Baden–Württemberg

Schwarzwald
onsdag 30 augusti 2017 - Oppenau, Baden–Württemberg, Tyskland

En utflykt till Freiburg. Varmt och fint väder. Svalkade fötterna i en av stadens alla vattenrännor, som rinner med klart vatten överallt genom staden.

Lena Kainz
Pilgrim2017 i Spaniens norra kust
Senast aktiv - från Łeba, Pommern, Polen
På världens tak...
måndag 31 juli 2017 - Konstanz, Baden–Württemberg, Tyskland

...eller 'Var ska vi sova i natt...?'Men låt oss ta det från början. Eftersom vi vaknade tidigt som vanligt hade vi gott om tid för en kartrek, och vi gjorde även en lite road book inför dagens etapp. Schweiz är ju som alla vet - och nu även vi -  inte med i EU, vilket bl.a. innebär att

Inge Gustafsson
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Ramkvilla, Jönköpings län, Sverige
En sväng förbi Stuttgart
måndag 17 juli 2017 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Frukost från Lidl idag. Yoghurt med chokladbitar i och en kall pizzabit i solen.Münchens centralstation är ganska stor, men enkel att orientera sig i. Ordnung und rettung eller nått sånt. Jag passade på att gå in i en pressbutik för att se om jag kunde hitta något att läsa under resan.

Staden i dalen
söndag 16 juli 2017 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

4,5h bilresa som gick väldigt smärtfritt till Stuttgart från Salzburg. Vi har hamnat på ett hotell som heter Neo Hotel, granne medhuvudkontoret till Neoplan. Hotellet enligt mig ligger bra till, mindre bra enligt Rickard, han vill bo mitt i smeten 😁  Efter incheckningen begav vi oss ner

Alexander Oscarsson
gurran87 i Bilresa genom Europa
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Hej då Sverige - Väl mött Europa👍
torsdag 15 juni 2017 - Blaustein, Baden–Württemberg, Tyskland

Nu har 82 mil avverkats sedan vi lämnade svensk mark igår kväll. Vi har tagit oss från Kiel via Hamburg och Hannover neråt södra Tyskland och har nu checkat in på Comfort hotell i Blaustein Ulm. Bilen 🚘och Hjördis har skött sig med den äran😊 och både Schnitzel + några koppar kaffe

Mariette Björk
marbj10 i Europa tvärtom 2017
Senast aktiv - från Amsterdam, Noord-Holland, Nederländerna
Åter till Tyskland se
onsdag 31 maj 2017 - Badenweiler, Baden–Württemberg, Tyskland

Tog farväl av Big imorse, han kelar och puffar på alla gäster på hotellet. Tog oss till motorvägen upp och mot Tysklands hörn mot Schweiz. Det tog i stort sett hela dan, och till slut fann vi ett gasthaus som var öppet. Verkar som det är helgdag här.. Åt en fantastisk födelsedagsmiddag

Sally Andreasson
SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Wallerstein, Bayern, Tyskland
Min behandling
lördag 29 oktober 2016 - Bad Mergentheim, Baden–Württemberg, Tyskland

Jag har varit här på Hufeland Klinik sedan onsdag den 19 okt.Behandlingarna här skiljer sig i allt väsentligt från det som man har erbjudit mig tidigare i form av palliativ kemoterapi. Här finns det över sjuttio olika behandlingar. Mängden kemoterapi som används ärva 1/5 del av den i den

Singen till Konstanz

Myrvagen i Bodensjön Runt
Senast aktiv - från Tjörn S, Västra Götalands län, Sverige
Dag 12 Venedig - Hoppingen HOF
tisdag 14 juni 2016 - Göppingen, Baden–Württemberg, Tyskland

Börjar bli trött på nöta autobahn så vid bränslepåfyllning så surfar vi lite ställplatser i närheten. Hittar på google att det finns ett i Hoppingen och sätter färdbeskrivning dit. Utan att hitta någon parkering av rätt storlek frågar vi en gammal dam på en hållplats. Hon

