Tyskland

Bodensjön med blommor och en resa i tiden

Natt nr 4 hamnade vi mitt ute på Tyska landsbygden, vid en liten by som nästan helt var omringad av en flod. Byn var liten men där fanns 3 värdshus 4 pensionat en slakteributik och ett trämöbelsnickeri.Färden fortsatte genom det otroligt vackra sydtyskland ner till Bodensjön. Där parkerade

I morgon rullar vi igen
söndag 17 september 2017 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Det blev en extra natt på Fehman vid Wulfener Hals. Vi inväntar lite bättre väder söder ut.Här har idag varit rena sommar värme. Tog en lång promenad , slappade , läste och hade det skönt.Åt en god middag vid Östersjöns strand. Men som alltid i Tyskland alldeles för mycket mat.Mot

Skönt ställe
fredag 8 september 2017 - Ettal, Bayern, Tyskland

Ja det var ett ljuvligt ställe. Vid ett stort kloster från1330 i en dal mellan höga berg och där djurens bjällror klingade utanför fönstret. Morgonen startades tidigt med en morgonpromenad i omgivningarna. Fascinerades av naturen och det klara,goda vattnet i alla källor och bäckar. Vi

Plånboken???!!!???
onsdag 13 september 2017 - Wiek, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Ibland kan livet vara underbart, igår kväll när vi hade checkat in på panget, gick vi en liten tur i den stora staden Trelleborg.Plödsligt ringer Tiinas telefon, en okänd person säjer "Jag har hittat din plånbok" !!!Tiina blir helt förvirrad, hon har inte saknat någon plånbok??Nå, efter

Miniatyr Wunderland
tisdag 5 september 2017 - Hamburg, Tyskland

Idag besöktes världens största modelljärnväg vilket innefattar både tåg, bilar, flyg och båtar.Många länder är representerade där, givetvis Tyskland som den största delen, men även Sverige var med på ett hörn med gruvan i Kiruna.Allt är så naturtroget!Man ser in i de olika

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Senast aktiv - från Chiatona, Apulien, Italien
Favorit kafét med internet!,,,
lördag 9 september 2017 - Königstein, Sachsen, Tyskland

Våran bas, där vi har en liten lägenhet högt uppe. Härifrån åker vi runt och tittat på fina platser. Nära gränsen till Tjeckien. Milt väder även om solen gömmer sig.

Lena Kainz
Pilgrim2017 i Spaniens norra kust
Senast aktiv - från Łeba, Pommern, Polen
Det börjar likna berg banne mej
torsdag 7 september 2017 - Ettal, Bayern, Tyskland

Landskapet ändrar form och det börja hända saker på vägen. Fick landa i en liten by eftersom vägen över ett pass var avstängd pga ras. Men vi bor jämte ett kloster och det bör ju undersökas.  Fast ett litet slott i skogen i dalen vid Ammergebirgen med porlande klara bäckar och guld har

Krater och borgar
torsdag 7 september 2017 - Nördlingen, Bayern, Tyskland

Problem med Internet och fick leta boende som förr....leta och fråga...tillslut hamna vi i Meringen. Helt slut.  Men en dag i en krater från 15milj år sen som har en fin stad som heter Nördlingen och den hade en fullt bevarad stadsmur som man kunde gå på. Vi tog ingången som heter

Fantastisk stad
tisdag 5 september 2017 - Rothenburg ob der Tauber, Bayern, Tyskland

En dag med skön atmosfär,fina trädgårdar,vackra hus,otrologa byggnadskonstruktioner,sett staden från ovan och sett neråt mot flodravinen. Klättrade upp i ett högt torn 220 steg o 56m. Puh...

Öl,historia,upptäcka...
tisdag 5 september 2017 - Rothenburg ob der Tauber, Bayern, Tyskland

Det blev ännu en dag med mycket autobahn. Idag var landet mer kuperat och med oootroligt stora åkrar så här måste vara några riktigt storbönner. När vi äntligen svängde av den var vi hungriga o tog första bästa plats, som visade sig vara ett ölbryggeri😉. Tauberbischofsheim.  Goda

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 12 oktober 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

18 augusti 2017 - 20 september 2017

Två pensionärer på tågluff i Europa Resan startade lite kaotiskt med buss som inte kom. Delade taxi med ett annat par på väg till Mallorca. Vi kröp fram på motorvägen men kom fram i tid. Verkar som om hela Stockholm ska ut och flyga. Enorma köer överallt på Arlanda och självklart är det förseningar vg landningen i Berlin. Men vi har ingen brådska. Lite hungriga kanske och less på allt som inte fungerar.

Europarundan

Europarundan

3 september 2017 - 24 september 2017

Att ta bilen och köra mot okända,kända och ej fastsatta mål och bara upptäcka och vara.

Kort Hösttripp

Kort Hösttripp

16 september 2017 - 30 september 2017

Längtar efter fransk mat och vin Söker inspiration till trädgården.

Mc-äventyr Europa 2017

14 juli 2017 - 24 juli 2017

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Leif Jonsson
lionkungen