Maldonado

Hälsning från världens ände
lördag 10 mars 2018 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Tierra del Fuego, Fin del Mundo, Eldslandet, södra Patagonien, dessa avsides, sydliga, kalla landsdelar har ändå varit snälla mot oss.Vi har lämnat Chile och kommit till Ushuaia i Argentina, som är världens sydligaste stad på 55˚S (jmfr Longyearbyen 78˚N och Stockholm 59˚N). Härifrån

Catrin Johnson
CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Beach, wine and tropical heat
torsdag 6 februari 2014 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

After Puerto Varas we came to Santiago, a beautiful capital. We spend a couple of days to explore the city and then we took the bus to the beachtown Vina del Mar. And the same idea had also about a million of Chileans... We are in the middle of the high season and the Chileans vacation period, so

Vi hoppar over det vackra punta del este
fredag 1 mars 2013 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Greetings Adam och Oliviha har fran Punta del este. Vi anlande har tidigare idag och har redan gjort det vart resan. Montevideo har varit helt fantastiskt vi har haft bra vader bra utekvallar och traffat massa trevligt folk av alla typer. Det ar speciellt kul att ga och tex handla mat eftersom

Karleksforklaring, regnfrustration och forsta badet i havet!
fredag 22 februari 2013 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Hej resdagboken! Nu har det gatt ytterligare nagra dagar och familjen har forflyttat sig fran Argentinas huvudstad till Uruguays turistparadis Punta del este ( som paminner enligt mig om Surfers Paradise i Australien med alla dess hoga hotell, langa sandstrander och palmkantade strandpromenader)

Promenader och shopping
onsdag 20 februari 2013 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Nu har vi haft 3 dagar med ganska dåligt väder, molnigt och soldis ssamt regnskurar varje dag. Så det har blivit besök i Shopping Mall och köpcentrum och några promenader bland massor av fina villor här i semesterorten. I förrgår kväll hamnade vi på en häftig grill restaurang, se

Sol och bad
söndag 17 februari 2013 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

NU har vi haft 4 dagar med sol och bad. 2 dagar vid poolen och 2 på stranden. Det är härligt väder även om det kom en regnskur igår. På kvällarna tar vi oss till deras centrum här, Colero, där sffärerna är öppna till långt efter midnatt och restaurangerna blir inte fylda förrän vid

Punta Del Este
onsdag 13 februari 2013 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Taxin hämtade oss 06.00 på hotellet för att ta oss till hamnen och båten som tar 3 timma över floden Rio dela Plata till Uruguay. När vi lägger till i Montevideo har vi 2 timmars busresa till busstationen i Punta del Este och sen några minuter med taxi. Staden är en typisk turist stad med

Stek i Punta del Este
torsdag 22 november 2012 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Hola! I torsdags kom Jorge tillbaka från jobb och Colonia och vi tre tog bussen till Punta del Este, som ska vara Sydamerikas svar på Saint Tropez. Fina långa stränder, lyxiga hus och höghus och sjukt dyrt överallt. Som tur är bodde vi gratis i Gabys pappas frus lägenhet, i downtown Punta,

Taraelin Billingwirman
Taraoelin i Sydamerika 2012
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Uruguay
torsdag 5 april 2012 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Sa efter att Aleksandra akt hem har jag lovat min mor att uppdatera resedagboken ibland.. sa.. Jag och en tjej som vi traffat har pa var resa Nasim laste spanskakurs i en vecka i Buenos Aires - vilket var valdigt svart for lararen pratade inte ett ord engelska :/ Men dipolom fick vi i slutet av

Uruguay, Argentina - Från Punta del Este till Buenos Aires
måndag 12 mars 2012 - Punta del Este, Maldonado, Uruguay

Efter lite sömn och många mardrömmar om vägglöss var det dags att lämna Punta del Este. Det första vi gjorde var att lämna in kläderna på tvätt. Medans kläderna tvättades gick ner till stranden för att ta fler kort med handen. Sedan köpte vi biljetter till Buenos Aires. Biljetten var

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Argentina, Chile & Uruguay

Argentina, Chile & Uruguay

2 januari 2014 - 14 februari 2014

Meat, wine and great nature!

