Niedersachsen

typiskt Tyskland...eller?
söndag 3 september 2017 - Sehnde, Niedersachsen, Tyskland

Dagen har endast varit en transportsträcka på ca 60mil. Startade innan soluppgången,lugnt och skönt på vägarna i Scandinavia som vi avseglade ifrån innan kl10. Landade i Puttgarden och vidare söderut i ett väldigt ointressant landskap. Däremot blev det lite mer folk på vägarna som

Bilstaden
måndag 7 augusti 2017 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Söndag 6/8 Stilla i Wolfsburg    Idag var det en vilodag inbokad, och vad gör man då när man är i Wolfsburg? Tja... vad kan vara bättre än att besöka Autostadt och dess bilmuseum? Wolfsburg är ju Tysklands motsvarighet till Detroit i USA; det var här som det som skulle bli Volkswagen

mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Ända in i kaklet!
lördag 5 augusti 2017 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Lördag 5/8    Dagen etapp: Knüllwald - Wolfsburg      Dagen började tidigt. Efer att ha lastat och tankat och checkat ut på macken bar det iväg. Eftersom det inte fanns några realistiska alternativa vägar till Autobahn - jodå, jag försökte visst ! - och dessutom inte var så långt

mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017

vackert vid Elbe

StefAnka i 2017 Europasemester
Kö på Autobahn
söndag 2 juli 2017 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Nu har vi tagit oss från Sillen och Makrillen i Helsingborg. En fantastisk restaurang vid havet och solnedgången. Vi tog färjan till Helsingör och sen åkte vi till Rödby för att ta nästa färja till Tyskland. Allt har gått bra förutom att vi inte hade några euro. Men vad har man vänner

"Den Röde Baronen"!
måndag 26 juni 2017 - Lübeln, Küsten, Niedersachsen, Tyskland

I hällande regn körde vi på morgonen till BMW-handlaren i närheten. Jag köpte en ny hjälm och när de fick reda på att vi var från Sverige och var på väg hem från Kazakhstan blev det fotografering!Vid tretiden anlände vi till Kartoffelhotellet i Lubeln och besatte vårt rum. Stort rum

Övernattning i Goslar.
söndag 25 juni 2017 - Goslar, Niedersachsen, Tyskland

​​​​​Efter diverse vägarbeten och umleitung kom vi klockan 17.20 fram till vår andra destination. Vi checkade in på ett genuint litet korsvirkehus. Hotellet annex, där vi bodde, har sitt ursprung från mitten av 1500 -talet. Rummet var fint och jag fick mig ett gott skratt när jag

Autobahn
fredag 2 juni 2017 - Düshorn, Walsrode, Niedersachsen, Tyskland

Skulle fortsätta idag på den romantiska vägen men det var stopp på vägen direkt. Det tog en timma för oss att hitta rätt igen, en himla massa vägar är det. Kom till Feuchtwangen där vi stannade till vid torget. Åkte sen vidare till Rotenburg ob det Tauber men där var tjockt med bilar

Sally Andreasson
SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Wallerstein, Bayern, Tyskland
Den längsta dagen
onsdag 26 april 2017 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Efter gårdagens gourmetmåltid så trodde jag aldrig att jag skulle bli hungrig igen. Men kl 7.00 var det frukostdax och det slank ner lite yoggi och en croissant  😉.​​​​Kl. 7.56 satt alla på bussen laddade för ett besök i Claude Monets fantastiska trädgård. Där strosade vi runt

Europarundan

Europarundan

3 september 2017 - 24 september 2017

Att ta bilen och köra mot okända,kända och ej fastsatta mål och bara upptäcka och vara.

Mc-äventyr Europa 2017

Mc-äventyr Europa 2017

22 juli 2017 - 12 augusti 2017

2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

MC till Spanien

MC till Spanien

12 maj 2017 - 4 juni 2017

Båt tåg och MC

Lär känna Normandie

Lär känna Normandie

20 april 2017 - 27 april 2017

Under vårterninen har vi förkovrat oss i det mesta som rör Normandie. Historia om normander, Bayeuxtapet, kloster, Jeanne d'Arc, kultur, katedraler, Monet, Flaubert, 2:a världskriget o Dagen D mm. Och the grand finale blir en resa till detta fantastiska område.

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

På cykel Trelleborg-Calais

På cykel Trelleborg-Calais

29 juni 2016 - 17 juli 2016

På cyklar från Trelleborg via färja till Travemünde genom Tyskland, Holland, Belgien och in över gränsen till Frankrike. Första etappen av tre mot slutmålet Santiago de Compostela.

Roadtrip med Joel

Roadtrip med Joel

28 juli 2015 - 4 augusti 2015

Var ska vi? Vi vet inte själva

mc2017
StefAnka