Ingolstadt

Snart i Ingolstadt och 2tim kvar!
lördag 8 juni 2019 - Ingolstadt, Bayern, Tyskland

Nu har vi två timmar kvar till hotellet. Vi har solen med oss men det blåste rejält då vi åt lunch.lite köer ibland men det har lossat ganska fort så ingen jobbig bilfärd. Barnen har sovit en stund och håller sig sams! So far so good!🥰🤗

Audi museet i Ingolstadt
söndag 11 augusti 2013 - Ingolstadt, Bayern, Tyskland

Dagens tema var bil. I vår Saab för att ta sig närmare Sverige, sen en liten avstickare till Audi museet i Ingolstadt. Häftigt ställe, med snygga bilar till några personers glädje. Övernattning i Motten på ett spännande Gasthof.

Gittan Eriksson
denrik i Sommar 2013
Senast aktiv - från Ferrara, Emilia-Romagna, Italien
Ingolstadt
måndag 25 juli 2011 - Ingolstadt, Bayern, Tyskland

I morse kom vi iväg tidigare än igår – någon gång mellan halv tio och tio. Staffan och Marita var iväg och handlade mat till dagen och kvällen. Efter frukost gick Inge och Marita och checkade ut. Marita fick frågan ”How many mrs Svensson are you?” Vad svarar man på en sådan fråga?!

Marie Olausson
650KFU i Sommaren 2011
Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Sommar 2013

Sommar 2013

20 juli 2013 - 15 augusti 2013

Malmö-Trelleborg-Travemunde-Kestert-Zell am See-Lido delle Nazione

Sommaren 2011

Sommaren 2011

1 juli 2011 - 31 juli 2011

Semestern är här! Nu ser vi fram emot fyra goa veckor med mycket sol, bad och annat roligt. Förra årets besök i Baska var toppen och vi åker gärna dit igen. I år får vi också sällskap av Staffan och Marita som blivit sugna på en resa till Kroatien.

Liselott Karlsson
LiselottClaesson