Stuttgart

En sväng förbi Stuttgart
måndag 17 juli 2017 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Frukost från Lidl idag. Yoghurt med chokladbitar i och en kall pizzabit i solen.Münchens centralstation är ganska stor, men enkel att orientera sig i. Ordnung und rettung eller nått sånt. Jag passade på att gå in i en pressbutik för att se om jag kunde hitta något att läsa under resan.

Staden i dalen
söndag 16 juli 2017 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

4,5h bilresa som gick väldigt smärtfritt till Stuttgart från Salzburg. Vi har hamnat på ett hotell som heter Neo Hotel, granne medhuvudkontoret till Neoplan. Hotellet enligt mig ligger bra till, mindre bra enligt Rickard, han vill bo mitt i smeten 😁  Efter incheckningen begav vi oss ner

Bad Bellingen
söndag 23 november 2014 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

I dag blev det en liten kortare resa, ca 21 mil. Vi är nu i Bad Bellingen i gränsland mot Frankrike och Schweiz. Står på en fin camping som ligger i terrasser. I morgon fortsätter turen mot Lyon.

Dag 6
söndag 17 juli 2011 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Denna morgon vaknade vi ialla fall ordentligt utvilade. Regnet formligen öste ner, kanske inget direkt cab väder men det var bättre än för de gästerna som cyklade! Morgonens mål var Porsches nya museum i Stuttgart, det hade anki bestämmt! Frukosten var snabbt avklarad så vi begav oss de 7

Michael Rasmussen
annelov i Bilsemestern 2011
Senast aktiv - från Landskrona S, Skåne län, Sverige
Dag 5
lördag 16 juli 2011 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Kan väl inte påstå att vi var direkt utvilade på morgonen efter all denna tågtrafik. Begav oss ner för att äta frukost, denna serverades utomhus i vinträdgården. När vi kom ner så satt det redan 3 olika tyska sällskap, vi fick en plats tilldelad oss ( det var redan framdukat) mellan 2

Michael Rasmussen
annelov i Bilsemestern 2011
Senast aktiv - från Landskrona S, Skåne län, Sverige
Sommar!!
måndag 9 maj 2011 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Hej! Ser att jag har varit mycket dålig på att uppdatera min resdagbok, hm, så ska nu försöka klämma in mycket information men med få ord.. hur det nu ska gå Kort om vädret, UNDERBART SOLIGT! Men är dock lite smått rädd för temperaturerna i juli, om jag kommer att överleva sommaren

Vår!
måndag 28 mars 2011 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Hej hej! Nu är verkligen våren här, riktigt skönt med soliga dagar och värme, ca 20 grader den senaste veckan. Det verkar som om det ska hålla i sig, det ska iaf vara 15 grader nu i veckan. Jobbet på flygplatsen funkar riktigt bra och jag trivs med mina arbetsuppgifter och kollegorna!

Två dagar kvar..
måndag 21 februari 2011 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Två dagar kvar tills jag börjar jobba =) spännande. Hade planerat att förbereda mig lite varje dag, lära mig visums regler, flygkoder, exakt vad som är förbjudet att ta med sig på planet m.m.. men har inte riktigt blivit av. Börjar nog imorgon med det, lagom när det är en dag kvar =)

Neu Jahr
torsdag 13 januari 2011 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Uppdatering för december och början av nya året Våren har kommit =) Tillfälligt i alla fall, har haft runt 8 plus de senaste 6 dagarna, och imorgon blir det 12 grader, skönt, men ganska mycket regn. Så all snö är definitivt borta nu! Har blivit många promenader i vintervädret i

December
måndag 6 december 2010 - Stuttgart, Baden–Württemberg, Tyskland

Hej där hemma i kylan! Nu har vi vinter här med, ganska mycket snö och ca -2 grader den senaste veckan, lagom! Men lokaltrafiken klarar inte riktigt av snön, bussarna och tunnelbanan är ca 10 minuter försenade hela tiden och framför allt flygen är försenade och inställda.. hoppas det är

Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

14 juli 2017 - 24 juli 2017

Bilresa genom Europa

Bilresa genom Europa

12 juli 2017 - 18 juli 2017

Under 6 dagar gjorde vi en roadtrip i ett antal länder i Europa, målet i resan var Milano. Länder vi besökte var Danmark, Tyskland, Schweiz, Lichtenstein, Österrike och Italien. Här kan ni läsa allt.

Spanientur

Spanientur

17 november 2014 - 17 mars 2015

Vi skall åka söderut i mitten av november och vara borta till mars nästa år. Skall försöka att lägga in lite bilder här!

Bilsemestern 2011

Bilsemestern 2011

12 juli 2011 - 27 juli 2011

En resa genom tyskland, mot Holland, åter till Tyskland och Nurburg ring. Vidare via mosel och mot slutmålet i Österrike.

Min resa till Stuttgart

Min resa till Stuttgart

14 november 2010 - 11 december 2010

Jag ska göra praktik pa ett bageri i Suttgart, och även utforska staden!

Praktikresa till Stuttgart

Praktikresa till Stuttgart

14 november 2010 - 26 november 2010

Reser med jobbet till Stuttgart för att vara med ungdomar som gör praktik på olika företag.

Våga UT! i Stuttgart

Våga UT! i Stuttgart

14 november 2010 - 11 december 2010

14 ungdomar ska under en månad göra praktik i Stuttgart. Följ oss på vår resa!

Frankenjura revisited

Frankenjura revisited

24 april 2010 - 26 april 2010

En av våra klätterhelger i Frankenjura. Rekommenderad läsning för inbitna klättertokar.

Ett år i Stuttgart

Ett år i Stuttgart

17 september 2010 - 7 augusti 2011

Ett år i Stuttgart med Franz =)

Utbytesår i Karlsruhe

Utbytesår i Karlsruhe