USA

1 797 120 Bilder & 285 847 Dagböcker

Framme i Tbilisi
måndag 14 oktober 2019 - Tbilisi, Georgia, USA

Tåg till Kastrup, flyg till Riga och klockan blev 23 och då var det dags för nästa flyg, till Tbilisi.Landade lokal tid 03.15, passformaliteterna gick väldigt fort och smidigt, bagaget likaså, och utanför ankomsthallen stod guiden Alex och väntade på Ewa, mig och de andra som valt att

Ewa Och Magnus Sten
esmj i Georgien och Armenien
Senast aktiv - från Jerevan, Armenien
JR på Southfork, kackerlackor och tappat pass!
onsdag 2 oktober 2019 - Houston, Texas, USA

Dallas:Vi tyckte vi fått ett bra rum nära poolen på bottenvåningen men det blev inte som vi tänkt oss riktigt.... andra kvällen när vi kom hem från shopping hittade Victoria en snyltgäst i badrummet. Rätt stor var den också, säkert 4 cm. Hon är inte så förtjust i ohyra så något

JanetSahlander i Texas with a twist
Adjö USA
söndag 29 september 2019 - Seattle, USA

Seattle igen 🌟Fartyget (lärt mej nu) lade till tidigt som tjyven på morgonen. Jag klev upp och skulle ta en stadsbild med Space Needle med alla lampor och fint ljus o så där ni vet.. Nu är ju gryning inte skymning så därför lyser heller inte en massa lampor för folk sover ju..Aja, det

Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
Krabba och Lumberjack show
fredag 27 september 2019 - Ketchikan, Alaska, USA

KetchikanSteg upp tidigt som tusan för att åka på Lumberjack Show och Crab Feast. Vi hoppade på en buss som tog oss 20 min bort åt nåt håll. Det började med krabba och öl! The nine o’clock beer, den tar väl alla?! 😅🍻 Christina åt oxå krabba! 🦀 Inte mycket, men lite. Var

Glacier Bay
onsdag 25 september 2019 - Alaska, USA

Glacier Bay ❄️Upp lagom tidigt i morse, jag vaknar ju alltid väldigt tidigt, och efter en film sisådär så käkar vi frulle as usual. Sedan var det snabbt upp på bryggan och slå ner sig i ”besöksstolarna”. Vi drar fram dom till fönstren och njuter av utsikten. Glaciärerna var

White Pass Scenic Railway
tisdag 24 september 2019 - Skagway, Alaska, USA

Skagway 🚂På morgonen i princip efter frukost drog vi iväg på äventyr igen. Nu var det på White Pass Scenic Railway. Vi skulle ut på tåg alltså och kolla naturen i Skagway. Jättehäftigt!! Turen var på 3 h och minsann, om inte Fru Svärd fick åka över gränsen till Canada 🇨🇦

Valsafari
måndag 23 september 2019 - Juneau, Alaska, USA

Valsafari 🐳 I morse tog vi oss som vanligt till frukost. Gott som vanligt. ALLT finns och ta mej tusan om jag inte fann hash browns. Fasingen, vad mumsigt det är!! Gick sedan och slöade lite. Efter en lilling stund käkade vi Stefans tårta från igår. Brutalt med var sin gaffel och

Stefan 60 år
söndag 22 september 2019 - Seattle, USA

Stefan 60 år 🎈Kände i natt när jag var på toa att det gungade lite. Inte så farligt ändå, det funkar nog. Vid 8.30 vinglade vi iväg till frukost.. Det började med bubbel då Stefan fyller år. Sedan fick jag be Kickan hämta kaffe åt mej då jag inte ville gå extra på lutande golv.

Joy
lördag 21 september 2019 - Seattle, USA

Idag havs dets packats igen. Vaknade 2.55 och det var lögn i h-vete att somna om. Låg och snurrade i nästan 3 h, jättejobbigt! Igårkväll när jag skulle börja packa insåg jag att jag glömt en del kläder hemma. Jag kan ”se” dom ligga på tidningskorgen, mina svarta byxor och min nya

Senast aktiv - från South Miami, Florida, USA
New Orleans French quarters - Amerikas Bangla Road?
lördag 28 september 2019 - Dallas, Texas, USA

Vi for från Houston på onsdag morgon mot New Orleans. Inte så mkt att se men i Louisiana finns låååånga broar över sumpmarken och där är det lite läcker utsikt ibland. Vid ett tillfälle såg jag två alligatorer simma nedanför oss och vi såg en del riktigt stoooora fåglar. Örn?

JanetSahlander i Texas with a twist
Texas with a twist

Texas with a twist

24 september 2019 - 5 oktober 2019

Lite sightseeing och äta gott samt mycket shopping! Vi tar oss runt Houston, New Orleans och Dallas i ca 9 dagar.

Seattle samt Alaska

Seattle samt Alaska

18 september 2019 - 30 september 2019

Ny sommar nya resplaner

Ny sommar nya resplaner

17 juni 2019 - 30 september 2019

Delar med mig av mina tankar kring nästa resa! :)

35 års present

Orlando 2019.

USA, Kalifornien 2019

USA, Kalifornien 2019

17 maj 2019 - 7 juni 2019

Vår resa till USA börjar på Landvetter via Helsingfors till San Francisco den 17 maj-19.

Hawaii

Hawaii

8 april 2019 - 2 maj 2019

En resa till Hawaii väntar oss nu, flyger först till San Diego och sedan bilar vi till Carlsbad. 12/4 flyger vi till Kona i Hawaii där vi stannar en vecka. Avslutar sen en vecka i Honolulu innan hela resan avslutas i Las Vegas

Aningslös Nymans

Aningslös Nymans

3 april 2019 - 10 april 2019

Vi har inte en aning vad vi gör

Hello Charleston 💃🏼🥂

Hello Charleston 💃🏼🥂

16 april 2019 - 30 april 2019

Första resan västerut för familjen 🇺🇸 Och vem hade trott att Charleston , South Carolina skulle vara destinationen? Ingen av oss för ett par år sedan. Men släkten såg till att styra upp det 👰🏼💒🤵🏼

Sportlov i Florida

972
930
771

Kort om USA

Vem har inte drömt om att korsa USA i en 50 tals cabriolet. Detta makalösa land med så många sevärda platser. Storstadspulsen i New York eller sol och bad i Florida. Den vibrerande södern eller ändlösa raksträckor över midwest plains. Grand Canyons spektakulära natur, genom Arizonaöknen ut mot den Kaliforniska kusten och självklara resmål som Los Angeles och San Fransisco. Åker du Highway 1 ska du starta i SF och köra söderut mot LA då du då får Stilla Havet direkt på höger sida och enkelt kan svänga av om du vill ta kort (och det kommer du vilja)