USA

1 797 171 Bilder & 285 791 Dagböcker

Vad får vi inte missa i LA?
måndag 20 januari 2020 - Los Angeles, Kalifornien, USA

Vi skall åka till LA i april och vill få tips och ideer på vad vi kan se och göra. Tips på restauranger, barer, natur upplevelser med andra ord vad får vi inte missa i LA?

Pia Hagstedt
Pia1971 i Usa LA o Dallas
Senast aktiv - från Norrköping, Östergötlands län, Sverige
Sista dagarna
måndag 6 januari 2020 - Key West, Florida, USA

För det första ber jag om ursäkt för att vissa foton hamnar snett när jag lägger upp dem, jag lyckas inte vända dem rätt i telefonen så ni får vrida på huvudet!I lördags var sista dagen på stranden och vi fick till ytterligare en kajakpaddling. När vi skulle äta middag och väntade

Fint mottagande...
söndag 5 januari 2020 - Dallas, Texas, USA

Jag kom fram till skeppet igår kväll vid 21 tiden efter ett par timmars väntan på all besättning som kom in på Dakars flygplats. Vi var två mini bussar full och massa packning.  Det var så roligt att komma fram till skeppet och se alla jag känner. Ett gäng från min onboarding grupp satt

Islamorada
lördag 4 januari 2020 - Islamorada, Florida, USA

När det börjar mörkna på onsdagen kommer vi fram till Islamorada som ligger halvvägs ut mot Key West.Incheckning, upp på rummen för att lämna väskor innan vi skulle få i oss mat. Rummen var väldigt små, i princip bara två dubbelsängar som rymdes. Min och Lovas säng luktar inte gott

Alla turistattraktioner avklarade
torsdag 2 januari 2020 - New York, USA

Har vandrat runt hela manhattan, åkt sightsingbuss, teater på broadway, frihetsgudinnan, liberty island, ground zero, historisk museeum och mycket mycket mer

Anna Lickander
lickander i Weekend i Paris och New York
Senast aktiv - från Mauritius
Nytt decennium
onsdag 1 januari 2020 - Miami Beach, Florida, USA

10-talets sista dag tillbringade vi i huset förutom en avstickare för att kompletteringshandla det sista.Det var soligt och varmt så vi låg vid poolen och njöt av ljus och värme medan vi tvättade och packade det sista. Halv sex (halv tolv svensk tid) åt vi förrätten, rostat bröd med

Delfiner och Gott Slut!
tisdag 31 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

I förrgår tillbringade vi nån timme på Fort Myers beach igen. Fort Myers beach är superhäftigt, massor med pastellfärgade hus, påminner om Art Deco-stilen i Miami South Beach i kombo med Arubas karibiska touch samt Venice beach i Los Angeles. Det är cyklar, motorcyklar och barnvagnar i

Minigolf och Fort Myers beach
lördag 28 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

Om de första sju personerna i familjerna Nilssons/Erikssons hade blivit diskade i minigolfen hade jag otvivelaktigt blivit mästarinna! Nu roffade Jack åt sig mästartiteln. Riktigt rolig minigolf där Lova lyckades skjuta in sin boll i ett vattenfall på bana tio. Bollen gick inte att komma åt

Juldagar
torsdag 26 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

Julafton började med en härlig morgonjogg för oss vuxna. Jag älskar att springa på morgonen när det är ljust och varmt (vilket det som bekant är väldigt sällan hemma). Efter detta tillbringade vi några timmar på ett outlet där alla utom jag och Mari förnyade sina garderober. Kvällen

Huset
tisdag 24 december 2019 - Cape Coral, Florida, USA

Bilresan från Orlando till Cape Coral blev en upplevelse. Vi såg ett Florida vi aldrig tidigare sett. Vi körde i tre timmar söderut tvärs genom Florida och passerade många samhällen man hade missat om man blundat, samhällen där centrum bestod av en Baptistkyrka med orden ”God loves

Usa LA o Dallas

Usa LA o Dallas

14 april 2020 - 24 april 2020

Vi flyger till LA och är där i 5 dagar. 19/4 flyger vi till Dallas och besöker Eddie o Olivia.

Weekend i Paris och New York

5 december 2019 - 5 december 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

Casinoresa till Las Vegas 2019

7 september 2019 - 17 september 2019

Eftersom jag länge haft ett intresse för casinospel samt älskar att resa så valde jag att kombinera dessa två intressen genom en casinoresa till Las Vegas.

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

26 oktober 2019 - 10 november 2019

Så var det dags för höstsemester lagom när höstrusket kommer. Vi startar i Florida och tar sedan Crown Princess runt i Karibien. Vi kommer stanna till på Bahamas, Saint Thomas, Grenada, Bonaire och Aruba.

Tripp till New York 191020-191027

Tripp till New York 191020-191027

20 oktober 2019 - 27 oktober 2019

En veckas vistelse i New York

Åhströms i USA

Åhströms i USA

16 oktober 2019 - 8 november 2019

Delar av familjen Åhström Erica, Magnus, Niklas och Evelina ska resa från Lindsborg i Kansas till San Francisco, där i mellan ett öppet äventyr. Bila igenom halva USA.

Tommy Essenholm

1002
957
791

Kort om USA

Vem har inte drömt om att korsa USA i en 50 tals cabriolet. Detta makalösa land med så många sevärda platser. Storstadspulsen i New York eller sol och bad i Florida. Den vibrerande södern eller ändlösa raksträckor över midwest plains. Grand Canyons spektakulära natur, genom Arizonaöknen ut mot den Kaliforniska kusten och självklara resmål som Los Angeles och San Fransisco. Åker du Highway 1 ska du starta i SF och köra söderut mot LA då du då får Stilla Havet direkt på höger sida och enkelt kan svänga av om du vill ta kort (och det kommer du vilja)