Sista dagen!
lördag 27 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Tjolahopp! Nu är snart äventyret slut! Men först en dag i München!Det började med det utlovade regnet! Så vi stressade inte ner för att äta frukost. Efter intaget av frukost så var det uppehåll och vi knallade iväg mot tyska muséet! Det var en bit! Men vem gillar inte lite promenader?

En varm dag i München 🌡🌞🍻
fredag 26 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Det blev en heldag på stan! Bor man typ vid tågstationen och går hela vägen till Englische garten så blir man på stan hela dagen! Särskilt i den här hettan! Linnea, pappa, Pontus och Ida badade med alla andra Münchenbor i floden som rinner genom parken. Det var nog skönt! Men jag blev en

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Då tog vi vårt pick och pack och åkte till Tyskland😃
torsdag 25 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Vilken varm natt vi haft! Tror inte det blev svalt någon gång under natten som var. Så alla vaknade kokta och kanske inte så utvilade vi velat.. Men lite härlig frukost och massa kaffe på det så funkar allt🤪🤗😎Sen packade vi våra väskor. Försökte få våra härliga barn att inse

Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Nä men det här går ju bra 🙂
tisdag 9 juli 2019 - München, Bayern, Tyskland

Vaknade i Berlin. Sovit rätt ok men för lite och från att ha varit galet varmt i kupén så blev det rätt kyligt! Och vi som inte bäddat med täcke... Vi överlevde det med😜 Av tåget med ett ryck för stackars Ida som inte alls sovit klart..😴 Hittade ett litet hål i väggen där vi

Oktoberfest
söndag 4 oktober 2015 - München, Bayern, Tyskland

Alla borde besöka Münchens oktoberfest åtminstone en gång i sitt liv. Det var en märklig upplevelse. Mina vänner vet ju att jag är ganska lättpåverkad av alkohol, men att jag samtidigt har lite svårt för att inte försöka hålla de andras tempo, så det här var ju liksom en riskabelt

Helena Rosenqvist
HumlanR i Tyskland, München
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Hej då München
tisdag 7 augusti 2018 - München, Bayern, Tyskland

Hej då München!Nu packar vi in våra Primarkpåsar med Harry Potter grejer och drar vidare!

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Öl o lederhosen
onsdag 1 augusti 2018 - München, Bayern, Tyskland

Efter att ha badat vid poolen fram till lunch, tog vi taxi till flygplatsen. En mycket trevlig o pratsam chaufför berättade om Kroatien, kriget o en massa annat intressant. Frågade även oss om situationen i Sverige. Givande resa!Kom till München vid 18tiden. Efter en timmas tunnelbaneresa var

Strosande i Munchen
tisdag 3 juli 2018 - München, Bayern, Tyskland

Alles gut hier in Bayern!Idag har vi strosat runt i staden och kunde efter några varv, inse att vi hann se rätt mycket förra gången vi var här. Vi brukar säga att man ska glömma något, så att man har det att se när/om man kommer tillbaka. Undrar vad vi missade i München sist.Vi åt lunch

Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Trötter
måndag 2 juli 2018 - München, Bayern, Tyskland

Vi är framme i München.Det har gått bra att resa, men sista timmen kom tröttheten. Det var soligt och fint när vi kom och vi gick mot hotellet och fick sedan gå tillbaka 50m, för incheckning på ett närliggande hotell. Hotellet vi bor på har helt enkelt ingen egen reception och ligger i

Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Sammanfattning
torsdag 26 april 2018 - München, Bayern, Tyskland

Då var vi hemma från den årliga resan med arbetet, i år gick den till München. Det här blir bara en kort sammanfattning.Vädret var shorts och T-shirt hela tiden, och ändå svettades vi. Bodde på ett ok hotell (bra frukost dock): Leonardo City Center Hotel. Ligger precis vid

Ewa Och Magnus Sten
esmj i München
Senast aktiv - från Jerevan, Armenien
Tågluff med barn i Europa

Tågluff med barn i Europa

7 juli 2019 - 29 juli 2019

På söndag börjar resan söderut! Vi tar med våra tre barn på äventyr genom Europa med Rimini som sydligaste stopp. Innan dess blir det Malmö, München och Bolzano hemvägen går via Innsbruck. Packningen har vi på ryggen. Mormor fick vi med oss också som möter upp i Malmö!

Tyskland, München

Tyskland, München

3 oktober 2015 - 7 oktober 2015

Oktoberfest i München med Karlstadsgänget.

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

22 april 2018 - 26 april 2018

Med jobbet till München.

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

Web Summit 2017

Web Summit 2017

2 november 2017 - 18 november 2017

Jag och Max åker till Web Summit 2017 för att spana in Lissabon, testa coworkingspaces och undersöka startupscenen i staden.

Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

14 juli 2017 - 24 juli 2017

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

Helena Köhler
Travelophy