Wolfsburg

Bilstaden
måndag 7 augusti 2017 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Söndag 6/8 Stilla i Wolfsburg    Idag var det en vilodag inbokad, och vad gör man då när man är i Wolfsburg? Tja... vad kan vara bättre än att besöka Autostadt och dess bilmuseum? Wolfsburg är ju Tysklands motsvarighet till Detroit i USA; det var här som det som skulle bli Volkswagen

mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Ända in i kaklet!
lördag 5 augusti 2017 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Lördag 5/8    Dagen etapp: Knüllwald - Wolfsburg      Dagen började tidigt. Efer att ha lastat och tankat och checkat ut på macken bar det iväg. Eftersom det inte fanns några realistiska alternativa vägar till Autobahn - jodå, jag försökte visst ! - och dessutom inte var så långt

mc2017 i Mc-äventyr Europa 2017
Autostadt, Wolfsburg
måndag 29 augusti 2011 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Jag vill inte se skruvar och muttrar var kommentaren från en som inte är folkvagnsfantast när vi vakna på morronen.Men jag fick sällskap:) Travade runt husen och löste in oss på www.autostadt.de. Sen var det bara att börja. Första ankomsthuset var en utställningshall om framtiden,

Håkan Olofsson
OmegaOSD i EuroTour 2011
Senast aktiv - från Östersund V, Jämtlands län, Sverige
Vidare mot Harzskogarna.
onsdag 1 juni 2011 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Ja det var ju inte alltför klokt att ha synpunkter på temperaturen i måndags. I går hann regnet och blåsten ikapp mig igen. Det var bara att veva in markisen, fälla ihop solstolen och bordet efter lunch. Tur att jag hade tagit ner min nyinfådda (nytt ord) cykel från husbilstaket och

Östen Lövgren
Osse51 i Jubileumsresan 1
Senast aktiv - från Köpenhamn, Region Hovedstaden, Danmark
Hemåt!
tisdag 3 augusti 2010 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Delarna kom till verkstaden runt 11 tiden. Så nu är det mecka som gäller! Vid 4 tiden var motron redo för att testas igen. Det funkade! In till stan för att få i oss lite mat, och sen började vi resan mot Rostock för att ta färjan till Trelleborg. Det tog lite längre tid än vad vi

Måndag i VW!
måndag 2 augusti 2010 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Leta delar, leta delar, leta delar. Det var inte det lättaste, trots att vi är i staden där Volkswagen tillverkas. Alle och Victor ägnade många timmar åt att virra runt i staden. Tillslut hittade dom ett ställe som kunde beställa delar åt oss som skulle komma fram på tisdag. Stephanie och

Söndag i VW!
söndag 1 augusti 2010 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

När vi vaknade på morgonen var det ca 32 grader varmt i bussen och minst lika varmt ute, olidligt att ligga kvar och sova. Vi vandrade iväg för att försöka hitta en badstrand, vilket vi också gjorde. Väldigt skönt att få svalka ner sig! Lite längre bort hittade vi ett ställe där man

Lördagen i VW!
lördag 31 juli 2010 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Idag har vi varit kulturella och varit på museum. Volkswagen! Victor var som ett barn på julafton. Massa bilar från alla olika årsmodeller. Här i Wolfsburg är garanterat att varannan bil man ser är av modell Volkswagen. På väg till Berlin började det spruta vatten från motorn..

Fredag i Wolfsburg
fredag 30 juli 2010 - Wolfsburg, Niedersachsen, Tyskland

Husbilen parkerade vi på en parkering utanför staden och så gick vi in för att kika runt. Vi hittade ett coolt ställe där dom hade den segaste bartendern.Efter Ca 30 minuter hade vi fått drinkarna som vi beställt. Victor ville ha en Gin fizz men det visste inte bartendern hur man gjorde,

Mc-äventyr Europa 2017

Med husbil genom delar av europa hösten 2011

Jubileumsresan 1

Jubileumsresan 1

20 maj 2011 - 21 juni 2011

En resa på egen hand i husbilen "Hobbe" från Skellefteå och ner till norra Tyskland.

Europa runt

Europa runt

18 juli 2010 - 4 augusti 2010

Alexander, Victor, Stephanie och Felicia köpte i maj i år en skruttig såkallad husbil. Den har vi byggt om och fått en tipp topp bil. Nu startar resan ut i Europa.

mc2017
Feliru