Livets resa i Sydamerika och USA

Livets resa i Sydamerika och USA

20 februari 2013 - 20 maj 2013

Om mindre än en vecka befinner vi oss i Buenos aires när vi ska starta vårt livs äventyr. Det är äntligen dags för mig och min älskade Oliviha att ge oss iväg. Vi ska äta världens bästa kött i Argentina, sola och bada i Uruguay, uppleva konstnärliga städer i Chile. Vi ska cykla nerför världens farligaste väg i Bolivia och gå inkaleden i Peru. Som om inte det räcker så ska vi också bila från Miami till san Francisco. Sen blir det ju självklart mycket annat men det får ni läsa om senare. Det ska bli helt fantastiskt kul att ge sig iväg igen och följer ni oss här kommer ni garanterat att vilja göra en liknande resa för jag kan inte se hur det kan bli nånting annat. / Adam och borta i Småland Oliviha

Sydamerikaresan

Sydamerikaresan

25 januari 2013 - 24 februari 2013

21 januari 2013 - 28 mars 2013

Jag och syrran ska äntligen få ge oss av till Sydamerika som vi har pratat om ända sedan vår stora resa 2007. Efter att båda ha tagit examen, blivit sambo och ja helt enkelt växt upp ska vi nu ännu en gång få göra en stor och (förhoppningsvis) härlig backpackerresa! Vi ska börja att resa från Köpenhamn till Lima i Peru för att med buss förflytta oss via Machu Pichu och Titikakasjön till Bolivia för att där ta flygplanet ner till Argentinas Buenos Aires. Där kommer vi att möta upp våra kära föräldrar ( som mer än gärna passar på att komma iväg när vi ändå är ute =) ). Med dem åker vi eventuellt över en sväng till Uruguay eller så badar vi på Argentinas stränder innan det blir vandring i Anderna med utgångspunkt från Mendoza. Strax därefter säger vi "bye bye" till mamma och pappa i Chiles Santiago och strax därefter dyker våra älskade pojkvänner upp i Chiles hetta. Med dem kommer vi antingen att åka norrut mot den salta Atacamaöknen eller söderut mot häftiga fjordar och varma källor.

2 september 2012 - 8 december 2012

Vi (Tara & Elin) flyger till Ecuador. Sedan gör vi Ecuador, Peru, Bolivia, ev Chile, lite Argentina, Uruguay och Brasilien.. Tanken är att vi ska sola, bada, äventyra, trekka, frysa, se helt underbar natur, prata spanska, äta gott kött, gå Inkaleden - Machu Picchu, rida häst, se Iguazúfallen, saltöknen, Colca Canyon, Amazonas och massa annat. Häng med på vår resa :D

South & Central America

16 december 2011 - 12 januari 2012

Uppdrag: Att hitta den perfekta stranden

Uppdrag: Att hitta den perfekta stranden

31 december 2011 - 8 juli 2012

En resa i att hitta den perfekta stranden. Vi (jag och Hedvig) ska följa i Inka spåren, hitta hemligheterna hos Maya Indianerna, höra tidlösheten under vattnet, komma på surfarnas quest, partaja nätterna långa till samba trummor och uppskatta det lilla i livet. Pura Vida

Bröllop i Montevideo

Bröllop i Montevideo

17 december 2011 - 8 januari 2012

Denna resa skiljer sig totalt från alla andra resor jag gjort tidigare. Alla mina interkontinentala resor har varit under tjänsteutövning. Andra resor i Europa har varit företrädesvis semesterresor utan lokala anknytningar och bekantskaper. Denna resa är tvärtemot allt ovan beskrivet. Får ha Christina som resesällskap till en annan världsdel. Skall få bevittna min dotters bröllop. Få träffa min blivande svärsons släktingar och därmed få utforska ett annat land från en annan vinkel. Besöka ett av världens största vattenfall Iguazu falls på gränsen mellan Argentina och Brasilien. I anslutning till detta finns också ett av världens största vattenkraftverk. En trip till världsstaden Buenos Aires hoppas vi också hinna med.

Rambla General Jose Artigas, Punta del Este, Departamento Maldonado, Uruguay
319