Oktoberfest
söndag 4 oktober 2015 - München, Bayern, Tyskland

Alla borde besöka Münchens oktoberfest åtminstone en gång i sitt liv. Det var en märklig upplevelse. Mina vänner vet ju att jag är ganska lättpåverkad av alkohol, men att jag samtidigt har lite svårt för att inte försöka hålla de andras tempo, så det här var ju liksom en riskabelt

Helena Rosenqvist
HumlanR i Tyskland, München
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Hej då München
tisdag 7 augusti 2018 - München, Bayern, Tyskland

Hej då München!Nu packar vi in våra Primarkpåsar med Harry Potter grejer och drar vidare!

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Öl o lederhosen
onsdag 1 augusti 2018 - München, Bayern, Tyskland

Efter att ha badat vid poolen fram till lunch, tog vi taxi till flygplatsen. En mycket trevlig o pratsam chaufför berättade om Kroatien, kriget o en massa annat intressant. Frågade även oss om situationen i Sverige. Givande resa!Kom till München vid 18tiden. Efter en timmas tunnelbaneresa var

Strosande i Munchen
tisdag 3 juli 2018 - München, Bayern, Tyskland

Alles gut hier in Bayern!Idag har vi strosat runt i staden och kunde efter några varv, inse att vi hann se rätt mycket förra gången vi var här. Vi brukar säga att man ska glömma något, så att man har det att se när/om man kommer tillbaka. Undrar vad vi missade i München sist.Vi åt lunch

Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Trötter
måndag 2 juli 2018 - München, Bayern, Tyskland

Vi är framme i München.Det har gått bra att resa, men sista timmen kom tröttheten. Det var soligt och fint när vi kom och vi gick mot hotellet och fick sedan gå tillbaka 50m, för incheckning på ett närliggande hotell. Hotellet vi bor på har helt enkelt ingen egen reception och ligger i

Amanda_I i Danmark-Tyskland-Österrike-Italien
Sammanfattning
torsdag 26 april 2018 - München, Bayern, Tyskland

Då var vi hemma från den årliga resan med arbetet, i år gick den till München. Det här blir bara en kort sammanfattning.Vädret var shorts och T-shirt hela tiden, och ändå svettades vi. Bodde på ett ok hotell (bra frukost dock): Leonardo City Center Hotel. Ligger precis vid

Ewa Och Magnus Sten
esmj i München
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Ein bier in Bayern
lördag 9 december 2017 - München, Bayern, Tyskland

Sådär, då är vi på väg. Efter en övernattning hos Anki o Lennart (tack för servicen) så sitter vi nu o väntar på nästa delsträcka. En öl slank ner lite i förbifarten. Man måste hålla på traditionerna.MoH

Mikael Thorsson
mtn i Indien 3
Senast aktiv - från Bombay, Maharashtra, Indien
Påväg till Lissabon, men först, München!
fredag 3 november 2017 - München, Bayern, Tyskland

Då var det dags, påväg till Lissabon för att träffa Fabian och se vad websummit har att erbjuda!Jag valde att resa utan pass och använda min apple watch för att visa mitt boarding-pass, mest för att se om det går!När jag väll skulle gå genom min gate, så var det ingen som vill se

Max Thimmayya
Thimmayya i Web Summit 2017
Bergsetapp 2.0
fredag 28 juli 2017 - München, Bayern, Tyskland

Frukosten på Il Presidio tillverkades i princip "on demand". Vi var inte så många gäster på det lilla hotellet så Alexandra (ägaren) frågade löpande; är det någon som vill ha kokta ägg, någon som vill ha fler croissanter? 🥐☕️Vi packade åter igen in oss i bilen och började

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Deutsches Museum
söndag 16 juli 2017 - Deutsches Museum, München, Bayern, Tyskland

Om det skulle finnas en enda anledning att åka till München så skulle det nog vara Deutsches Museum. Jag tror jag hade behövt två dagar för att hinna kolla på allt. Prioriterade nanoteknologi-, fysik- och energiutställningarna.På energiutställningen fick man ett hålkort och tog på sig

Tyskland, München

Tyskland, München

3 oktober 2015 - 7 oktober 2015

Oktoberfest i München med Karlstadsgänget.

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

Danmark-Tyskland-Österrike-Italien

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Drar ut med tåg och sedan bil, runt i Europa. Ska bli spännande med tågrutt och äventyr! Längtar till synen av bergen och koklockornas ljud. Vi hoppas helt klart på att solen gör oss sällskap, men regnjackan är nerpackad.

22 april 2018 - 26 april 2018

Med jobbet till München.

Indien 3

Indien 3

9 december 2017 - 5 januari 2018

Rajasthan och Goa. Flykten från mörkret och kylan.

Web Summit 2017

Web Summit 2017

2 november 2017 - 18 november 2017

Jag och Max åker till Web Summit 2017 för att spana in Lissabon, testa coworkingspaces och undersöka startupscenen i staden.

Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

Tyskland 2017 - Magic, musik och öl

14 juli 2017 - 24 juli 2017

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Amanda_I
Max Thimmayya