Tyskland

Ein bier in Bayern
lördag 9 december 2017 - München, Bayern, Tyskland

Sådär, då är vi på väg. Efter en övernattning hos Anki o Lennart (tack för servicen) så sitter vi nu o väntar på nästa delsträcka. En öl slank ner lite i förbifarten. Man måste hålla på traditionerna.MoH

Mikael Thorsson
mtn i Indien 3
Senast aktiv - från Jaisalmer, Rajasthan, Indien
On the way
söndag 3 december 2017 - Hamburg, Tyskland

So, finally on the way. Right now, we are waiting at Hamburg Airport for the plane to fly. the first hours of the journey were good. We catched the correct taxi and trains and managed to upgrade our seats on the first flight. (Philipp is very satisfied ;) ) That's all for today! Write to you

Matilda &
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Hobart, Tasmanien, Australien
Påväg till Lissabon, men först, München!
fredag 3 november 2017 - München, Bayern, Tyskland

Då var det dags, påväg till Lissabon för att träffa Fabian och se vad websummit har att erbjuda!Jag valde att resa utan pass och använda min apple watch för att visa mitt boarding-pass, mest för att se om det går!När jag väll skulle gå genom min gate, så var det ingen som vill se

Max Thimmayya
Thimmayya i Web Summit 2017
Vi måste prata om Dortmund
måndag 18 september 2017 - Dortmund, Nordrhein-Westfalen, Tyskland

Har varit ute och rest lite igen. Befann mig en dag i en stad där det inte gick att betala med kort, ingen förstod engelska, det fanns inget Wi-fi och enda sevärdheten var en stor fotbollsarena. Åh har du varit och rest lite i östeuropa igen tänker ni. Stor fotbollsarena, låter som Budapest,

T
stommik i Balt, Balt, Baltikum.....
Senast aktiv - från Vilnius, Vilnius län, Litauen
Överraskade 😁
lördag 30 september 2017 - Cuxhaven, Niedersachsen, Tyskland

Märkligt vad tillfälligheter styr. När vi planerade resan hemma för nån vecka sen satt vi mer eller mindre och bara kasta lite pil hur vi skulle åka. Vi bestämde oss för att ta oss till kusten så snabbt som möjligt. Valet blev då färja över Elbe och vidare till den tyska staden

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa
Senast aktiv - från El Campello, Spanien
Nästa färja
lördag 30 september 2017 - Glückstadt, Schleswig-Holstein, Tyskland

Resan m båt till Kiel avklarad. En härlig frukostbuffé intagen innan vi körde av i Kiel. Dryga 10 mil senare är vi nu på färja över floden Elbe. Målet just nu är Cuxhaven som är en liten stad vid tyska Nordsjökusten. Hitta de här segelbåtarna på Elbe

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa
Senast aktiv - från El Campello, Spanien
Bodensjön med blommor och en resa i tiden

Natt nr 4 hamnade vi mitt ute på Tyska landsbygden, vid en liten by som nästan helt var omringad av en flod. Byn var liten men där fanns 3 värdshus 4 pensionat en slakteributik och ett trämöbelsnickeri.Färden fortsatte genom det otroligt vackra sydtyskland ner till Bodensjön. Där parkerade

I morgon rullar vi igen
söndag 17 september 2017 - Fehmarn, Schleswig-Holstein, Tyskland

Det blev en extra natt på Fehman vid Wulfener Hals. Vi inväntar lite bättre väder söder ut.Här har idag varit rena sommar värme. Tog en lång promenad , slappade , läste och hade det skönt.Åt en god middag vid Östersjöns strand. Men som alltid i Tyskland alldeles för mycket mat.Mot

Skönt ställe
fredag 8 september 2017 - Ettal, Bayern, Tyskland

Ja det var ett ljuvligt ställe. Vid ett stort kloster från1330 i en dal mellan höga berg och där djurens bjällror klingade utanför fönstret. Morgonen startades tidigt med en morgonpromenad i omgivningarna. Fascinerades av naturen och det klara,goda vattnet i alla källor och bäckar. Vi

Plånboken???!!!???
onsdag 13 september 2017 - Wiek, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Ibland kan livet vara underbart, igår kväll när vi hade checkat in på panget, gick vi en liten tur i den stora staden Trelleborg.Plödsligt ringer Tiinas telefon, en okänd person säjer "Jag har hittat din plånbok" !!!Tiina blir helt förvirrad, hon har inte saknat någon plånbok??Nå, efter

Leif Jonsson
lionkungen i 39. Östersjön runt
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Web Summit 2017

Web Summit 2017

2 november 2017 - 18 november 2017

Jag och Max åker till Web Summit 2017 för att spana in Lissabon, testa coworkingspaces och undersöka startupscenen i staden.

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

18 augusti 2017 - 20 september 2017

Två pensionärer på tågluff i Europa Resan startade lite kaotiskt med buss som inte kom. Delade taxi med ett annat par på väg till Mallorca. Vi kröp fram på motorvägen men kom fram i tid. Verkar som om hela Stockholm ska ut och flyga. Enorma köer överallt på Arlanda och självklart är det förseningar vg landningen i Berlin. Men vi har ingen brådska. Lite hungriga kanske och less på allt som inte fungerar.

Europarundan

Europarundan

3 september 2017 - 24 september 2017

Att ta bilen och köra mot okända,kända och ej fastsatta mål och bara upptäcka och vara.

Kort Hösttripp

Kort Hösttripp

16 september 2017 - 30 september 2017

Längtar efter fransk mat och vin Söker inspiration till trädgården.

Mikael Thorsson
mtn