Berlin

Detour Berlin
torsdag 9 augusti 2018 - Berlin, Tyskland

Detour Berlin ✔Hit vill kan jag verkligen tänka mig att åka igen!Två timmars kö för att gå in på Pergamon museum är lite långt och det var kö till Neues museum med.

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Tryckt stämning efter förlusten mot Sydkorea
torsdag 28 juni 2018 - Berlin, Tyskland

Hej alla där hemma, i detta dagboksinlägg tänkte jag ge er en uppdatering på hur jag har det nu i Berlin.Ja, vad ska man säga… Stämningen var god här när jag kom men efter att Sydkorea petade in två mål i matchen igår tycker jag mig se trumpna tyskar överallt. Inte så konstigt

David Gustavsson
DavidGustavsson i Berlin 2018
Senast aktiv - från Tyskland
Oleg från St Petersberg/Gbg/Berlin
tisdag 5 juni 2018 - Berlin, Tyskland

Igår måndag var det bokad Berlin on bike tour med Oleg. En privat guide som visade sig kunna svenska. Han var en världsmedborgare som röstade på die Grune (eller?) och gillade inte Putin (även om alla hans ryska vänner älskar ledaren där, medgav han motvilligt).Vi åker S Bahn (smidig

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i En vecka med bråk?
Reisen - nicht rasen
söndag 3 juni 2018 - Berlin, Tyskland

Hann bli lite irritation innan vi ens lämnat garageuppfarten hemma, men lugnt med bråk sedan dess.Efter en 9-timmars resa till Ystad (inkl några stopp för fika resp middag på Burger King) äntrade vi färjan mot Polen.Fyra öl och en cider (filmtitel?!) för 140 spänn! Fantastiskt! Ungdomarna

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i En vecka med bråk?
Fortsatt kaos
lördag 3 mars 2018 - Berlin, Tyskland

Ja... flyget ner till Frankfurt vart så klart sen, där av blev det väldigt tight med tid till mitt anslutningflyg. Som tur så var det bara gaten brevid. Det som var mindre bra. Var att min väska han ju inte med. Blir galen.... så när jag inser att min väska inte kommer, blev jag hänvisad

onsdag 3 januari 2018 - Berlin, Tyskland

Hej kära läsare!Det var ju ett tag sedan jag skrev en resedagbok så jag tänkte att det var dags igen efter att jag firat in det nya året i Berlin. I augusti förra året var jag även i London och hälsade på min vän Micke, jag tänkte att det skulle blivit en resedag även om den resan men

Hans Olsson
Hassepower i Nyår i Berlin
På cykel i Berlin
lördag 19 augusti 2017 - Berlin, Tyskland

efter en halvbra natts sömn i det lilla hotellrummet gick vi genast till en cykeluthyrare efter frukosten. Två rejäla cyklar och äventyret kunde börja. Fast vi varit 2 gånger tidigare varav en på cykel så har Berlin så mycket att ge. Först cyklade vi igenom Tiergarten till det Sovjetiska

Christina Hagström
KianStan i Tågluff i Europa
Senast aktiv - från Budapest, Ungern
Lata dagen
tisdag 27 juni 2017 - Berlin, Tyskland

Idag har jag mest bara tagit det lugnt. Kom iväg sent från hotellet och sen har jag bara gått runt lite på stan och kollat in. Komm ner till en typ saluhall, inte så stor men såg trevlig ut. Men svårt och köpa med sig något. Har inget kylskåp på rummet. Så blev mest och kolla bara. Men

Berlin
måndag 26 juni 2017 - Berlin, Tyskland

Flygningen upp till Berlin igår, var ju en smärre mardröm. Dels kom vi iväg försenat och vi landade då senare än beräknat. Vae väl 30 min sena. Men Airberlin, måste maxat antal säten. För det var trångt som attans. Man får vara glad att jag inte är superlång. Flygningen var bara 50

Hantlarna var OST!
söndag 25 juni 2017 - Berlin, Tyskland

Först måste vi rapportera att "hantlarna" var OST! Vi gissar att det var fårost med röksmak. Lite avvikande som kaffebröd, men vi "pinade ner" en av hantlarna och mår förträffligt så här dagen efter.Från dagens resa finns inte mycket att berätta, eftersom vi tog huvudvägen mot Berlin

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Berlin 2018

Berlin 2018

26 juni 2018 - 30 juni 2018

Här tänkte jag dela med mig av mina upplevelser under Berlinresan 2018, för alla er där hemma :)

En vecka med bråk?

En vecka med bråk?

2 juni 2018 - 10 juni 2018

Fem på äventyr med bil till Berlin och Gdansk. Sixten fick dock stanna hemma.

Sista resan med guld-Busan

Sista resan med guld-Busan

4 mars 2018 - 12 mars 2018

Sista resan som guld. Går till Busan Korea. Lite flyg, lite tåg, lite stad.

31 december 2017 - 3 januari 2018

Nyår i Berlin 2017

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

18 augusti 2017 - 20 september 2017

Två pensionärer på tågluff i Europa Resan startade lite kaotiskt med buss som inte kom. Delade taxi med ett annat par på väg till Mallorca. Vi kröp fram på motorvägen men kom fram i tid. Verkar som om hela Stockholm ska ut och flyga. Enorma köer överallt på Arlanda och självklart är det förseningar vg landningen i Berlin. Men vi har ingen brådska. Lite hungriga kanske och less på allt som inte fungerar.

Berlin 2017

Berlin 2017

3 juni 2017 - 8 juni 2017

Flyga runt med destination Berlin

Flyga runt med destination Berlin

23 juni 2017 - 29 juni 2017

Flyga hit och dit och hej och hå och några dagar i Berlin.

Berlin, Deutschland

Berlin, Deutschland

12 maj 2005 - 15 maj 2005

Berlin City guide, Berlin Zoologischer Garten, Sachsenhausen (koncentrationsläger),

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

Evelynee
Evelynee