Montevideo

10 - 12 januari 2020
måndag 13 januari 2020 - Montevideo, Uruguay

Fredagen den 10 januari 2020 Igår kväll var klockan över midnatt när vi skulle lägga oss. Kollade mobilen och fick se ”10 januari”. Eric, vi har bröllopsdag! Hade inte haft en tanke på detta!! Vad bra att vi skall på tangoshow på kvällen. När vi vaknade kom sms från min kära

Eric Lund
sm0jsm i Sydamerika 2019-2020
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Mucha playa en Uruguay
torsdag 22 mars 2018 - Montevideo, Uruguay

Med ännu en inteckning i miljöskulden har vi hastigt bytt till en helt annan resa: badsemester i Uruguay.Uruguay är ett litet land, kusten är inte jättelång, men tusan vet om inte hela sträckan består av de mest fantastiska sandstränder det bara går att fantisera om. Några ligger där

Catrin Johnson
CatrinJ i Sydamerika - äntligen dags
Uruguay
måndag 5 december 2016 - Montevideo, Uruguay

Jag tycker inte om att planera för mycket, och gillar speciellt inte att ha saker bokade och därmed ha en deadline. Mitt ad-hoc resande funkar för det mesta bra, men det ligger väl in sakens natur att man stöter på patrull ibland. Jag gick upp i arla gryning, sju-tiden alltså, för att ta en

12. Det där med jul
fredag 25 december 2015 - Montevideo, Uruguay

Vädret klarnade upp efter ett drygt dygns skyfall och sen har det varit solsken. För att vara ett katolskt land som firar jul har jag sett förvånansvärt lite juldekorationer, en och annan gran i en galleria men inte annars. Julafton kom och jag hade inte förväntat mig något speciellt för

11. Skyfall
tisdag 22 december 2015 - Montevideo, Uruguay

Det har nu varit skyfall utan uppehåll sedan måndag eftermiddag vilket gör att det är näst intill omöjligt att gå ut och göra något (ska dessutom fortsätta till på fredag enligt prognosen). Har varit i några gallerior och kollat runt lite men inte hittat något speciellt. Åkte till

9. Den lilla storstaden
lördag 19 december 2015 - Montevideo, Uruguay

Gick upp vid 8 i morse och käkade frukost när det nu för en gångs skull ingick i priset. Det är alltid lika fascinerande att bo på Hostel (Vandrarhem). De flesta är på långresa och väljer att bo i sovsal för det är naturligtvis det billigaste, jag tog ett eget rum, dock med delat

9 - Montevideo
onsdag 3 december 2014 - Montevideo, Uruguay

Hej, nu ar jag i det narmaste galen.. pa datorn alltsa! Har agnat en timme och 20 min at att fa till Java pa datorn och nu finns den dar men det ar nagon sakerhetsgrej som inte vill och darmed kan jag inte ladda upp bilder IDAG HELLER... Killen pa internetcafeet bara rycker pa axlarna och sager typ

Tine Asplund
TineA i Sydamerika
Senast aktiv - från Manilla, Metro Manila, Filippinerna
BA -> Rio dag 3 - Montevideo
lördag 22 mars 2014 - Montevideo, Uruguay

Montevideo Fri dag i Montevideo, man är lite trött men man masar sig upp innan 10 för att få i sig lite frukost. Vi är ett par som är sugna på att hyra cyklar för att på så sätt utforska staden. Vi möts ett slag efter frukosten och går bort till cykelaffären. Vi är 6st som får fin

BA -> Rio dag 2
fredag 21 mars 2014 - Montevideo, Uruguay

Colonia -> Montevideo Ash våran guide hade sagt till oss att vi lämnade Colonia 09:30, jag var uppe och checkade internet vid 08:00 tog en dusch och packade väskan, klockan nio vaknade Criss som hoppade in i duschen. 09:05 kom Ash och knackade på dörren och meddelade att de andra redan åkt

Te
torsdag 27 mars 2014 - Montevideo, Uruguay

Då letade vi upp ett lyxigt hotell och satte oss i ett par sköna soffor och kopplade upp oss på Internet. Vi passade inte riktigt in i våra gympaskor och vardagskläder (alla andra var jätteuppklädda) men vi var väldigt nöjda ändå. Vi beställde in en flaska vin (det gick "tyvärr" inte

Sydamerika 2019-2020

Sydamerika 2019-2020

3 december 2019 - 20 januari 2020

Bussluffning genom Brasilien, Paraguay, Argentina, Chile och Uruguay. Julen hoppas vi fira i Valparaiso, Chile, och nyår i San Carlos de Bariloche, Argentina. Resplanen är spikad, men det finns plats och tid för avvikelser, speciellt efter nyår. Eftersom december-januari är högsommar i södra Sydamerika är det semestertider med mycket folk i rörelse. Hoppas ni vill följa med på resan!

Sydamerika - äntligen dags

Sydamerika - äntligen dags

7 januari 2018 - 26 mars 2018

Efter spanskastudier är det dags för praktik. Mycket outdoor i Chile och Argentina hoppas vi på, blandat med vin, god mat och lite stadsliv.

Jorden runt

Jorden runt

20 september 2016 - 1 juli 2017

Ett helt varv utan att flyga!

Södra Sydamerika runt

Södra Sydamerika runt

11 december 2015 - 16 januari 2016

Norra Argentina, Uruguay, Paraguay & Södra Brasilien

Sydamerika

Sydamerika

13 november 2014 - 7 januari 2015

Sthlm-London-Buenos Aires Patagonien Uruguay Genomresa mot Iguassu Rio de Janeiro Ilha Grande Paraty Sao Paolo-Madrid-Sthlm

Argentina/Uruguay

Argentina/Uruguay

6 november 2013 - 18 december 2013

Mamma och tango

Mamma och tango

20 mars 2014 - 14 april 2014

Jag och mamma ska åka runt och se allt fint Argentina har att erbjuda :D

America del Sur/Sydamerika/South America

America del Sur/Sydamerika/South America

2 september 2013 - 23 oktober 2013

Nu är det ÄNTLIGEN dags för mig att återigen besöka den kära världsdelen Sydamerika! I planen ingår ett par veckor i Uruguay, landsvägen norrut och slutligen till Bolivia 3-4 veckor. Lägger upp lite vad som hänt, lyxar till det med en bild eller ett par när det är läge :)

In search of the South American Pole

In search of the South American Pole

28 december 2013 - 5 april 2014

En liten tur till America, norra och södra samt den södra polen (Antarktis).

Livets resa i Sydamerika och USA

Livets resa i Sydamerika och USA

20 februari 2013 - 20 maj 2013

Om mindre än en vecka befinner vi oss i Buenos aires när vi ska starta vårt livs äventyr. Det är äntligen dags för mig och min älskade Oliviha att ge oss iväg. Vi ska äta världens bästa kött i Argentina, sola och bada i Uruguay, uppleva konstnärliga städer i Chile. Vi ska cykla nerför världens farligaste väg i Bolivia och gå inkaleden i Peru. Som om inte det räcker så ska vi också bila från Miami till san Francisco. Sen blir det ju självklart mycket annat men det får ni läsa om senare. Det ska bli helt fantastiskt kul att ge sig iväg igen och följer ni oss här kommer ni garanterat att vilja göra en liknande resa för jag kan inte se hur det kan bli nånting annat. / Adam och borta i Småland Oliviha

Eric Lund
sm0jsm