Schwerin

Castle Greyskull
tisdag 13 augusti 2019 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Tisdagen började för min del med presenter på sängen . Jag fyllde fyrtio år och min sambo hade på resan tagit med en massa fina paket jag fick öppna när jag vaknade. Efter denna mysiga start så åt vi återigen en rejäl frukost och packade ihop vårat bagage. Det blev två nätter i

Tr
Kakihara i Mare Nostrum 2.0
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Ja Hasse
fredag 26 juli 2013 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

det är min nya fantastiska kamera! Den är toppenbra! och snygg!!!

Törnrosaslottet
fredag 26 juli 2013 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Jag glömde att berätta att han på bilden är en av våra kungar. Han från Mecklenburg ni som gick i skolan efter mig kommer nog ihåg honom. Lasse

Törnrosaslottet
fredag 26 juli 2013 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Ja nu har vi varit i nästa slott törnrosas. Ett av dom finaste slotten jag har sett ligger på en egen ö som man kan komma till från två håll över broar. Den där törnrosa måste ha haft fullt upp med att damma all inredning. Och trägården går inte av för hackor den heller. Vidare

Karins födelsedag
onsdag 24 juli 2013 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Hej alla där hemma vi började med en god frukost med allt man kan önska sig och mycket mer, Senare mitt på dagen gick vi en slottsvandring på en timme och femton minuter, alltså lite mer en den kvart som stod i broschyren, vi fick gå i en del fina rum och rummet där Tyskland blev till ett

Sagoslottet i Schwerin
torsdag 1 juli 2010 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vid halv 8 på Torsdag morgon la färjan till i Travemunde efter nästan 10 timmars resa från Trelleborg. Några timmar senare och efter ett snabbt stopp i Lubeck var vi framme i Schwerin där vi besökte det omtalade sagoslottet. På en egen liten ö precis utanför stadens sydspets tronar den

Camilla Söderlund
Camela79 i EUROPA .
Senast aktiv - från Sassnitz, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland
Det är ju han som är Paris Hilton!
fredag 25 juni 2010 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Ooookej. Gårdagen var ett kapitel för sig. 100 mil med en fullpackad bil var duktigt jobbat kan vi konstatera. Allt började bra, Emma och Kristofer hann med bussen och tog sig till Linköping och resan började runt 13 igår. Därifrån åkte vi i princip bekymmerlöst och åkte över bron till

Mama Mii
mirjadala i Roadtrip Hoff
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
N:a Tyskland
onsdag 22 juli 2009 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vi hade tänkt att vi skulle ta en natt i någon tysk el polsk stad söder om Berlin innan hemfärden. Men f-n tog tag i mig o Kim sov, så då drog jag iväg med våran turbo väl inne i Tysklan o plötsligt var vi långt norr om Berlin. Så efter ganska långt letande fick vi ett rum, inte i

Lennart Johansson
haljohan i Berlin och Warzawa
Senast aktiv - från Poznań, Storpolen, Polen
Schwerin
tisdag 2 juni 2009 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Efter att ha varit paväg mot Polen kom vi äntligen fram till denna fina stad med sitt vackra slott Schweriner schloss. Jobbigaste med resan är att hitta internetkafé.

God Jul!
lördag 15 december 2007 - Schwerin, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Halloj! Vid den här tiden kan jag tänka mig att era brevlådor fylls av julhälsningar. Här kommer en elektronisk julhälsning från mig och också mitt sista resedagboksinlägg för det här året. Förra helgen var en höjdarhelg. Fredag kväll var det julfest med Schwerins skandinaviska

Mare Nostrum 2.0

Mare Nostrum 2.0

10 augusti 2019 - 15 augusti 2019

Fortsättning på vårens resa i de gamla svenska områdena i öster. Nu bär resan av till de svenska besittningarna i söder, Wismar och Stralsund.

Resan till slottet i Wartburg

Resan till slottet i Wartburg

20 juli 2013 - 30 juli 2013

Vi är på väg till slottet/borgen byggd under 1000 talet

EUROPA .

EUROPA .

30 juni 2010 - 11 juli 2010

Vi reser genom Europa på runt 10 dagar.Tyskland,Österrike,Scweiz,Italien,Frankrike,Danmark.

Roadtrip Hoff

Roadtrip Hoff

24 juni 2010 - 5 juli 2010

Dags för nästa roadtrip: fyra pers i bilen: Volvo S40, den här gången med start från Linköping och vidare mot danmark-tyskland och därefter är "transportsträckan" avklarad. Planen är att röra sig mot Ungern, balaton-sjön och Budapest med lite sevärdigheter o en skön semester längst vägen dit, omkring och därefter!

Berlin och Warzawa

Deletapp 2 av min Gibraltartur på cykel

Utbytesstudent Tyskland

Utbytesstudent Tyskland

28 februari 2007 - 31 augusti 2007

Start i Nyköping, arrival Wismar, nordöstra Tyskland där jag ska leva som utbytesstudent vid Campus Wismar

Utbyte Tyskland

Utbyte Tyskland

6 oktober 2006 - 25 december 2006

Utbyte med Universitetet Witten-Herdecke. 4 v psyk i [b]Hamm[/b] 2-3 v teori+ geriatrik i [b]Witten[/b] 4 v neuro i [b]Wuppertal[/b] [b]Jag finns på:[/b] Zimmer 415 Haus IV Virchowstr 47 422 83 Wuppertal Mobil: (+49)175-7596449

Peggy Heidemann
dorih