Sassnitz

Hemresa
onsdag 2 augusti 2017 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Efter utflykterna igår tog vi det lugnt och slappade på hotellet. Victoria passade på att springa en runda, bland annat på den långa sandstranden nedanför hotellet, vilket stundvis var lite jobbigt! 👍🏻☀️💦Vi tog en promenad på stranden efter middagen men då började det regna

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Bilsemester i Europa 2017
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Dag 1: Utresa
måndag 26 juni 2017 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

​​​​​​Första dagen avklarad. Tåg Göteborg - Malmö, tre långa timmars väntan och sen nattåget mot Berlin. Riktigt fräckt när tåget rullade på färjan mot Sassnitz i Trelleborg! Och sen några timmars havsluft innan läggdags. Nu sover man nog gott. Om det inte skakar för

Dag 2. Osby-Greifswald
tisdag 4 augusti 2015 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Nu sitter vi på färjan som tar oss till Tyskland på 4h. Detta alternativ var bäst enligt oss då vi sparar in på tid, soppa och vägavgifter. När vi är framme ska vi ta in på ett hotell i Greifswald som ligger 1h från Sassnizt.

Kiel - Sassnitz
lördag 20 juni 2015 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Frukost på färjan, körde av ca 9.30. Åker småvägar, uppehåll och lite sol ibland. Väldigt blåsigt, speciellt när vi äter lunch i Rostock. Äter på italienskt ställe som Pär kände till. Bor på Pension & Ferienwohnungen Schneideriet i Sassnitz. Bra med parkering på innergården.

Lena Sundqvist
Lesun22 i BMW 1200 GS TOUR EUROPA
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Sassnitz
söndag 13 juli 2014 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Om ca 30 minuter anländer vi till Sassnitz. 75% av familjen sover gott :-) Vi har ätit en god kvällsmat levererad av Berit och Verner. Tack! Det blir även en god frukost av matsäcken. Idag ska vi köra ca 65 mil. Förhoppningsvis bör vi komma fram tidigt till hotellet eftersom vi startar

Larstl
Nimlinds i Bilsem2014
Senast aktiv - från Tofta, Gotlands län, Sverige
Det började med ett bröllop
torsdag 22 november 2012 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Avskedsfesten den 24 november 2012 var verkligen menad som ett hejdå till släkt och vänner. När vi sen kom på att vi samtidigt skulle kunna göra allvar av den sedan flera år groende tanken på att gifta oss, fick planeringen en annan dignitet. Den sista månadens förberedelsearbete var

Rundresa på Rugen
fredag 17 juni 2011 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vi startade med en god frukost på hotellet, och satte oss sedan i bilen och köra söderut för att utforska Rygen. Mellan Sassnitz och Binz ligger orten Prora. Prora är känd för sin enorma byggnad från 2:a värlskriget. Byggnaden är 4,5 kilometer lång och börjades byggas 1936 men fick

Bosse Och Leena Engström
B_and_L i Tyskland 2011
Båtresan
torsdag 16 juni 2011 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Dagen började med att vi leta upp en cache vid Håslöv kyrka under morgonpromenaden. Sen bar det av till Höllviken och Märtas Kaffe där vi hälsade på en förvånad Maria. Hon tittade flera gånger på oss och sken sen upp i ett glatt hej. Det tog några sekunder innan slanten ramlade ner och

Bosse Och Leena Engström
B_and_L i Tyskland 2011
En lång dag
torsdag 5 augusti 2010 - Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Idag styr vi mot Rûgen i Tyskland där vi skall ta färjan till Trelleborg kl 02:15 på natten. Vi tar det alltså lugnt på vägen dit, stannar vid en strand i Świnoujście och vandrar runt lite. Äter en lunch och njuter av sol och värme innan bilen far vidare. Det var närmre än vi trott

Susanna Talläng Larsson
Tallang i Rundresa Polen - Gotland
Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

Bilsemester i Europa 2017

Bilsemester i Europa 2017

3 augusti 2017 - 3 augusti 2017

Bilsemester i Europa under sommaren 2017. Planerad rutt; Kalmar - Gdynia - Brno - Bolzano - Gardasjön - Comosjön - München - Dresden - Tropical Island - Rügen - Skåne - Kalmar.

Eurotrip

Eurotrip

3 augusti 2015 - 15 augusti 2015

Bilsemester genom Europa med start från Göteborg. Vi tar oss dit vägen bär oss!

BMW 1200 GS TOUR EUROPA

BMW 1200 GS TOUR EUROPA

19 juni 2015 - 11 juli 2015

Mc-tur i Europa Rugen, Berlin, Prag, Maribor, Split mm

Bilsem2014

Bilsem2014

12 juli 2014 - 27 juli 2014

Vi tar en liten biltur söderut även detta år. Bla en vecka på en semesteranläggning några mil nordost om Venedig. På kvällen 12:e juli kör vi till Trelleborg och tar färjan över till Sassnitz. 13:e drar vi genom Tyskland och på eftermiddagen checkar vi in Gasthof Rotes Roß i Zell. 14:e kör vi vidare genom södra Tyskland och Österrike och stannar en natt på Al Gallo Forcello i norra Italiet. 15-22 tillbringar vi på Caravan Adria Holiday i Duna Verde Caorle. Hemresan blir improviserad!

Piccolina e Jottegrande

Piccolina e Jottegrande

22 december 2012 - 25 maj 2013

En dröm går i uppfyllelse, ett halvår i södra Italien

Tyskland 2011

Tyskland 2011

15 juni 2011 - 19 juni 2011

Tyskland, here we come!

Rundresa Polen - Gotland

Rundresa Polen - Gotland

1 augusti 2010 - 16 augusti 2010

En liten roadtrip via Karlskrona- Gdynia - Sassnitz - Trelleborg - Gärsnäs - Byxelkrok - Visby

Camilla Söderlund
Camela79