykel

18 juni 2018 - 15 juli 2018

Med cykel mot Spanien Start från Bromölla med tåg till Köpenhamns central där cyklandet startar. Genom Danmark, färja över till Tyskland. Via Tyskland, in i Holland, Belgien, genom hela Frankrike in i Spanien med slutdestination Barcelona.

Tommy Essenholm
Essenholm