Hamburg

Miniatyrland och fortsatt äventyr!
tisdag 16 april 2019 - Hamburg, Tyskland

Tisdag 16/4Vaknade kl 5.55 och gjorde mig iordning. Var nere vid frukosten vid kl 6.40. Det var tomt, sånär som på ett litet sällskap asiater, som gick när vi kom. Efter ännu en god frukost, gjorde vi oss iordning för att åka med U3 till Baumwall och promenerade längs kajen i den

Solig dag!
måndag 15 april 2019 - Hamburg, Tyskland

Hejhej!Frukost vid kl 8, idag med fruktsallad. Begav oss sedan ut i ett strålande Hamburg, för att strosa runt i butiker mm. Det blev en hel del stopp, för att vila benen och njuta av vädret. Åt lunch på Karstadt. Köpte en figur till playmobilhuset och tittade på små och stora ting. På

Äventyr en söndag!
söndag 14 april 2019 - Hamburg, Tyskland

Moin!Vaknade till vid 7, men gick upp först en stund senare, när även O vaknat.Kom ner till en fin frukost, som innehöll det mesta man kan komma på att vilja ha på ett frukostbord. Tog en frukostbulle, körsbärsyoghurt (varför finns inte det hemma?!) och lite varmt, i form av grönsaker och

Framme i Hamburg!
lördag 13 april 2019 - Hamburg, Tyskland

Hej!Nu framme på hotellet i Hamburg. Det är ett ombyggt vattentorn, placerat i en park. Fick ett rum på 16/17 våningen, så utsikten från de halvrunda fönsterna är fin!Mamma och pappa skjutsade oss till tåget, som avgick i tid, kl. 8.28. Framme i Köpenhamn besökte vi toaletten, åt vars

Hamburg
torsdag 14 juni 2018 - Hamburg, Tyskland

Ganska mysigt rum med en tv på sniskan och lite udda tillbyggt badrum för att slippa flytta på det vattenburna elementet 🤣Vi hann inte lång på vår utforskar promenad innan det började regna och blåsa, så vi satte oss mitt på shoppingstråket och åt fish'n chips. Sen tog vi skydd i en

Hamburg - Stockholm
fredag 8 juni 2018 - Hamburg, Tyskland

kommer mer.......

Anders Wernborg
AWG i MC RESA
On the way
söndag 3 december 2017 - Hamburg, Tyskland

So, finally on the way. Right now, we are waiting at Hamburg Airport for the plane to fly. the first hours of the journey were good. We catched the correct taxi and trains and managed to upgrade our seats on the first flight. (Philipp is very satisfied ;) ) That's all for today! Write to you

Matilda & Philipp
PhiliTilda i Down Under
Senast aktiv - från Brisbane, Brisbane, Queensland, Australien
Miniatyr Wunderland
tisdag 5 september 2017 - Hamburg, Tyskland

Idag besöktes världens största modelljärnväg vilket innefattar både tåg, bilar, flyg och båtar.Många länder är representerade där, givetvis Tyskland som den största delen, men även Sverige var med på ett hörn med gruvan i Kiruna.Allt är så naturtroget!Man ser in i de olika

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Tågluffa till Italien
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Norra Tyskland
söndag 18 juni 2017 - Hamburg, Tyskland

Efter en lång resdag igår parkerade vi på en fin ställplats precis vid havet, 1.5 mil väster om Puttgarden. Vår färd genom Sverige avslutades med en färjetur mellan Helsingborg och Helsingör. Efter att ha färdats söderut genom Danmark åkte vi slutligen färja från Rödby till

Ida Karlsson
Husbilssemester i Europaresan - andra sommaren
En lång dag
fredag 12 maj 2017 - Hamburg, Tyskland

Torsdag em drog vi till Göteborg för vidare färd med Kiel färjan. Inget bus på färjan, sov gott på natten och drog vidare mot Hamburg. Tog en avstickare till touratech för att inhandla en extra bag.kom fram till tågstation Altona vi 14-tiden och nu vid 20:00 har tåget inte lämnat

Sally Andreasson

Noa och jag tågluffar.

MC RESA

MC RESA

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Resan startar vid Helsingborgs färgeläge där båt kör oss mot Danmark sedan Mc mot Rödby och färja till Puttgarden. Här åker vi vidare mot Hamburg. Väl i Hamburg kliver vi på ett nattåg med motorcyklarna och reser till Wien. Nu börjar resan på riktigt som kommer gå västlig riktning och sedan söder ut mot Slovenien, Kroatien och Bosnien. Som jag längtar :-)

Down Under

Down Under

3 december 2017 - 26 januari 2018

Diary about Matilda and Philipp's Honeymoon. In the 2 months, they are going to explore Australia, Tasmania and New Zealand.

Tågluffa till Italien

Tågluffa till Italien

4 september 2017 - 3 oktober 2017

Tågluffa som inte blev av när vi var unga får istället göras nu!

Europaresan - andra sommaren

Europaresan - andra sommaren

17 juni 2017 - 16 juli 2017

Ute med husbilen i fyra veckor!

MC till Spanien

Kulturresa

Jorden runt

Jorden runt

20 september 2016 - 1 juli 2017

Ett helt varv utan att flyga!

Tågluff Europa

Tågluff Europa

13 augusti 2016 - 27 augusti 2016

Under 15 dagar får vi resa fritt i Europa!!!

Amanda_I
Janet Forssell