Rostock

Annorlunda Midsommar!
fredag 21 juni 2019 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Härligt med oplanerad semester för då kan vi göra som vi vill. Och när man väl är på g hemåt så vill man hem fort. Jag gissade detta redan innan vi åkte att så skulle det bli. Sen råkade det falla in på midsommar att vi alla fyra beslöt oss för hemfärd nöjda och belåtna.Men vad

Rostock hamn!
fredag 7 juni 2019 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Än så länge går allt som planerat. Barnen tycker till och med det är spännande och sova på nattbåten. Vi har sovit gott i 7 timmar och sitter nu i bilen i väntan på att få köra mot nästa mål som är Tropical Island utanför Berlin. Det tar 3 timmar och 14 min att köra dit sen blir

Wetter geht's
onsdag 24 augusti 2016 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Das Auto konnte ich heute aus der Werkstatt holen. Meine EC-KARTE musste ganz schön bluten :-( Weiter ging es dann nach Rostock zum Stadt anschauen und nach Warnemünde um die Füße ins Meer zu tauchen. Um 22.30 geht meine Fähre und mein nächster Eintrag kommt dann endlich aus Schweden.

Tobias Thalmeier
t2home i Schweden
Senast aktiv - från Ystad, Skåne län, Sverige
Midsommar slut och semestern börjar
söndag 23 juni 2013 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Efter att ha firat midsommar med Inges föräldrar, Staffan, Marita och Eddie var det dags för oss att börja vår semesterresa i Europa. Vi åt gemensam lunch på campingen i Tingsryd och skildes sedan åt efter en mycket rolig helg. Vi stannade och fikade ca 3 mil innan Malmö. Sedan letade vi

Marie Olausson
650KFU i Sommaren 2013
Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Dag 12
onsdag 11 juli 2012 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Så var det dags å lämna Wien för vidare resa mot Svedala. Utcheckningen från hotellet var lite knepig, det var ju å andra sidan lite "luddiga" besked hala tiden men när vi väl checka ut så gick det ju bra, vi blev "bjudna" på frukosten båda dagarna; detta rtrots att jag vidtalade att vi

Krister Pettersson
kitton i Genom Europa på MC
Senast aktiv - från Hjo, Västra Götalands län, Sverige
Dag 1. Destination Rostock
lördag 30 juni 2012 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Dag 1 Så var vi igång då på vår semesterresa 2012, den går söderut mot Kroatien. Vid starten i morse så var vädergudarna på vår sida, solen sken och det var bra väder att starta i. Vi hade planerat å tanka i värnamo så det var bara å ge sig iväg, vi hade bestämmt "träff" med

Krister Pettersson
kitton i Genom Europa på MC
Senast aktiv - från Hjo, Västra Götalands län, Sverige
Sista dagen
lördag 13 augusti 2011 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Regnade ett par skurar i natt men var uppehåll men regntungt när vi packade ner tältet för sista gången den här resan. Körde de sista 12 milen till Rostock och väl där så visade det sig att det var ”Sail”-helg med en massa marknadsstånd och folk som tittade runt i hamnområdet. Gick

Göran Färdigh
Fardigh i Spanien
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Avslutningsfest i Warnemünde
fredag 29 juli 2011 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

SMSet ”Next stop Warnemünde”, kom från våra goda vänner och inbitna seglare, Annelie och Björn, som hade tagit natthamn i Warnemünde. Det blev därmed målet för vår nästa dagsetapp. För oss var det tät trafik i stort sett hela vägen från Dresden, där Herr GPS hittade snabbaste

Ingegerd Snöberg
Snoberg i Husbil i Europa 2011
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Plastmuggen som försvann
onsdag 27 juli 2011 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Idag hade vi bara lite drygt 20 mil att åka för att komma till Rostock. Vi kom fram strax innan kl. ett och vårt mål var den nya boardershopen. Trots den förhållandevis lilla parkeringsplatsen var det inga problem att hitta två bra platser till våra ekipage. Det tog väl drygt en timme

Marie Olausson
650KFU i Sommaren 2011
Senast aktiv - från Køge, Region Själland, Danmark
Båtresa till Sverige
torsdag 28 juli 2011 - Rostock, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Klockan ringde 06:00 och vi hade bestämt oss för att köra till färjan 06:30. Lite bökigt vid terminalen men reseleiter ledde oss som vanligt rätt. Ombordkörning på färjan och denna gång skulle vi högst upp på däck och stå ute. Färjeturen är enormt tråkig! Och p.g.a. de höga

Staffan O Marita Svensson
Fozzie i Semester 2011, Kroatien
Senast aktiv - från Hyltebruk, Hallands län, Sverige
Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Schweden

Schweden

21 augusti 2016 - 8 september 2016

Sommaren 2013

Sommaren 2013

23 juni 2013 - 28 juli 2013

Dags för semester 2013. I år har vi båda 5 veckors semester och dessa ska vi till största delen tillbringa i Kroatien. Vi hade planerat att börja med några dagar i Prag, men pga dåligt väder där så har vi bestämt oss för att vänta med Prag. Vi tar det på vägen hem istället och hoppas att det är bättre väder där då. Det här blir första riktiga resan med husbilen som vi köpte i höstas.

Genom Europa på MC

Genom Europa på MC

30 juni 2012 - 14 juli 2012

Spanien

Spanien

26 juli 2011 - 13 augusti 2011

Bilsemester ner till Torrevieja i Spainen med stopp bla i Paris och Barcelona.

Sommaren 2011

Sommaren 2011

1 juli 2011 - 31 juli 2011

Semestern är här! Nu ser vi fram emot fyra goa veckor med mycket sol, bad och annat roligt. Förra årets besök i Baska var toppen och vi åker gärna dit igen. I år får vi också sällskap av Staffan och Marita som blivit sugna på en resa till Kroatien.

Husbil i Europa 2011

Husbil i Europa 2011

25 juni 2011 - 30 juli 2011

Snart rullar vi äntligen iväg på ny semesterresa. Vi har bara en lös grovplanering med en mängd olika alternativ. Kroatien är givetvis ett av delmålen. Ett annat delmål är vandring/cykling i Alperna, inspirerade från förra årets vandring i Zakopane.

Semester 2011, Kroatien

Semester 2011, Kroatien

3 juli 2011 - 31 augusti 2011

Jaha go' vänner, visserligen har vi inte åkt ut i världen än, men vi vill inte undanhålla er startsekvensen i alla fall. Årets sommarbegivelse är att dra husvagn till Kroatien och Baska på ön Krk, men först skall midsommar firas på Hagön i Halmstad

Äventyret på M/T Prospero

Äventyret på M/T Prospero

12 januari 2011 - 22 mars 2011

Sommaren 2010

Sommaren 2010

3 juli 2010 - 1 augusti 2010

Förberedelserna är i full gång för sommarens husvagnssemester. I år bär det iväg utomlands och målet är Kroatien. Vi har varit där vid två tillfällen tidigare, 2007 och 2008. Det är fint i Kroatien, så vi återvänder gärna dit. Om allt går enligt planerna, så tänker vi bege oss till Baska på ön Krk. Vi har inte bokat plats på någon camping, så vi får väl se om vi hittar en plats för vår vagn.

Liselott Karlsson
LiselottClaesson