Mecklenburg-Vorpommern

Umleitung !!
måndag 7 augusti 2017 - Mirow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Måndag 7/8    UMLEITUNG...ALLTID DENNA UMLEITUNGVaknade vår vana trogna i god tid innan väckarklockan skulle ringa. Eftersom vi skulle vidare norrut drog vi oss inte, utan gick upp och fixade till packningen. Lite rester i form av bröd, majonnäs och kaffe fick utgöra frukosten. Alla

Inge Och Hans-Örjan
mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Senast aktiv - från Vallentuna, Stockholms län, Sverige
Hemresa
onsdag 2 augusti 2017 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Efter utflykterna igår tog vi det lugnt och slappade på hotellet. Victoria passade på att springa en runda, bland annat på den långa sandstranden nedanför hotellet, vilket stundvis var lite jobbigt! 👍🏻☀️💦Vi tog en promenad på stranden efter middagen men då började det regna

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
tisdag 1 augusti 2017 - Breege, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vi anlände till hotellet i Breege på Rügen igår kväll och för första gången under resan var det strul med våra bokningar. Kvinnan i receptionen meddelade på knackig engelska att vi hade gjort fel när vi bokat vårt boende (via en bokningssite) och det inte gick att boka två vuxna och

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
"Sista" resdagen på bortaplan...dags för lite kultur.

Idag tog vi lite sovmorgon, eftersom vi inte har någon längre resa...endast ca 25 mil. Kom inte iväg förrän strax efter kl.9.Vi gör ett stopp i Oranienburg utanför Berlin, för att besöka koncentrationslägret Sachsenhausen. Lite kultur på resan skadar inte. Intressant och helt ofattbart

Dag 1: Utresa
måndag 26 juni 2017 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

​​​​​​Första dagen avklarad. Tåg Göteborg - Malmö, tre långa timmars väntan och sen nattåget mot Berlin. Riktigt fräckt när tåget rullade på färjan mot Sassnitz i Trelleborg! Och sen några timmars havsluft innan läggdags. Nu sover man nog gott. Om det inte skakar för

Niklas, Malin, Ebbe, Elis & Irma Wingren
NiklasMalin i Rügen
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Wetter geht's
onsdag 24 augusti 2016 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Das Auto konnte ich heute aus der Werkstatt holen. Meine EC-KARTE musste ganz schön bluten :-( Weiter ging es dann nach Rostock zum Stadt anschauen und nach Warnemünde um die Füße ins Meer zu tauchen. Um 22.30 geht meine Fähre und mein nächster Eintrag kommt dann endlich aus Schweden.

Museumstag
tisdag 23 augusti 2016 - Malchow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Da das Wetter heute nicht so besonders war, habe ich das hiesige DDR-Museum, das Orgeömuseum und ein Freilichtmuseum besucht. Da ich die Museen alle mit dem Rad abgefahren bin konnte ich die schönen Landschaften hier genießen, bin aber auch ganz schön platt. Morgen bekomme ich mein Auto wieder

immer noch in Deutschland
måndag 22 augusti 2016 - Malchow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Nachdem mein Auto in der Werkstatt war, habe ich mit dem Rad die Umgebung erkundet: eine sehr schöne Landschaft mit vielen touristischen Angeboten. Da ich noch bis Mittwoch hier sein muss, werde ich sicherlich das ein oder andere nutzen.

Nicht so weit gekommen :-(
söndag 21 augusti 2016 - Malchow, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Eigentlich wollte ich jetzt in Rostock sein, mein Auto hatte was dagegen und jetzt genieße ich den Abend in Malchow an der Mecklenburgischen Seenplatte. Ich bin gespannt, was die Werkstatt morgen sagt und ob ich dann den Titel der Reise ändern muss.