Christian Rovik

14 juli 2017 - 24 juli 2017

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Europa tvärtom 2017

Europa tvärtom 2017

14 juni 2017 - 14 juli 2017

Åter dags för en trip ut i vackra Europa. Denna gång tar vi dock och åker tvärtom emot jämfört mot de andra 3 gångerna (12, 14 och 16). Vi börjar dock som vanligt med att ta färjan i Göteborg mot Kiel. 1-a målet är södra Tyskland och att kolla in Neuschwanstein - slottet som är förebilden för Disneys Törnrosaslott. Därefter blir det Österrike och naturligtvis Italien som vi bara älskar. I Italien hämtar vi upp Bitten och Tony på Treviso flygplats. De kommer att vara med oss en vecka där vi verkligen hoppas att vi kan överföra vår kärlek till Italien till dem. Efter nästan 2 veckor i Italien åker vi vidare mot Franska Rivieran och vidare upp genom Frankrike över Lyon till Paris där vi äntligen får se det "äkta" Törnrosaslottet på Disneyland. Sista anhalten är Holland och Amsterdam där det ska inhandlas lökar och blommor för att förgylla trädgården här hemma till nästa vår. Färjan mot Sverige och Trelleborg avgår 13/7 och då hoppas vi att vi åter är uppfyllda med nya minnen och bilder som vi kan ta fram under den mörka och kalla vintern.

MC till Spanien

MC till Spanien

12 maj 2017 - 4 juni 2017

Båt tåg och MC

Spaniens norra kust

Spaniens norra kust

17 augusti 2017 - 27 september 2017

Lena och Hennings pilgrimsvandring 2017.

Cancerbehandling i Tyskland

Cancerbehandling i Tyskland

19 oktober 2016 - 1 november 2016

Den 19 januari 2016 fick jag mitt cancerbesked: stor tumor i levern med 10metastaser i lungorna. Numera är levertumoren (egentligen oxå en metastas från gallgångscancer) 13,8 cm lång och antalet lungmetastaserna omkring 20. Det enda som man erbjöd mig var palliativ kemoterapi, vilket är en contractio in adjecto. Man kunde inte ens säga hur länge jag kunde räkna med att leva. Några dagar senare kom Ragnhild och Alan på besök. Ragnhild berättade om vänner som hade besegrat cancern med hjälp LCHF mat. Då tänkte jag - som alltid varit mot det) att jag ändå kan prova. Något senare kom min son till mig och gav mig liknande råd. Ännu senare introducerades jag av Anna för Jelena som är specialist på mat och cancer vid SLU. Ännu fler råd fick jag av min bror i Santa Fe i Amerika. Småningom ställde jag om min mat helt och hållet och började leva! Nu har det gått nio månader och jag är vid liv. Trots detta har mina lungmetastaser blivit fler och jag bestämde mig för att ta ett radikalt beslut. Det är det som min resedagbok kommer att handla om.

Bodensjön Runt

Bodensjön Runt

3 september 2016 - 9 september 2016

Cykelgänget skall på resa igen, genom tre länder.

Husbil till Kroatien 2016

Husbil till Kroatien 2016

3 juni 2016 - 18 juni 2016

Tanken är att vi skall ta oss fortast möjligt till Dubrovnik, för att sedan köra i semestertempo längs kusten hem. Vi startar hemifrån 3 Juni med båten till Rostock från Trelleborg. Den skall vara framme 18.00 så då blir det några mil innan läger för natten. Dag 2 satsar vi på att komma en bra bit in i Österrike för att sedan dag 3 nå Dubrovnik. Vi får se hur dessa planerna står sig i verkligheten... Den som vill läsa mer om Kroatien kan med fördel titta på: http://www.expressen.se/allt-om-resor/bilsemester/upptack-stekheta-kroatien--det-har-far-du-inte-missa/

Bilsemester i Europa 2015

Bilsemester i Europa 2015

28 juni 2015 - 18 juli 2015

Jag och Paula åker på 3 veckors bilsemester genom Tyskland, Frankrike, Belgien och Holland. Det blir vin, Champagne, öl och lite ost...

Gerbergasse 7, Biberach an der Riss, Baden–Württemberg, Tyskland
Augustinerplatz, Freiburg im Breisgau, Baden–Württemberg, Tyskland