Niedersachsen

måndag 17 juli 2017 - Hitzacker, Niedersachsen, Tyskland

vackert vid Elbe

Kö på Autobahn
söndag 2 juli 2017 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Nu har vi tagit oss från Sillen och Makrillen i Helsingborg. En fantastisk restaurang vid havet och solnedgången. Vi tog färjan till Helsingör och sen åkte vi till Rödby för att ta nästa färja till Tyskland. Allt har gått bra förutom att vi inte hade några euro. Men vad har man vänner

"Den Röde Baronen"!
måndag 26 juni 2017 - Lübeln, Küsten, Niedersachsen, Tyskland

I hällande regn körde vi på morgonen till BMW-handlaren i närheten. Jag köpte en ny hjälm och när de fick reda på att vi var från Sverige och var på väg hem från Kazakhstan blev det fotografering!Vid tretiden anlände vi till Kartoffelhotellet i Lubeln och besatte vårt rum. Stort rum

Övernattning i Goslar.
söndag 25 juni 2017 - Goslar, Niedersachsen, Tyskland

​​​​​Efter diverse vägarbeten och umleitung kom vi klockan 17.20 fram till vår andra destination. Vi checkade in på ett genuint litet korsvirkehus. Hotellet annex, där vi bodde, har sitt ursprung från mitten av 1500 -talet. Rummet var fint och jag fick mig ett gott skratt när jag

Autobahn
fredag 2 juni 2017 - Düshorn, Walsrode, Niedersachsen, Tyskland

Skulle fortsätta idag på den romantiska vägen men det var stopp på vägen direkt. Det tog en timma för oss att hitta rätt igen, en himla massa vägar är det. Kom till Feuchtwangen där vi stannade till vid torget. Åkte sen vidare till Rotenburg ob det Tauber men där var tjockt med bilar

Sally Andreasson
SallyochMikael i MC till Spanien
Senast aktiv - från Wallerstein, Bayern, Tyskland
Den längsta dagen
onsdag 26 april 2017 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

Efter gårdagens gourmetmåltid så trodde jag aldrig att jag skulle bli hungrig igen. Men kl 7.00 var det frukostdax och det slank ner lite yoggi och en croissant  😉.​​​​Kl. 7.56 satt alla på bussen laddade för ett besök i Claude Monets fantastiska trädgård. Där strosade vi runt

Hjulen på bussen går runt runt runt...
torsdag 20 april 2017 - Osnabrück, Niedersachsen, Tyskland

I dag var det äntligen dags för avfärd. Efter veckor av förberedelser genom föreläsningar, filmklipp, bokcirklar och musik så var det nu äntligen dags att få ge sig iväg på det stora äventyret - Resan till Normandie.Denna del av Frankrike som delvis präglats av sin nordiska bakgrund -

Utflykt ett par dagar
torsdag 29 december 2016 - In der Ahe 3, Rotenburg, Niedersachsen, Tyskland

köra bilvi brukar inte göra denna typ av resa. Men nu skulle vi till Rotenburg för att träffa en vietnamesisk kollega och vän som besökte släktingarEn fin resa genom soligt Tyskland i höstskrud.

Monica Grandin Högberg
monicagh i Rotenburg, Heiligenhafen
Senast aktiv - från Azorerna, Portugal
Jobbig cykeldag
fredag 1 juli 2016 - Buxtehude, Niedersachsen, Tyskland

Motvind hela dagen, regn halva dagen, fortsatt dåliga cykelvägar och mest cykling genom Hamburgs förorter och hamnområde. Nej det var inget vidare att cykla idag. Men det fanns några ljusglimtar. Det var trevligt att cykla i centrala Hamburg och intressant att passera Elbe i den gamla

Lottas födelsedag
lördag 8 augusti 2015 - Butjadingen, Niedersachsen, Tyskland

Då var vi i butjadingen i Tyskland och vet ni inte var det ligger så förstår vi detta. Idag fyller Lotta år och det firade vi med en cykeltur på en cirka 3 mil och sedan på eftermiddagen blev det en härlig bakelse och sedan på kvällen grillat

Pelle Andersson
PelleochLotta i Husbilssemester
Senast aktiv - från Løkken, Region Nordjylland, Danmark
2017 Europasemester

2017 Europasemester

17 juli 2017 - 17 juli 2017

Bilresa i Europa. Vart vi vill. När vi vill.

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

To Champagne and back again!

To Champagne and back again!

24 juni 2017 - 2 juli 2017

Tillsammans med med mina kära grannar Elisabeth och Nicholas Allgurin åker vi ner till Champagne för att åka runt till olika vingårdar. Några stopp på vägen kommer det bli. Först till Malmö för att hämta upp Camilla och Jens Andra stoppet blir i Tyska Goslar där vi tillbringar en natt. Efter det styr vi kosan till Frankrike och stannar två nätter i vackra Colmar. Slutdestinationen blir i Mutigny i Champagne. Där stannar vi tre nätter och kommer att besöka olika vingårdar. Vi avslutar resan med att köra till Malmö för att stanna en natt där innan vi åter åker hem till vårt kära Göteborg!

MC till Spanien

MC till Spanien

12 maj 2017 - 4 juni 2017

Båt tåg och MC

Lär känna Normandie

Lär känna Normandie

20 april 2017 - 27 april 2017

Under vårterninen har vi förkovrat oss i det mesta som rör Normandie. Historia om normander, Bayeuxtapet, kloster, Jeanne d'Arc, kultur, katedraler, Monet, Flaubert, 2:a världskriget o Dagen D mm. Och the grand finale blir en resa till detta fantastiska område.

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

Uralbergen, Kazakhstan och Belarus

20 maj 2017 - 2 juli 2017

Via färjan från Kapellskär kör vi till Narva och in i Ryssland med sikte på Irbit i Uralbergen. Där svänger vi söderut in i Kazakhstan till Astana och vidare i en båge över steppen till Aralsjön. Därefter norrut mot Ryssland igen och mot Belarus där vi bl.a. besöker Minsk ett par dagar. Hemresa över Polen, Tyskland och Danmark

På cykel Trelleborg-Calais

På cykel Trelleborg-Calais

29 juni 2016 - 17 juli 2016

På cyklar från Trelleborg via färja till Travemünde genom Tyskland, Holland, Belgien och in över gränsen till Frankrike. Första etappen av tre mot slutmålet Santiago de Compostela.

Roadtrip med Joel

Roadtrip med Joel

28 juli 2015 - 4 augusti 2015

Var ska vi? Vi vet inte själva

Sommaren 2015

Sommaren 2015

28 juli 2015 - 9 augusti 2015

Årets semester med husbilen

Gibraltar 2015

Gibraltar 2015

26 juni 2015 - 26 juli 2015

Årets resa med husbilen går till Gibraltar och vi skall vara ute i fyra hela veckor. Länderna redovisas löpande.

potasvirja
Potasvirja