Arizona

Dags att dra vidare!
onsdag 15 november 2017 - Phoenix, Arizona, USA

Idag var det dags att lämna Los Angeles och åka mot Phoenix via Joshua Tree.Min (Gittan) tur att köra den "lilla" bilen som bara är något större en Fiaten 😉Åkte över Joshua Tree National Park mot Phoenix. Otroligt landskap med alla dessa Joshua träd.Hörde att ni fått snö där hemma

Helikopter över Grand Canyon
fredag 20 oktober 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Idag bar det iväg till Grand Canyon. Där stannade vi till vid Mavericks helikoptrar, efter att pratat en stund med damen bakom disken bestämde jag mig för att göra det. Jag berättade för henne om min flygrädsla och hon berättade att de flugit där 22 år och aldrig haft en olycka eller ens

Flagstaff
torsdag 19 oktober 2017 - Flagstaff, Arizona, USA

Idag startade vi resan mot Flagstaff direkt efter frukost. Vi vaknade tidigt, för vi var sugna på hotellfrukosten. Det första man fick se på en skylt var att det var inte tillåtet med vapen där inne 😅 Frukosten var ok, men det går inte att jämföra med svenska hotellfrukostar. Det bjöds

Varmt och skönt idag med ☀️
onsdag 18 oktober 2017 - Scottsdale, Arizona, USA

Idag tog vi oss från Palm Springs till Scottsdale, en bilresa på 46 mil. Av dom 46 milen var det ca 40 mil rak motorväg.När vi stannade för att fika råkade det vara vid ett ställe som sålde gamla bilar. Så där gick vi runt ett tag och Olov hittade några fina bilar. Ägaren sa att det

Grand Canyon
söndag 15 oktober 2017 - Flagstaff, Arizona, USA

Hej boken!Vi befinner oss just nu i ett svalt motellrum i Flagstaff. Vi är precis hemkomna från en häftig heldags upplevelse i Grand Canyon, mer om detta senare. Ska i detta nu ut och äta en bit mat och antagligen summera dagens intryck. Men vi börjar med att berätta om resan hit från Santa

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Horseshoe Bend, Antelope Canyon & Grand Canyon
fredag 6 oktober 2017 - Williams, Arizona, USA

Hej på er!Som ni säkert redan sett har vi njutit av naturen här i Arizona de senaste dagarna. På onsdagen åkte vi till Page, ett litet samhälle där vi skulle se på Horseshoe Bend och Antelope Canyon. Man kan inte åka till Antelope själv utan måste ta en guidad tur och inte visste vi att

En dag i bilen
onsdag 4 oktober 2017 - Flagstaff, Arizona, USA

Hej!Idag har jag inte mycket att berätta :) Vi lämnade hotellet vid 9 imorse och åkte mot ett stort köpcentrum där Leif sett ut en jaktbutik, och inte av den lilla sorten 😂 Det var faktiskt ganska häftigt, butiken låg i ett stooort timmerhus och var på två våningar. Det fanns

Grand canyon
onsdag 13 september 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Det var några dagar sedan vi skrev nu. Sedan dess har vi tagit oss från Los Angeles och vidare till LAS Vegas 😃👍🏻 Innan vi åkte från Los Angeles hann vi vara vid Santa Monica Pier, bada vid Malibu beach, kolla på kvälls utsikten vid Griffith Observatory ⭐️Nu när vi är i LAS

Grand Canyon
fredag 18 augusti 2017 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

17:de augusti.Grand Canyon idag och alltså ord kan inte beskriva denna plats. Helt... otroligt vad naturen kan åstadkomma! Vilka utsikter och... alltså. ..nä.. ord räcker inte så kommer en hög med bilder istället. Fast de beskriver inte heller hur jäla makalöst fantastiskt det

rundfyrklant i Kakdegsresan
Williams
torsdag 17 augusti 2017 - Williams, Arizona, USA

16:de augusti 2017.Idag har vi varit rätt spontana och läst skyltar bredvid vägen och kört av när det verkat intressant. Första stället var Window Rock. Vilket är vad det låter, ett stort hål/ fönster i en klippa. Var väl en 25 mile detour eller så men sååååå värt. Vägen dit var

rundfyrklant i Kakdegsresan
Senast aktiv - från Riccione, Emilia-Romagna, Italien
Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

USA

25 september 2017 - 17 oktober 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

USA

31 augusti 2017 - 16 september 2017

Våran USA resa 😃☀️

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

Roadtrip USA 2017

6 juli 2017 - 27 juli 2017

Vår roadtrip SF - LV - LA.

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

The swedes go west

6 april 2017 - 23 april 2017

Resan går från Albuquerque och avslutas i San Fransisco

Pacific Crest Trail

1 oktober 2017 - 1 oktober 2017

Jag vandrar, äter, sover och vandrar lite mer. Mexico till Canada på gissningsvis 150 dagar.