Wismar

Last Argument of Kings
onsdag 14 augusti 2019 - Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Onsdagen började med en väldigt god frukost i Schloß Gamehls matsal med utsikt över trädgården. Vi gick runt en kort sväng samma trädgård innan vi på förmiddagen lämnade slottet för en dagsvistelse i Wismar. Denna gamla hansastad som likt Stralsund varit i svensk ägo i mer än 150

Tr
Kakihara i Mare Nostrum 2.0
Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Dag 1
måndag 11 juli 2011 - Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Första dagen på resan är över. Jag sitter just nu på en camping någon stans i norra Tyskland. Vi har åkt ungefär 60 mil idag. Det har gått riktigt bra. Vi sträckkörde ner till Tyskland med bara ett frukoststopp. Så hur är det då? Helt underbart! Jag måste säga att landet imponerar

Loke Rosenqvist
Jomjom i Eurotrip
Senast aktiv - från Borås, Västra Götalands län, Sverige
Hur gör man här?
lördag 2 juli 2011 - Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Ibland får man tänka två gånger innan man förstår! Skyltarna talar sitt tydliga språk??? Cykel utan förare är inte ok eller?

Per Holmquist
america5 i Italien
Senast aktiv - från Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland
"Nypardagar"
onsdag 12 maj 2010 - Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Wismar 2010-05-11 Nu har vi varit i Wismar, en gammal svensk hansastad, en mycket trevlig stad som ligger vid östersjön. Tillsammans med Anita och Pelle har vi strosat omkring i staden. Anita och jag har hittat så många trevliga affärer för oss. Vi har varit inne i så många affärer och

Lena Lindqvist
Wilmaljusne i Vårresa
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Från Zeven
måndag 10 maj 2010 - Wismar, Mecklenburg-Vorpommern, Tyskland

Hej igen, nu har vi lämnat Zeven och styrt mot Wismar, gamla östtyskland där vi träffade Anders och Lena i Wilma igen, vi gick och tog en fika när vi kom fram sedan lite vila och efter det en schnitzel middag för bara ca 65 svenska kronor, det var supergott och mycket som vanligt. När vi

Anita Dahlgren
Ivecopellan i gotland
Senast aktiv - från Söderhamn Ö, Gävleborgs län, Sverige
Mare Nostrum 2.0

Mare Nostrum 2.0

10 augusti 2019 - 15 augusti 2019

Fortsättning på vårens resa i de gamla svenska områdena i öster. Nu bär resan av till de svenska besittningarna i söder, Wismar och Stralsund.

Eurotrip

Eurotrip

11 juli 2011 - 24 juli 2011

Jag och Christian satt en vacker kväll på en Cafe Viskans uteservering och pratade om sommaren. Planen var från början att dra med grabbgänget till sälen men i takt med ölen blev planerna mer och mer spontana. Denna kvällen slutade (förutom med en polisanmälan) med en Road-tripp ner i Europa. Resan skulle vara helt spontan. Vilket innerbär att inte kollar upp någonting innan. Vi har var sitt mål med resan som vi ska göra. Christians är att besöka Österrike. Mitt är att komma ner till Medelhavet. Hur vi tar oss till dessa ställen vet vi ej. Vad vi gör där vet vi inte. Ordet spontanitet går som en röd tråd genom resan. Enjoy! =)

Italien

Italien

18 juni 2011 - 5 juli 2011

Vårresa

Vårresa

14 april 2010 - 23 maj 2010

Nu ska vi göra en vårresa, det gör ju inte att vi inte ska göra en höstresa också. Det ena får inte utesluta det andra, eller hur? Efter denna kalla och snörika vinter måste vi åka söderöver och hämta hem våren. Vi tycker det är klokt! Ni skall, om Ni vill få följa med oss söderöver. Välkommen med!

gotland

gotland

13 april 2010 - 19 april 2010

Vi ska ta vår husbil Pellan och åka till gotland, först på begravning och sedan träffa vänner och familj, se oss omkring och ha de riktigt bra.

Tr
Kakihara