Hannover

Övernattning i Hannover
fredag 20 juli 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Framåt kvällen igår, efter nött några timmar på autobahn, landade vi i Hannover. Efter installation på hotellet blev det pizza på en italienare.Efter en magisk hotellfrukost drar vi nu vidare mot Danmark!

Anna Hammarin
Annahamma i Chrimmarins roadtrip 2018
Senast aktiv - från Backaryd, Blekinge län, Sverige
Första hemresedag
torsdag 5 juli 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Det blev nu bussåka från morgon till kväll.Vi följde Mosel tills den rinner ut i Rehn vid Deutches Eck. Då var vi i Koblenz och där stannade vi så länge att Jocke fick sin erforderliga rast. Där skulle man också beundra monumentet Kaiser Wilhelm-Denkmal. Det var ett enormt, ohyggligt

Evap i Cykelresa Mosel
Första dagen
fredag 29 juni 2018 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Det var mycket sitta still idag. Först satt vi på tåget, Norrköping-Malmö.Sen satt vi på bussen, över bron och ner  till Rödby. där kom vi först på båten och kunde handla mat innan köerna blev till.Vi åt Fich and Chips och det var så in i Norden GOTT. Dyrt var det också men det

Evap i Cykelresa Mosel
Kö på Autobahn
söndag 2 juli 2017 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Nu har vi tagit oss från Sillen och Makrillen i Helsingborg. En fantastisk restaurang vid havet och solnedgången. Vi tog färjan till Helsingör och sen åkte vi till Rödby för att ta nästa färja till Tyskland. Allt har gått bra förutom att vi inte hade några euro. Men vad har man vänner

Hannover å resan vidare
torsdag 30 juli 2015 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Ja resan gick till Hannover. Själva bilresan var så där, vi fastnade i bilkö ca 1.5timme, det var sjukt tråkigt men vi kom fram iaf :) Hotellet var verkligen inte det bästa men det funkade för oss.. Ut på stan drog vi å kollade runt.. Gick från pub till pub innan vi hamnade på horgatan..

Olle Wistbacka
benjamin_syrsa i Roadtrip med Joel
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Framme vid första stoppet
måndag 6 juli 2015 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Nu har vi kommit fram till hotellet som vi ska övernatta på ikväll. Ett helt ok hotell för att sova en natt i. Vi tog Öresundsbron och körde vidare mot Rödby. Där fick vi vänta ca en timme innan vi fick åka på färjan. Det blåste en del på havet, men det gick bra.. Sen har vi kört mil

På väg hem.
torsdag 4 juni 2015 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Första veckan tänkte vi till angående hemresan och det resulterade i att vi bokade en platsbiljett från Paris till Frankfurt. Snabbtåget tog oss dit på fyra timmar i stället för 9-10 timmar. Förra veckan tänkte vi till igen och bokade av hotellet i Frankfurt och bokade om hotellet i

dagens uppdatering...
söndag 3 maj 2015 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Hej hej, Idag började vi det hela med lite sovmorgon och över 8 timmars sömn. Inte var jag bakis efter helgens hårda provningar heller. Klockan 11:43 var avgångstiden för mitt tåg till Hamburg. Det kom in lite sent men han i tid till båten ändå. Paula åkte hem från Köpenhamn så

Daniel Majd
mr majd i öl & tåg!
Senast aktiv - från Elmshorn, Schleswig-Holstein, Tyskland
Tyskland
tisdag 17 februari 2015 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Frukost och dusch i husbilen, det fungerar utmärkt! Duschen är t.o.m. större än den Ewa har på Lidingö… Hundarna får en lite längre morgonpromenad och det finns massor av nytt att nosa på. Bonden tar 100 DKR för att vi har fått stå på hans bakgård, inklusive el och vatten. Det var

Anders Evertsson
andersevert i AndersoEwa
Senast aktiv - från Växjö, Kronobergs län, Sverige
Dag 1 Norrköping Hannofer
torsdag 17 juli 2014 - Hannover, Niedersachsen, Tyskland

Norrköping –->Hannofer Vi kom iväg vid 10.45 och åkte förbi och hämtade bäddmaddrassen hos mamma. Köpa fläkt och reflexvästar samt växla pengar tänkte vi göra i Malmö när vi hämtat ut passen. Resan började bra med bara några få kisspauser dock körde vi fel 2 gånger på väg

Lina Larsson
Trollungarnapavift i Italien
Senast aktiv - från Salzburg, Österrike
Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Cykelresa Mosel

Cykelresa Mosel

29 juni 2018 - 6 juli 2018

Cykelresa i Moseldalen Vi åker buss från Malmö och hyr cyklar i Tyskland. Det närmar sig. Jag börjar att packa. Maj har biljetter! Vi ska träffas vid Centralstationen på fredag morgon. Mycket ska man hinna med innan dess!!!!

Vi hade iallafall tur med vädret 3

Vi hade iallafall tur med vädret 3

30 juni 2017 - 22 juli 2017

I en arbetsbil i flera hundra mil från Söråker till Kroatien reser vi med goda vänner. Vandring genom berg och dal med mycket sol och bad.

Roadtrip med Joel

Roadtrip med Joel

28 juli 2015 - 4 augusti 2015

Var ska vi? Vi vet inte själva

Bilresa genom Europa till Italien och Frankrike

Bilresa genom Europa till Italien och Frankrike

6 juli 2015 - 24 juli 2015

Här kommer vi lägga upp bilder och text påvar vi gör på vår bilresa genom Europa ..

Tågluff Europa 2015

Tågluff Europa 2015

16 maj 2015 - 5 juni 2015

Fyra dagar kvar till det stora äventyret börjar. Än så länge ligger packningen på bordet. Vi börjar resan i Barcelona för att sedan ta oss utefter franska Rivieran, ner till italienska kusten. Därifrån tar vi oss mot Paris via Milano för att sedan styra kosan hemåt.

öl & tåg!

öl & tåg!

30 april 2015 - 9 maj 2015

Först Copenhagen Beer Celebration i Köpenhamn och sedan lite tåg i Tyskland!

AndersoEwa

AndersoEwa

15 februari 2015 - 15 mars 2015

Med husbil och hundar genom Europa

Italien

Italien

17 juli 2014 - 9 augusti 2014

Tanken är att vi ska bila ner till Italien och vara där i 2 veckor. Vi får se hur långt vi kommer med två små trollungar som inte är så förtjusta i att åka bil..

Caorle Lido Altanea 2012

Caorle Lido Altanea 2012

5 juli 2012 - 23 juli 2012

Så drar familjen Sundell-Karlsson åter igen söderut för sitt 4:e besök till Italien tillsammans.

Hanna Meyer
Hannichen