Uruguay

Mucha playa en Uruguay
torsdag 22 mars 2018 - Montevideo, Uruguay

Med ännu en inteckning i miljöskulden har vi hastigt bytt till en helt annan resa: badsemester i Uruguay.Uruguay är ett litet land, kusten är inte jättelång, men tusan vet om inte hela sträckan består av de mest fantastiska sandstränder det bara går att fantisera om. Några ligger där

CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Hälsning från världens ände
lördag 10 mars 2018 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Tierra del Fuego, Fin del Mundo, Eldslandet, södra Patagonien, dessa avsides, sydliga, kalla landsdelar har ändå varit snälla mot oss.Vi har lämnat Chile och kommit till Ushuaia i Argentina, som är världens sydligaste stad på 55˚S (jmfr Longyearbyen 78˚N och Stockholm 59˚N). Härifrån

CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Uruguay
måndag 5 december 2016 - Montevideo, Uruguay

Jag tycker inte om att planera för mycket, och gillar speciellt inte att ha saker bokade och därmed ha en deadline. Mitt ad-hoc resande funkar för det mesta bra, men det ligger väl in sakens natur att man stöter på patrull ibland. Jag gick upp i arla gryning, sju-tiden alltså, för att ta en

Rio branco
torsdag 1 december 2016 - Uruguay

Här ska vi bara stanna en natt för att imorgon åker vi vidare till Rio de Janero. Vi har ätit lunch, varsina paninis och nu är vi och turistar. Det är inte så mycket folk som bor här där vi bor så det är rätt tyst och lugnt. Vi ör verkligen så taggade till imorgon, vi har alltid velat

12. Det där med jul
fredag 25 december 2015 - Montevideo, Uruguay

Vädret klarnade upp efter ett drygt dygns skyfall och sen har det varit solsken. För att vara ett katolskt land som firar jul har jag sett förvånansvärt lite juldekorationer, en och annan gran i en galleria men inte annars. Julafton kom och jag hade inte förväntat mig något speciellt för

11. Skyfall
tisdag 22 december 2015 - Montevideo, Uruguay

Det har nu varit skyfall utan uppehåll sedan måndag eftermiddag vilket gör att det är näst intill omöjligt att gå ut och göra något (ska dessutom fortsätta till på fredag enligt prognosen). Har varit i några gallerior och kollat runt lite men inte hittat något speciellt. Åkte till

9. Den lilla storstaden
lördag 19 december 2015 - Montevideo, Uruguay

Gick upp vid 8 i morse och käkade frukost när det nu för en gångs skull ingick i priset. Det är alltid lika fascinerande att bo på Hostel (Vandrarhem). De flesta är på långresa och väljer att bo i sovsal för det är naturligtvis det billigaste, jag tog ett eget rum, dock med delat

Senast aktiv - från Flen, Södermanlands län, Sverige
8. En dag i historiens tecken.
fredag 18 december 2015 - Colonia Del Sacramento, Colonia, Uruguay

Colonia del Sacramento är en alldeles förtjusande liten kuststad, med mycket bevarad bebyggelse från kolonialtiden, det är dock inte speciellt märkvärdigt efter att ha varit på Kuba där nästan allt är från den tiden men av en helt annan orsak. Promenerade runt i stan och tog lite

7. Nytt land
torsdag 17 december 2015 - Colonia Del Sacramento, Colonia, Uruguay

Så har jag ankommit Uruguay. Syadmerikas minsta land med den mest liberala presidenten. Han vägrar bo i presidentpalatse, utan bor kvar i sin förortsvilla, vägrar att åka med regeringsbilen utan kör sin lilla VW bubbla från 60-talet och tar till och med upp liftare på vägen (har jag

10 - Colonia del Sacramento - sista dagen Uruguay
lördag 6 december 2014 - Colonia Del Sacramento, Colonia, Uruguay

Hej, fran ganska trakiga Montevideo tre timmar mot Argentinska gransen ligger denna lilla pittoreska stad som jag blev foralskad i redan pa vag fran bussen. Har hander inte mycket och inte nog med att stan ar oerhort mysig och avslappnad sa ar vadret toppen. Nu kolockan 20 ar det fortfarande 30

Tine Asplund
TineA i Sydamerika
Senast aktiv - från Wanaka, Otago, Nya Zeeland
Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Backpacking med Svea

Backpacking med Svea

30 november 2016 - 30 november 2016

Vårt mål är att komma från Sverige (Kävlinge station) till Chile (sydamerika) och vidare till slutdestinationen Rio de Janero (sydamerika) sedan hem igen med flyg.

Jorden runt

Jorden runt

20 september 2016 - 1 juli 2017

Ett helt varv utan att flyga!

Södra Sydamerika runt

Södra Sydamerika runt

11 december 2015 - 16 januari 2016

Norra Argentina, Uruguay, Paraguay & Södra Brasilien

13 november 2014 - 7 januari 2015

Sthlm-London-Buenos Aires Patagonien Uruguay Genomresa mot Iguassu Rio de Janeiro Ilha Grande Paraty Sao Paolo-Madrid-Sthlm

På äventyr med Shannes, vol 1

På äventyr med Shannes, vol 1

11 oktober 2014 - 4 december 2014

Första kapitlet i vårt äventyr kommer utspela sig i Sydamerika. Peru, Chile, Argentina och Uruguay ska utforskas! Reserutten finns här: http://www.travellerspoint.com/member_map.cfm?user=shannes&tripid=700973

Hej vi åker till VM i Brasilien och det ska bli kul

Hej vi åker till VM i Brasilien och det ska bli kul

9 juni 2014 - 11 juli 2014

Daffny å Jimbo åker till VM i Brasilien i hopp om att bli inbytta i halvtid.

Sydamerika!

Sydamerika!

23 januari 2014 - 18 juni 2014

Snart bär det av till varmare breddgrader, rättare sagt om en vecka! Efter många månaders planering så är målet nära! Genom att följa mig på resedagboken kan ni kan ta del av en 5 månaders resa genom Sydamerikas länder! Enyoj!

25 november 2013 - 29 april 2014

Tjänstledig i 6 månader, ska resa runt i sydamerika så länge jag tycker det är kul

Argentina/Uruguay

Argentina/Uruguay