Stralsund

It was the greatest beer in all ze world
måndag 12 augusti 2019 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

I Stralsund har vi bokat in oss på Carl Wilhelm Scheeles gamla bostad, denna heter nu Romantik Hotell Scheelehof och ligger nära allt i Stralsunds gamla stad. Scheele föddes i Stralsund under tiden staden var svensk och kom sedan att bo i Sverige och han dog till sist i Köping efter att ha

Tr
Kakihara i Mare Nostrum 2.0
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
magsjuka....
tisdag 2 augusti 2011 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Vi åkte tråkiga vägar upp norrut, landade i Rostock där vi åt en sen lunch. Därefter satte vi kurs mot Rügen, tanken var att vi skulle följa kusten tills vi fann en varm solig camping där vi kunde spendera de sista dagarna av semestern. Men chi fick vi. Plötsligt hulkar Gustav i baksätet

Stralsund
fredag 6 augusti 2010 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Hej! Har tagiot mig upp till Stralsund där jag tagit en liten paus. Hade tänkt åka över till Rügen men det hade alla andra också. Hade inge lust att stå i bilkö två gånger för att se denna ö. När man promenerar runt här kan man fundera på om man är i Tyskland eller Ystad. Oerhört

Jonas Olsson
Kelvin i Bilsemmester i Europa
Senast aktiv - från Jönköping, Jönköpings län, Sverige
grinig
tisdag 3 augusti 2010 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

100730 nu har jag fått nog! Tycks vara så att det alltid är blåsigt och taskigt väder när jag ger mig ut på en segelbåt. Turen från falsterbo till vitte, var tydligen alldeles perfekt förutom att vinden vred lite för mycket. Båten höll på och välta och bla bla bla. Sen vart det

stralsund
måndag 2 augusti 2010 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

100730 s/y natalie lär vara en hejare på att segla, men rännan var smal och båtarna många och vinden lite svag och från fel håll, så vi gick med motor. på långt håll såg vi den nya, fina bron mellan stralsund och fastlandet. Har förstått att fendrar ska ut och lina i fören

vitte
måndag 2 augusti 2010 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

100723 näst sista kvällen i limhamn kom kaptens syster + lekkamrat dit, dom har en ännu större svan. Vi tog nåra sundowners (röd dryck + alkohol), efter nåra sånna vart det tid för nåra moon räjsers... börja vänja mig vid att sitta på båt och dricka sprit och se den ena fantastiska

Ruegen
lördag 26 juni 2010 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Firande midsommar här i Stralsund igår, ingen stång och inga blomsterkransar så långt ögat nådde! Lite konstigt var det. Imorgon söndag fortsätter vi mot Rostock. skall försöka ladda upp bilder, men det vill sig inte riktigt på den här datorn, (en gammal mac) skall försöka skriva

Tuula Nevonen
hojskoj i Pommern
Senast aktiv - från Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland
Sanddynor
lördag 15 maj 2010 - Stralsund, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Stralsund 10-05-15 Jag börja med att tala om att vi spöade grabbarna, som vanligt! Det blev inte Rostock, vi styrde rakt över till, Insel Usedom, det ligger rakt under ön Rugen där kan man snacka om långa stränder, vilken sand. Det är ungefär som det är i Spanien, det finns otroligt

Lena Lindqvist
Wilmaljusne i Vårresa
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Mare Nostrum 2.0

Mare Nostrum 2.0

10 augusti 2019 - 15 augusti 2019

Fortsättning på vårens resa i de gamla svenska områdena i öster. Nu bär resan av till de svenska besittningarna i söder, Wismar och Stralsund.

silverpilens sista resa

silverpilens sista resa

16 juli 2011 - 8 augusti 2011

Vi packar in barnen i bilen, spänner fast takboxen på taket och ger oss av söderut. Målet är Cornwall i södra england, men vi får se om vi tar oss så långt. Tältet är packat och snabbnudlarna inhandlade! Nu kör vi! :-)

Bilsemmester i Europa

Bilsemmester i Europa

25 juli 2010 - 10 augusti 2010

En liten tripp söderöver.

sommartur2010

sommartur2010

29 juni 2010 - 29 augusti 2010

att cykla söderut, samtidigt som sture seglar söderut och att övernatta på båten, att ta oss till tyskland, upp längs östersjöns östra sida, eller mot tyskland holland, beroende på vindar och lust.

Pommern

Pommern

20 juni 2010 - 30 juni 2010

skall ut och åka

Vårresa

Vårresa

14 april 2010 - 23 maj 2010

Nu ska vi göra en vårresa, det gör ju inte att vi inte ska göra en höstresa också. Det ena får inte utesluta det andra, eller hur? Efter denna kalla och snörika vinter måste vi åka söderöver och hämta hem våren. Vi tycker det är klokt! Ni skall, om Ni vill få följa med oss söderöver. Välkommen med!

Tuula Nevonen
hojskoj