Berlin

Sjungningar
måndag 28 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Vi klädde om och hade uppsjungning i bussen. Det skulle inte vara tid till det i Domkyrkan. Utanför kyrkan blev vi tittade på och fotograferade. Även vi själva passade på att låta oss bli fotograferade. Kan vara bra att ha ett körfoto även om en del av oss har fel kåpor!Vi hade, före

Frukost
måndag 28 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Idag blev det en riktig hotellfrukost. Så just nu är jag mer än nöjd.Det är tre kvart ledigt innan bussen avgår till Domkyrkan där vi ska ha vårt första gigg.

Middag, söndag
söndag 27 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Middag, söndagSamling i hotellvestibulen och sen avseglade vi i blandad tropp till Restaurang Ambrosius. Tysk mat, gjorde de reklam för att dom hade, på utsidan.Maten var förbeställd så det behövde vi inte befatta oss med. Dricka beställde vi där och då.Potatissoppan i buljong var

Bussrundtur
söndag 27 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Man sov gott på detta hotell som heter Holiday Inn Express West city.När vi kom ner till frukosten var där smockat med folk.Det var svårt att få en överblick av vad som fanns.När jag äntligen kom fram så var där en massa tomma byttor.  Ingen fil eller yoghurt. Bara ett enda vitt bröd.

Framme
lördag 26 oktober 2019 - Berlin, Tyskland

Så landade vi till slut. Jag bor tillsammans med Eva Lindahl och vi har tagit en stunds kvällsprat med vin och nötter.Hotellet verkar helt okej så här långt.

Påväg hem
torsdag 26 september 2019 - Berlin, Tyskland

Så nu sitter jag i loungen på Berlin Tegel och väntar på mitt flyg hem. Resan upp till Berlin gick bra. Fick ju prova ett nytt bolag, Easyjet. Men funkade väldigt väl, faktiskt. I Berlin bodde jag på ett annat hotell och ett annan del av Berlin. Men funkade fint, även lite smått förvirrad

Lars Eriksson
Lukas2 i Två resor
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Sista dagen i Berlin
söndag 21 juli 2019 - Berlin, Tyskland

Annelie startade dagen med migrän, så om gårdagen gick i långsamt tempo har denna knappt rört sig. Tomas åt brunch med Sophia medans Annelie låg nedbäddad och försökte kurera det värsta. När migränen gett med sig en aning så tog vi farväl av Sophia och tog en taxi till nattens

Lugn dag i Berlin
lördag 20 juli 2019 - Berlin, Tyskland

En något långsammare dag idag. Efter en strålande frukost så passade Annelie på att vila ut ordentligt medans Tomas tog en promenad i värmen. Ramen stod på kvällens middagsmeny, riktigt mumsigt! Efter middagen blev det först utomhusfest på en bro innan först polisen och sedan en

Lång tågresa med slutdestination Berlin
lördag 20 juli 2019 - Berlin, Tyskland

En dag av tågresande i olidlig värme på grund av trasig luftkonditionering följdes efter ett mindre tågkaos sista biten av ett glatt välkomnande hos Sophia i Berlin. Efter en stärkande kopp kaffe och en uppfräschande dusch blev det sedan asiatisk middag med Nathalie, Emma och Sophia.

Dag två i Berlin
måndag 8 juli 2019 - Berlin, Tyskland

Andra dagen i Berlin började med att vi åkte till chokladtillverkaren Ritter Sport. Där fick barnen välja ingredienser till sin egen choklad. Sedan bar det av till Murmuseet. Det var MYCKET information om Berlinmuren.Till lunch på vi sedan korv, fyra olika sorter, bla currywurst, gott! Efter

Cornelia & Torkel Olsson-Trampe
C_T i Trampes tågluff 2019
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Körresa till Berlin

Körresa till Berlin

26 oktober 2019 - 29 oktober 2019

Nu är det dags! Kören åker till Berlin för att sjunga lite. sen blir det rätt mycket ledig tid som jag inte vet vad jag ska göra av. Men det ger sig! Ska bli kul och spännande. Förutom vår egen körledare/musiker, Lars Beckman så har vi med oss Stefan Fred och en sångsolist Viktoria Knutsson. Så vi har laddat! Kanske bäst att börja packa. Ska med en spårvagn kvart över sex i morgon bitti!!!!! Det är tidigt!!!! Nu gäller: Packa, sova!

Två resor

Två resor

23 september 2019 - 4 oktober 2019

Två kortare resor delat på två veckor. Budapest och Edinburgh.

Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Trampes tågluff 2019

Trampes tågluff 2019

6 juli 2019 - 20 juli 2019

Örebro - Berlin - Munchen - Pula -Uppsala - Örebro

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Berlin 2018

Berlin 2018

26 juni 2018 - 30 juni 2018

Här tänkte jag dela med mig av mina upplevelser under Berlinresan 2018, för alla er där hemma :)

En vecka med bråk?

En vecka med bråk?

2 juni 2018 - 10 juni 2018

Fem på äventyr med bil till Berlin och Gdansk. Sixten fick dock stanna hemma.

Sista resan med guld-Busan

Sista resan med guld-Busan

4 mars 2018 - 12 mars 2018

Sista resan som guld. Går till Busan Korea. Lite flyg, lite tåg, lite stad.

Nyår i Berlin

Nyår i Berlin

31 december 2017 - 3 januari 2018

Nyår i Berlin 2017

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

18 augusti 2017 - 20 september 2017

Två pensionärer på tågluff i Europa Resan startade lite kaotiskt med buss som inte kom. Delade taxi med ett annat par på väg till Mallorca. Vi kröp fram på motorvägen men kom fram i tid. Verkar som om hela Stockholm ska ut och flyga. Enorma köer överallt på Arlanda och självklart är det förseningar vg landningen i Berlin. Men vi har ingen brådska. Lite hungriga kanske och less på allt som inte fungerar.

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor