Alabama

Lata dagar vid huset.

Nu har vi snart varit i det hyrda huset här på Surfside Shores i en vecka. Tiden går alldeles för fort. Vi bor i ett jättefint hus med egen pool och knappt 200m till stranden. Dagarna här har mest bestått av poolhäng och bad. Vi har hunnit med några shoppingvändor med, så både min och

Malin Stenman
malin_stenman i USA med familjen Brissman
Senast aktiv - från Bua, Hallands län, Sverige
Lämnar paradiset
lördag 26 maj 2018 - Montgomery, Alabama, USA

Då lämnar vi paradiset, lite ledsamt. Ger oss iväg mot Montgomery.Fina vägar lagom trafik men märks ätt det är helg, mycket mötande trafik som ska ner till kusten.Montgomery visar sig vara en hyffsat stor stad.Vi bor lite i utkanten, men gör inget är bara ett sovstopp på vägen.  Vi

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
Så var det då dax igen ÄNTLIGEN
söndag 1 november 2015 - Fairhope, Alabama, USA

Så var det då dax igen ÄNTLIGEN............. Nu har Vi varit här i USA 4 dagar. New Orleans infriade alla förväntningar med råge: * Bourbon street em/kväll oj oj oj............ * Steamboat på Mississippi, vad mer kan man begära. Nu har Vi dragit österut och just idag har det regnat

Peter Berglund
Bjermsnes i 4:e resan till USA
Senast aktiv - från 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA
Dag 4 16/7-2015
fredag 17 juli 2015 - Gordo, Alabama, USA

och beställning av taxi. Taxin tog oss till flygplatsen där vi bokat bil. När allt var påskrivet å vi kommer ut och får välja bil, visar det sig att den är alldeles för liten. In igen å få den uppgraderad, vilket inte var det lättaste å inte det billigaste. Men Andrew som kille hette

Vidare mot New Orleans
tisdag 7 juli 2015 - Mobile, Alabama, USA

Nu börjar roadtripen närma sig slutet och vi är snart i New Orleans. Vi hade bestämt att vi skulle stanna i Mobile i Alabama så vi åket dit via kustvägen från Panama City Beach. Efter att ha åkt runt lite i centrala delen av Mobile så åkte vi en bit utanför och tog in på ett

Hej
lördag 3 januari 2015 - Northport, Alabama, USA

Hej allihopa, Jag ser att jag inte skrivit på ett tag och tyvärr kommer det dröja innan jag skriver igen. Har valt att ta ett litet uppehåll från skrivandet. Jag hoppas att ni förstår. Isabel

Tisdagar, den bästa dagen under hösten
tisdag 28 oktober 2014 - Northport, Alabama, USA

Hej! Tisdagar är och kommer nog att vara veckans bästa dag under hösten. Detta eftersom Veckans Brott visas samt att jag har lektion I Criminal Investigation. Vi har haft två tentor i ämnet samt en skriftlig uppgift. Allting har gått jättebra och det är fortfarande otroligt intressant. Vi

Atlanta-Tuscaloosa
torsdag 9 oktober 2014 - Tuscaloosa, Alabama, USA

Idag har vi rest ca 40 mil. På vägen stannade vi och handlade i hålan Bremen. För att ta oss till en nationalpark vi tänkte besöka på vägen ställde vi GPS:en på Oxford. Efter nationalparken som inte var så mycket att se körde vi förbi Birmingham på väg till resmålet. Hallå, vi är

Hans Von Zeipel
Hansvz i 21 dagar i sydstaterna i USA
Tiden går fort
torsdag 9 oktober 2014 - Northport, Alabama, USA

Hej Jag glömde berätta att jag för någon vecka sedan körde på en tvättbjörn. Det var mörk och jag hann inte se den förrän det var för sent då den var framför bilen. Den låg mitt i vägen och rörde sig inte så jag antog att den var död så jag och Daniela åkte vidare till

Tuscaloosa
fredag 10 oktober 2014 - Tuscaloosa, Alabama, USA

idag blev det mycket bilkörning, ca 40 mil. Via en nationalpark hamnade vi till sist i Tuscaloosa (The black warrior). En universitetsstad på ca 90 tusen invånare med Alabamas universitet som var huvudstad i Alabama i 20 år på 1800-talet. Jag får en känsla av ödslighet och ensamhet i dessa

Monica Hjorth Von Zeipel

En road trip på 16 dagar

USA med familjen Brissman

USA med familjen Brissman

30 maj 2018 - 22 juni 2018

Min svärmors 60-års resa. Vi ska möta upp mina svärföräldrar och svägerska i Atlanta och därefter bila oss ner mot New Orleans. En resa med flera stopp på vägen och även ett besök hos min barndomsvän Emma, som numera bor i Mandeville utanför New Orleans.

4:e resan till USA

4:e resan till USA

28 oktober 2015 - 26 november 2015

Rundresa i sydöstra USA

Carlifonien

Carlifonien

12 juli 2015 - 31 juli 2015

Nästa drömresa med min man å mina föräldrar. Bilar från San Francisco till Los Angeles å en tripp till Las Vegas,Grand cannion och San Diego.

Eliasson's roadtrip i Florida 2015

Eliasson's roadtrip i Florida 2015

17 juni 2015 - 15 juli 2015

Vi åker till Miami där vi hyr bil och åker runt i Florida och sedan upp till New Orleans. Resan avslutas med några dagar i Chicago.

21 dagar i sydstaterna i USA

21 dagar i sydstaterna i USA

6 oktober 2014 - 29 oktober 2014

Sydstaterna USA

Sydstaterna USA

7 oktober 2014 - 28 oktober 2014

Vi flyger till Atlanta. Hyr bil och bor på hotell där för att planera resan.

I am back…New York!

I am back…New York!

2 juni 2014 - 2 juli 2015

Åker tillbaka till familjen för att arbeta som au pair men framförallt studera.

New York November/ December 2013

New York November/ December 2013

11 november 2013 - 12 december 2013

Hälsar på min gamla värdfamilj.

Borta med vinden i USA

Borta med vinden i USA

6 mars 2013 - 18 mars 2013

Resa i södra USA. Atlanta, Nashville, Memphis, Baton Rouge, New OrleansMontgomery och avslut i Atlanta. USA here I come

Madeleine Hutchinson
Madeleine_H