Arizona

Till fots!
måndag 10 september 2018 - Williams, Arizona, USA

Idag har vi utforskat Gran Canyon nationalpark till fots. Vi har promenerat en bit längs canyone  och beundrat utsikten!

Helikoptertur I Gran Canyon
söndag 9 september 2018 - Williams, Arizona, USA

Idag har varit en spännade dag! Äntligen framme vid Gran Canyon! Åker dit upp vid middagstid och bokade en 45 min tur med helicopter! Vi fick vänta ett par nervösa timmar innan det var Dax. Erkänner att jag var skraj!  Vyerna var dock fantastiska, så vi ångrar inte äventyret!!🤪

Grand Canyon
söndag 9 september 2018 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

ÅHelikopter över Grand canyon

Route 89A
fredag 7 september 2018 - Flagstaff, Arizona, USA

I morse lämnade vi Prescott för att åka vidare mot Gran Canyon. Dan, som vi bodde hos de första dagarna tipsade om route 89A. Vägen var väldigt kurvig😅och vi åkte upp och ner bland bergen. Fantastiska vyer( om man vågar titta ner. Passerade två fina små städer, Gerome och Sedona pà

En vilodag
fredag 7 september 2018 - Prescott, Arizona, USA

Idag har vi haft en vilodag och stannat i Prescott. Vi kom hit I går och tycker staden är mysig! Dagen har ägnats åt lite shopping och lite hedeigt kortspel på em.

Oatsman
torsdag 6 september 2018 - Prescott, Arizona, USA

K På vår resa mot Gran Canyon åker vi mestadels på rout 66. I förmiddags passerade vi en liten håla från guldruschens glada dagar! Oatsman heter den! Charmig liten stad där åsnor i mängd promenerar fritt på gatorna

Senast aktiv - från San Simon, Centrala Luzon, Filippinerna
Grand Canyon-Mäktigt vilka vyer!
lördag 14 juli 2018 - Tusayan, Arizona, USA

Redan vid halv 9 var det över 40 grader varmt när vi lämnade hotellet. GPS:en stod på Grand Canyon. Vi fasade lite för att det skulle vara ännu varmare när vi kom dit men vi hade fel. Ju längre vi körde desto mer sjönk temperaturen. Med en bit kvar körde vi in i världens åskoväder och

Resans mest spännande etapp
fredag 13 juli 2018 - Lake Havasu City, Arizona, USA

Vi startade tidigt från San Diego då vi hade 50 mil framför oss. Kom snabbt ut ur staden för att ge oss upp i bergen och vilka vyer vi fick se, vi vände som högst på 4400 fot med en fantastisk utsikt.Därefter bar det nedför och det blev öken och raka vägar. Vi körde rakt i flera mil

Meteorkratern och Grand Canyon
söndag 8 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Som den morgonpigga familj vi är var vi på väg redan kvart över åtta. Vi rullade ut från Sedona, passerade Slide Rock State Parc innan vi fortsatte över bergen. Vägens kvalitet varierade rätt mycket och i början var den rätt skumpig för att vara helt nyasfalterad när vi kom upp över

PerKerstin i USA Arizona, California
Chapel of the Holy Cross
lördag 7 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Vi inledde dagen med att se Sverige förlorade mot England. Sedan åt vi våfflor till frukost och efter mycket badande körde vi till heliga korsets kapell. En väldigt enkel byggnad med ett platt tak och fyra väggar vara en helt i glas ut mot dalen. Självklart med en shop med kors i

PerKerstin i USA Arizona, California
Californien 2018

1 september 2018 - 22 september 2018

Vi har hyrt mc och tänker köra runt en del på USAs västkust.

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Team 50 i Kalifornien

29 juni 2018 - 22 juli 2018

En rundresa i Kalifornien för att fira våra 50-årsdagar

Roadtrip USA

29 december 2017 - 2 februari 2018

Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

USA

25 september 2017 - 17 oktober 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

USA

31 augusti 2017 - 16 september 2017

Våran USA resa 😃☀️

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.