Hessen

Wiesbaden
måndag 22 juli 2019 - Wiesbaden, Hessen, Tyskland

Efter utcheckning från hotellet och en kort promenad till tågstationen så for vi idag vidare. Först mot Frankfurt och sedan vidare mot Wiesbaden och hem till Stephen och Marion.Trots snålt tilltagen bytestid gick resan som på räls hela vägen. Väl på plats svalkade vi av oss och fyllde på

Frankfurt
fredag 28 juni 2019 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Så har man anlänt till Frankfurt. Man flänger hit och dit, värrre än vad som är är lovligt. Resan från Tokyo gick som smort. Inga större händelser. Så nu har man provat Japan Airlines och de får mycket väl godkänt. Bra service och bra mat. Även komfort på sätet var bra. Skulle vara

Lukas2 i Åter till Tokyo
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Nu är det så nära att det darrar i luften
fredag 22 mars 2019 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Sitter nu i Frankfurt. Sista anhalten innan jag får krama och pussa på mina älsklingar. Hade jag vart en hund hade jag inte kunnat slita vifta på svansen. Det har gått bra på de olika flygen. Det från Kolkata till Mumbai var på 3 timmar. Denna gång hade jag förberett mig med vatten för

Mellanlandning i Frankfurt
söndag 3 mars 2019 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Då var jag framme i Frankfurt.  Känns fortfarande inte som man är utomlands. Har jag glömt något? Har jag hittat rätt flight? Kommer verkligen E-visumet funka 😱😱När jag gick ar flyget från Göteborg så var det en kvinna som jag tyckte kändes bekant, men kunde inte placera henne.

Brev 9
tisdag 18 september 2018 - Rüdesheim am Rhein, Hessen, Tyskland

Brev 9.Staden Beaune, By day var lika trevlig som på kvällen. Dagen börjande med en stadsvandring genom innerstaden. Hertigen som grundlade sjukhuset ”Hospices de Beaune” på 1400 talet bodde även i Bryssel, (han var inblandad i det 100 åriga kriget mot engelsmännen). Därför influenser

Kontrasternas resa

Vilken resa. Snabba kast mellan olikheter hela vägen, tydliga kontraster.Det började redan när jag skulle lämna lägenheten. Strax efter lunch klev jag ur lägenheten. Kan inte räkna hur många gånger jag låst dörren och gått iväg, men nu lämnade jag även nyckeln. Att veta att jag är

Josef Dagson
josef_elanga i Tunisien
Senast aktiv - från Tunis, Tunisien
Frankfurt
söndag 17 juni 2018 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Nu är man i Frankfurt, Lufthansa business lounge. Fullt med folk. Resan ner igår gick fint. Ingen större dramatik. Mycket  folk på Arlanda dock. Stog i kö i 43 min för att få lämna in väskan. Sen har jag en förmåga att alltid gå ner på fel perrong, när jag ska tåget från

Lukas2 i Glasgow+lite flyg
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Buy real drivers license online
fredag 15 juni 2018 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Our company has years of experience producing and fake passports  and  other identity documents. We use high quality equipment and materials to  produce counterfeit passports. All secret features of real passports are carefully duplicated for our falsified documents. We are the best producer of

hos min svägerska
lördag 12 maj 2018 - Frankfurt am Main, Hessen, Tyskland

Hej!!!Jag har kommit till detta europeiska ekonomiska centrum.Jag ska vara hos min svägerska som bor en bit utanför stan...bad vilbel.Taget hit 4 timmar försenat  sa klockan är 2 pa natten men jag blir bjuden pa taxi till min adress som kompensasion och det känns bra när jag krüper in i

Maria Tawhid
ilmaria i TÅGLUFF 2018
Senast aktiv - från Sollefteå, Västernorrlands län, Sverige
Nu är vi på väg

Änteligen är vi på väg, har just druckit en öl, Gammeldansk och ätit en sandwich./Erik o Jerry

Erik Ryd
rydda i New Zealand 2018 Revivel-Tour
Senast aktiv - från Gävle, Gävleborgs län, Sverige
Dag 3 Heldag i Warszawa

Dag 3 Heldag i Warszawa

18 juli 2019 - 5 augusti 2019

Idag har vi upptäckt Warzawa till fots. En fantastisk stad fylld av historia från olika tider. Krigsmonument blandat med kungliga sommarpalats och såväl gamla som nybyggda restauranger i en härlig blandning. Till slut fick fötterna nog och vi tog bussen hem, tur att morgondagen till stor del består av tågresande så fötterna får vila. Fyllda av intryck hälsar vi godnatt från Warzawa.

Åter till Tokyo

Åter till Tokyo

21 juni 2019 - 30 juni 2019

Flyga, europa, tokyo, ramen, nudlar, semester

Min första Indienresa

Min första Indienresa

1 mars 2019 - 31 mars 2019

Jag ska ge mig ut på mitt livs resa. Kommer åka på egen hand och få upplevelser för livet. (På många plan.) Den 3 Mars 9.40 lyfter mitt flyg får Göteborg och via Frankfurt och New Dehli så landar jag i Kochi 8.00 dagen efter. 4 Mars kommer jag checka in på Vaidya’s Ayurveda Village för 2 veckor av specialanpassad yoga, behandlingar och vegansk kost efter just mina behov. Sååå spännande!! Den 18 Mars kommer jag flyga till Calcutta och bla hälsa på mitt barnhem som jag bodde på några månader innan jag fick komma till Sverige. Där kommer jag även möta upp Mashkoor som kommer vara sällskap och som jag även kommer fira Holi med innan jag åker tillbaka till Sverige igen den 21 Mars.

Vin och kulturstudie

Vin och kulturstudie

9 september 2018 - 22 september 2018

En resa i vinets och kulturens tecken. Start i Madrid och upp genom Spanien, Frankrike samt Tyskland.

Tunisien

Tunisien

16 augusti 2018 - 21 juni 2019

Ett återseende av en bekant kontinent men ett nytt land.

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

TÅGLUFF 2018

TÅGLUFF 2018

9 maj 2018 - 25 maj 2018

NU HAR JAG JOBBAT 25 ÅR I SAMMA LANDSTING/REGION O FÅTT 5000KR VILKET BLEV 200KR/ÅR ;) DET BLEV INGEN KLOCKA AV ÄDEL METALL UTAN JAG VALDE ETT RESEKORT O NU ÄR JAG PÅ VÄG.... KÄNNS HELT RÄTT OCH VÄLDIGT SPÄNNANDE. VÄLKOMNA MED O HOPPAS NI OXÅ DELAR MED ER AV ER VARDAG...

Mc-äventyr Europa 2017

14 juli 2017 - 24 juli 2017

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

Gunilla Gustafsson
GunLei