Bayern

Påsklov i Allgäu ("Allgoj")
lördag 20 april 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Påsklov!April har delvis haft aprilväder med lite regn och snö. Men hela påsklovet ska det va typ 20 plusgrader och sol.Vi gick på promenad längs en cool bäck häromdan. Blev nästan lite förvånade när det fortfarande låg fält med snö på skuggsidorna här och var.Med min tyska går

Fullt hus
fredag 29 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Svantes Mormor och Morfar har hängt med oss i en vecka. Även Moster Elin var här några dar. Vi utforskade kullarna och bergen, gick ett varv på stan och åt tyska korvar med surkål. Vi gick på teater och turistade på sagoslott. Spanade på grodor, fåglar och hundar i närområdet. Även

Äntligen vardag!
onsdag 6 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Äntligen vardag! Jobbar ca 7.30-14.30, med fika och lunch. Fredagar brukar man kunna gå hem vid 12-12.30. Fantastisk tant lagar lunch med kärlek i tis-tors för en billig penning.Johan och Svante hittar till stan, öppna förskolan och den närmsta utsiktspunkten uppe på Marieberg.Jag har gjort

Senast aktiv - från Tyskland
Roar oss i krokarna kring Kempten
söndag 24 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Det är ansträngande med tre-dagars helg. Inte alltid man orkar roa sig tre dagar i sträck.Jag hostar lite fortfarande, men känner mig rätt frisk.Har gått klätterkurs med topprep på grann-anläggningen. Noga med att berätta om säkerheten, bra på roliga lekar på klätterväggen. Några

Allt nytt
måndag 11 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Nytt hus, ny stad, nytt land, nytt språk, nytt jobb, ny mataffär. Efter en månad i bil. Vi håller nog fortfarande på att landa lite. Väldigt fint här, bergsutsikt överallt och dagsljus i överflöd (jämför med Norrbotten i januari). Flera gulliga bäckar och promenadvägar utanför

Oktoberfest
söndag 4 oktober 2015 - München, Bayern, Tyskland

Alla borde besöka Münchens oktoberfest åtminstone en gång i sitt liv. Det var en märklig upplevelse. Mina vänner vet ju att jag är ganska lättpåverkad av alkohol, men att jag samtidigt har lite svårt för att inte försöka hålla de andras tempo, så det här var ju liksom en riskabelt

Helena Rosenqvist
HumlanR i Tyskland, München
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Roadtripavslut
torsdag 31 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

I Italien får man kissa gratis. I Tyskland kostar det minst 0,5 €. Lärdom från vägarna!Vanten kan stå själv. Det är ganska lätt. När man har nåt att hålla i och dra sig upp. Har därmed även trillat omkull.Inte kär i Rom. Stort och skitigt. Fin konst och så, men svåråtkomligt

Kempten!
måndag 21 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

To be continued.

Bil bil bil bil
söndag 20 januari 2019 - Rothenburg ob der Tauber, Bayern, Tyskland

Bil bil bil bil. Fortfarande bästa bilbarnet!Sandra, Lisbeth och Stig i Bremen. Vi fick chili con carne och ris. Svante badade badkar och lekte med taggig blå boll. Johan drack öl. Vi lärde oss Felsen - Klippor/Stenar (landskap). Klappade på musikanterna innan vi for vidare.Till Detmold och

Detour Outlet
onsdag 8 augusti 2018 - Herzogenaurach, Bayern, Tyskland

Herzogenaurachs Adidas och Puma outletar var väl värda ett besök. Hittade en del fynd! Nike var inte lika fyndtät.Kul att ha varit här!

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Tyskland, München

Tyskland, München

3 oktober 2015 - 7 oktober 2015

Oktoberfest i München med Karlstadsgänget.

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

Vin & Kiteresan

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

München

München

22 april 2018 - 26 april 2018

Med jobbet till München.

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

Web Summit 2017

Web Summit 2017

2 november 2017 - 18 november 2017

Jag och Max åker till Web Summit 2017 för att spana in Lissabon, testa coworkingspaces och undersöka startupscenen i staden.

Amanda Ingvarsson
Amanda_I