Feuchtwangen

Hemma igen!
måndag 9 juli 2012 - Feuchtwangen, Bayern, Tyskland

Så var vi då hemma igen! Efter ganska exakt 12 timmars resa var vi igår kväll tillbaka. Mormor och morfar bjöd på köttbullar och vi bidrog med gott vin. Efter denna trevliga hemkomstmiddag fick vi äntligen hem och träffa Vida-katten som vi längtat så mycket efter. Hon var lite

Vidakatten i Kroatien och Italien 2012
På väg hem
lördag 7 juli 2012 - Feuchtwangen, Bayern, Tyskland

Så var vi då på väg hem. Vi lämnade Caorle 10.30 och har spenderat större delen av dagen i bilen. Tänkte försöka klara oss på en övernattning hem. 50% av oss lider av olika krämpor som behöver ses om. T har tandvärk, A en svullen och öm vrist efter gårdagens löprunda, F har fått

Vidakatten i Kroatien och Italien 2012
Feuchtwangen - Salzburg
fredag 8 juli 2011 - Feuchtwangen, Bayern, Tyskland

Vaknar tillo ännu en strålande morgon. Frukosten var riktigt bra, vi tog några kort och packade in oss i bilen. Nu befann vi oss på Romantische Strasse, en finfin väg med många sevärda platser och ett skönt avsteg från stressiga autobahn. Glassuget skapade första slumpartade stopp i

Mats Almarstrand
Almarglobetrotters i Europatour2011
Senast aktiv - från Pula, Istrien, Kroatien
Kroatien och Italien 2012

Kroatien och Italien 2012

20 juni 2012 - 9 juli 2012

Denna sommar bär det iväg på en liten nostalgitripp. Familjen har utökats med två nya familjemedlemmar; en flickvän som åker med och en katt som får stanna hemma tillsammans med en familj som ska bo i vårt hus när vi är borta. Vi packar bilen och kör genom Tyskland, Österrike och Slovenien för att spendera en vecka i Kroatien och därefter en vecka i Italien. Hit åkte vi när barnen var små och nu är det dags igen!

Europatour2011

Europatour2011

6 juli 2011 - 21 juli 2011

Doris väljer att ta hand om goda vänner där hemma då vi ska testa att bila genom Europa till Kroatien där vi ska stanna en vecka för att bila hem igen...ska gå bra?

Vidakatten