USA

1 797 046 Bilder & 285 746 Dagböcker

Dag 14 - Slutet närmar sig
söndag 15 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag är det söndag och imorgon åker vi alltså hem :( Vi har haft 2 härliga veckor iaf och hunnit med mycket. Jag har sovit mycket bättre denna natten och sängarna är riktigt sköna. Vi pratade om det och det här är nog bästa stället vi bott på denna resa med tanke på det vackra

Dag 13 - Härliga Lördag
lördag 14 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Hade svårt att sova då jag var orolig att nån skulle slå upp dörren eller komma in via toalettfönstret :D Alltså man får så konstiga tankar ibland, ser nog på för mycket våldsfilmer tror jag :) Iaf på så började jag tidigt igen och då som först visade Norwegian att det var fullt

Som det skulle varit
torsdag 19 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Utanför hotellfönstret flödar solen och termometern visar 22 grader. Om några timmar ska det bli 27. Så är det i Miami. Men vi tar det från början. Vårt inställda flyg (med SAS från Köpenhamn) landade precis i tid klockan 14.55 lokal tid och trots att USA stängt gränsen för alla

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Miami Beach
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Dag 12 - Dagen D som inte blev
fredag 13 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Detta kommer bli ett långt inlägg. Varit hemma nu i snart 2 veckor men har inte tagit mig tid att skriva men kände jag att det var dags innan jag helt glömmer vad som faktiskt hände. Har fått skriva om det 3 gånger då jag inte hunnit spara det jag skrivit innan resdagboken helt plötsligt

Senast aktiv - från Fort Lauderdale, Florida, USA
Dag 11 - Vilket antiklimax!
torsdag 12 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Idag har vi pratat om att åka till Miami Beach. Det verkar ha regnat väldigt mycket under natten för det var rejäla vattenpölar ute. Det var mulet och lite kyligt i luften efter regnet men efter frukost samlades vi och hämtade ut bilarna. Vi valde att åka A1A ner som är en mindre väg än

Dag 10 - Everglades och alligatorerna
onsdag 11 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Det händer mycket nu och har fullt upp så lite svårt att skriva dagbok men jag skriver när jag får tillfälle i ett worddokument och lägger in här när tiden ges. Foton tar längre tid att lägga in så det få väl bli när jag kommer hem kanske. Idag var det lite mulet så vi bestämde att

Dag 9 - Vilken dag!
tisdag 10 mars 2020 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade runt 7:30 och gick upp och gjorde oss iordning. På detta hotellet ingår frukost och den serveras mellan 6:00 – 9:00. Vi gick ner och där satt Lennartsson o Bempa. Vi gick och tog mat, jag tog stekt potatis och bacon, nån macka och lite juice. Det var en helt ok frukost. Strax efter vi

Dag 7 - Arnold Palmer Invitational
söndag 8 mars 2020 - Orlando, Florida, USA

Glömde ju skriva igår att när vi kom fram till hotellet i Kissimmee och parkerade så började vi plocka ur bilen och Mikael sa då. Vad har hänt här? Han pekade på sidan av bilen på passagerarsidan. Vi har inte varit emot nånstans och det är högt upp på bakskärmen. Antagligen så har

Dag 6 - Avfärd från Miami Beach mot Kissimmee, Orlando
lördag 7 mars 2020 - Kissimmee, Florida, USA

Idag var det dags att åka vidare. Jag vaknade som vanligt vid 6-tiden och låg o surfade lite för att se vad som händer i världen med Corona. Det är lite oroväckande att det är så många i Sverige som blivit smittade men ännu har vi inte fått några restriktioner att rederiet stängt för

Dag 5 - Golf på Country Club of Miami
fredag 6 mars 2020 - Miami Beach, Florida, USA

Idag hade vi bestämt att spela golf igen. Mikael letade fram en bana som låg i Miami och det skulle ta runt 35 min att åka till. Vaknade runt 6 (inga sovmornar här inte :)) men låg och drog mig lite iaf. Drog bort gardinerna och solen hade gått upp och det såg ut att bli en fin dag. Vi gick

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Route 66

Route 66

14 juli 2016 - 14 juli 2016

En färd på "motherroad" från Chicago till Santa Monica pier i Los Angeles

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

Snorkel the Belizean Pyramids? Come hither SharkAWhaleO!

27 februari 2020 - 14 mars 2020

En resa med mycket snorkling och förhoppningsvis mycket coola fiskar. Lite djungel tid får vi också samt lite bestigning av Maya pyramider.

Usa LA o Dallas

Usa LA o Dallas

14 april 2020 - 24 april 2020

Vi flyger till LA och är där i 5 dagar. 19/4 flyger vi till Dallas och besöker Eddie o Olivia.

Weekend i Paris och New York

5 december 2019 - 5 december 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

7 september 2019 - 17 september 2019

Eftersom jag länge haft ett intresse för casinospel samt älskar att resa så valde jag att kombinera dessa två intressen genom en casinoresa till Las Vegas.

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Anneli Persson

1014
975
799

Kort om USA

Vem har inte drömt om att korsa USA i en 50 tals cabriolet. Detta makalösa land med så många sevärda platser. Storstadspulsen i New York eller sol och bad i Florida. Den vibrerande södern eller ändlösa raksträckor över midwest plains. Grand Canyons spektakulära natur, genom Arizonaöknen ut mot den Kaliforniska kusten och självklara resmål som Los Angeles och San Fransisco. Åker du Highway 1 ska du starta i SF och köra söderut mot LA då du då får Stilla Havet direkt på höger sida och enkelt kan svänga av om du vill ta kort (och det kommer du vilja)