Berlin

Sista dagen i Berlin
söndag 21 juli 2019 - Berlin, Tyskland

Annelie startade dagen med migrän, så om gårdagen gick i långsamt tempo har denna knappt rört sig. Tomas åt brunch med Sophia medans Annelie låg nedbäddad och försökte kurera det värsta. När migränen gett med sig en aning så tog vi farväl av Sophia och tog en taxi till nattens

Lugn dag i Berlin
lördag 20 juli 2019 - Berlin, Tyskland

En något långsammare dag idag. Efter en strålande frukost så passade Annelie på att vila ut ordentligt medans Tomas tog en promenad i värmen. Ramen stod på kvällens middagsmeny, riktigt mumsigt! Efter middagen blev det först utomhusfest på en bro innan först polisen och sedan en

Lång tågresa med slutdestination Berlin
lördag 20 juli 2019 - Berlin, Tyskland

En dag av tågresande i olidlig värme på grund av trasig luftkonditionering följdes efter ett mindre tågkaos sista biten av ett glatt välkomnande hos Sophia i Berlin. Efter en stärkande kopp kaffe och en uppfräschande dusch blev det sedan asiatisk middag med Nathalie, Emma och Sophia.

Dag två i Berlin
måndag 8 juli 2019 - Berlin, Tyskland

Andra dagen i Berlin började med att vi åkte till chokladtillverkaren Ritter Sport. Där fick barnen välja ingredienser till sin egen choklad. Sedan bar det av till Murmuseet. Det var MYCKET information om Berlinmuren.Till lunch på vi sedan korv, fyra olika sorter, bla currywurst, gott! Efter

Cornelia & Torkel Olsson-Trampe
C_T i Trampes tågluff 2019
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Dag ett i Berlin
måndag 8 juli 2019 - Berlin, Tyskland

Igår anlände vi med tåget till Berlin. Vi sov ganska bra allihopa på tåget, men kl 06.20 gick vi av tåget, så lite små seg var man allt.Dagen började vi med frukost på Haupbahnhof, sedan blev det TV tornet. Drygt 200 m över marken, så utsikten var bra. Sedan blev det DDR museet, helt

Cornelia & Torkel Olsson-Trampe
C_T i Trampes tågluff 2019
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Detour Berlin
torsdag 9 augusti 2018 - Berlin, Tyskland

Detour Berlin ✔Hit vill kan jag verkligen tänka mig att åka igen!Två timmars kö för att gå in på Pergamon museum är lite långt och det var kö till Neues museum med.

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Tryckt stämning efter förlusten mot Sydkorea
torsdag 28 juni 2018 - Berlin, Tyskland

Hej alla där hemma, i detta dagboksinlägg tänkte jag ge er en uppdatering på hur jag har det nu i Berlin.Ja, vad ska man säga… Stämningen var god här när jag kom men efter att Sydkorea petade in två mål i matchen igår tycker jag mig se trumpna tyskar överallt. Inte så konstigt

David Gustavsson
DavidGustavsson i Berlin 2018
Senast aktiv - från Sverige
Oleg från St Petersberg/Gbg/Berlin
tisdag 5 juni 2018 - Berlin, Tyskland

Igår måndag var det bokad Berlin on bike tour med Oleg. En privat guide som visade sig kunna svenska. Han var en världsmedborgare som röstade på die Grune (eller?) och gillade inte Putin (även om alla hans ryska vänner älskar ledaren där, medgav han motvilligt).Vi åker S Bahn (smidig

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i En vecka med bråk?
Reisen - nicht rasen
söndag 3 juni 2018 - Berlin, Tyskland

Hann bli lite irritation innan vi ens lämnat garageuppfarten hemma, men lugnt med bråk sedan dess.Efter en 9-timmars resa till Ystad (inkl några stopp för fika resp middag på Burger King) äntrade vi färjan mot Polen.Fyra öl och en cider (filmtitel?!) för 140 spänn! Fantastiskt! Ungdomarna

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i En vecka med bråk?
Fortsatt kaos
lördag 3 mars 2018 - Berlin, Tyskland

Ja... flyget ner till Frankfurt vart så klart sen, där av blev det väldigt tight med tid till mitt anslutningflyg. Som tur så var det bara gaten brevid. Det som var mindre bra. Var att min väska han ju inte med. Blir galen.... så när jag inser att min väska inte kommer, blev jag hänvisad

Lars Eriksson
Lukas2 i Sista resan med guld-Busan
Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Trampes tågluff 2019

Trampes tågluff 2019

6 juli 2019 - 20 juli 2019

Örebro - Berlin - Munchen - Pula -Uppsala - Örebro

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Berlin 2018

Berlin 2018

26 juni 2018 - 30 juni 2018

Här tänkte jag dela med mig av mina upplevelser under Berlinresan 2018, för alla er där hemma :)

En vecka med bråk?

En vecka med bråk?

2 juni 2018 - 10 juni 2018

Fem på äventyr med bil till Berlin och Gdansk. Sixten fick dock stanna hemma.

Sista resan med guld-Busan

Sista resan med guld-Busan

4 mars 2018 - 12 mars 2018

Sista resan som guld. Går till Busan Korea. Lite flyg, lite tåg, lite stad.

Nyår i Berlin

Nyår i Berlin

31 december 2017 - 3 januari 2018

Nyår i Berlin 2017

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

18 augusti 2017 - 20 september 2017

Två pensionärer på tågluff i Europa Resan startade lite kaotiskt med buss som inte kom. Delade taxi med ett annat par på väg till Mallorca. Vi kröp fram på motorvägen men kom fram i tid. Verkar som om hela Stockholm ska ut och flyga. Enorma köer överallt på Arlanda och självklart är det förseningar vg landningen i Berlin. Men vi har ingen brådska. Lite hungriga kanske och less på allt som inte fungerar.

Berlin 2017

Berlin 2017

3 juni 2017 - 8 juni 2017

Flyga runt med destination Berlin

Flyga runt med destination Berlin

23 juni 2017 - 29 juni 2017

Flyga hit och dit och hej och hå och några dagar i Berlin.

Lars Eriksson
Lukas2