Kempten

En vecka kvar.
tisdag 25 juni 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Bara en vecka kvar. På söndag åker vi.Jag skulle vilja gå upp på Grünten, bada i bastusarna och klättra i boulderhallen igen, innan vi åker hem.Får se vad jag lyckas med. Det ska bli 30C plus hela veckan. På onsdag fyller Svante 1 år! Hans mormor och morfar är här och hänger tills på

Fantastisk frukost på fik
söndag 5 maj 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Dagarna rullar på. Jag lyckades göra allt jag ville göra i Berlin, t. ex. Sova. Äta på den roligaste Vietnames-restaurangen. Gå på den stora loppmarknaden i parken. Äta frukost ute. Äta god billig mat på stan. Hitta kul barnklädesbutiker.Utefrukosten skulle kunna få ett helt eget

Senast aktiv - från Tyskland
Påsklov i Allgäu ("Allgoj")
lördag 20 april 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Påsklov!April har delvis haft aprilväder med lite regn och snö. Men hela påsklovet ska det va typ 20 plusgrader och sol.Vi gick på promenad längs en cool bäck häromdan. Blev nästan lite förvånade när det fortfarande låg fält med snö på skuggsidorna här och var.Med min tyska går

Fullt hus
fredag 29 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Svantes Mormor och Morfar har hängt med oss i en vecka. Även Moster Elin var här några dar. Vi utforskade kullarna och bergen, gick ett varv på stan och åt tyska korvar med surkål. Vi gick på teater och turistade på sagoslott. Spanade på grodor, fåglar och hundar i närområdet. Även

Äntligen vardag!
onsdag 6 mars 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Äntligen vardag! Jobbar ca 7.30-14.30, med fika och lunch. Fredagar brukar man kunna gå hem vid 12-12.30. Fantastisk tant lagar lunch med kärlek i tis-tors för en billig penning.Johan och Svante hittar till stan, öppna förskolan och den närmsta utsiktspunkten uppe på Marieberg.Jag har gjort

Senast aktiv - från Tyskland
Roar oss i krokarna kring Kempten
söndag 24 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Det är ansträngande med tre-dagars helg. Inte alltid man orkar roa sig tre dagar i sträck.Jag hostar lite fortfarande, men känner mig rätt frisk.Har gått klätterkurs med topprep på grann-anläggningen. Noga med att berätta om säkerheten, bra på roliga lekar på klätterväggen. Några

Allt nytt
måndag 11 februari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

Nytt hus, ny stad, nytt land, nytt språk, nytt jobb, ny mataffär. Efter en månad i bil. Vi håller nog fortfarande på att landa lite. Väldigt fint här, bergsutsikt överallt och dagsljus i överflöd (jämför med Norrbotten i januari). Flera gulliga bäckar och promenadvägar utanför

Roadtripavslut
torsdag 31 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

I Italien får man kissa gratis. I Tyskland kostar det minst 0,5 €. Lärdom från vägarna!Vanten kan stå själv. Det är ganska lätt. När man har nåt att hålla i och dra sig upp. Har därmed även trillat omkull.Inte kär i Rom. Stort och skitigt. Fin konst och så, men svåråtkomligt

Kempten!
måndag 21 januari 2019 - Kempten, Bayern, Tyskland

To be continued.

Slotten i Fussen
måndag 5 juli 2010 - Promenadestraße 9, Kempten, Bayern, Tyskland

Vi befinner oss alltså i den lilla staden Fussen på gränsen mellan Tyskland och Österrike. Vi har kommit hit av samma anledning som så många andra, för att se slottet Neuschwanstein Slottet ligger otroligt vackert högt uppe på en bergstopp med skog och berg runtom och utsikt över sjöarna

Camilla Söderlund
Camela79 i EUROPA .
Senast aktiv - från Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland
Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

EUROPA .

EUROPA .

30 juni 2010 - 11 juli 2010

Vi reser genom Europa på runt 10 dagar.Tyskland,Österrike,Scweiz,Italien,Frankrike,Danmark.

166
121