Bayern

Sista dagen!
lördag 27 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Tjolahopp! Nu är snart äventyret slut! Men först en dag i München!Det började med det utlovade regnet! Så vi stressade inte ner för att äta frukost. Efter intaget av frukost så var det uppehåll och vi knallade iväg mot tyska muséet! Det var en bit! Men vem gillar inte lite promenader?

En varm dag i München 🌡🌞🍻
fredag 26 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Det blev en heldag på stan! Bor man typ vid tågstationen och går hela vägen till Englische garten så blir man på stan hela dagen! Särskilt i den här hettan! Linnea, pappa, Pontus och Ida badade med alla andra Münchenbor i floden som rinner genom parken. Det var nog skönt! Men jag blev en

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Då tog vi vårt pick och pack och åkte till Tyskland😃
torsdag 25 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Vilken varm natt vi haft! Tror inte det blev svalt någon gång under natten som var. Så alla vaknade kokta och kanske inte så utvilade vi velat.. Men lite härlig frukost och massa kaffe på det så funkar allt🤪🤗😎Sen packade vi våra väskor. Försökte få våra härliga barn att inse

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Nä men det här går ju bra 🙂
tisdag 9 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Vaknade i Berlin. Sovit rätt ok men för lite och från att ha varit galet varmt i kupén så blev det rätt kyligt! Och vi som inte bäddat med täcke... Vi överlevde det med😜 Av tåget med ett ryck för stackars Ida som inte alls sovit klart..😴 Hittade ett litet hål i väggen där vi

Hejdå huset!
söndag 30 juni 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Hejdå huset! Hejdå JUFA! Hejdå Kempten! Nu far vi.

En vecka kvar.
tisdag 25 juni 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Bara en vecka kvar. På söndag åker vi.Jag skulle vilja gå upp på Grünten, bada i bastusarna och klättra i boulderhallen igen, innan vi åker hem.Får se vad jag lyckas med. Det ska bli 30C plus hela veckan. På onsdag fyller Svante 1 år! Hans mormor och morfar är här och hänger tills på

En dag i bilen!
lördag 8 juni 2019 - Inzell, Bayern, Tyskland

En solig dag igen men mycket vind. Vi körde från Tropical Island kl 12:00  och kom fram till Inzell kl 20:00. Vi stannade och åt lyxig ”Bullens pilsner korv” lunch. Lite trafik till och från men inget långvarigt. Barnen håller sams och tycker det är spännande och de sov en hel del i

Snart i Ingolstadt och 2tim kvar!
lördag 8 juni 2019 - Ingolstadt, Bayern, Tyskland

Nu har vi två timmar kvar till hotellet. Vi har solen med oss men det blåste rejält då vi åt lunch.lite köer ibland men det har lossat ganska fort så ingen jobbig bilfärd. Barnen har sovit en stund och håller sig sams! So far so good!🥰🤗

Fantastisk frukost på fik
söndag 5 maj 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Dagarna rullar på. Jag lyckades göra allt jag ville göra i Berlin, t. ex. Sova. Äta på den roligaste Vietnames-restaurangen. Gå på den stora loppmarknaden i parken. Äta frukost ute. Äta god billig mat på stan. Hitta kul barnklädesbutiker.Utefrukosten skulle kunna få ett helt eget

Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Påsklov i Allgäu ("Allgoj")
lördag 20 april 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Påsklov!April har delvis haft aprilväder med lite regn och snö. Men hela påsklovet ska det va typ 20 plusgrader och sol.Vi gick på promenad längs en cool bäck häromdan. Blev nästan lite förvånade när det fortfarande låg fält med snö på skuggsidorna här och var.Med min tyska går

Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Tyskland, München

Tyskland, München

3 oktober 2015 - 7 oktober 2015

Oktoberfest i München med Karlstadsgänget.

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Vin & Kiteresan

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

München

München

22 april 2018 - 26 april 2018

Med jobbet till München.

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

Liselott Karlsson
LiselottClaesson