Arizona

Grand Canyon-Mäktigt vilka vyer!
lördag 14 juli 2018 - Tusayan, Arizona, USA

Redan vid halv 9 var det över 40 grader varmt när vi lämnade hotellet. GPS:en stod på Grand Canyon. Vi fasade lite för att det skulle vara ännu varmare när vi kom dit men vi hade fel. Ju längre vi körde desto mer sjönk temperaturen. Med en bit kvar körde vi in i världens åskoväder och

jorgenoanneli i Team 50 i Kalifornien
Resans mest spännande etapp
fredag 13 juli 2018 - Lake Havasu City, Arizona, USA

Vi startade tidigt från San Diego då vi hade 50 mil framför oss. Kom snabbt ut ur staden för att ge oss upp i bergen och vilka vyer vi fick se, vi vände som högst på 4400 fot med en fantastisk utsikt.Därefter bar det nedför och det blev öken och raka vägar. Vi körde rakt i flera mil

jorgenoanneli i Team 50 i Kalifornien
Meteorkratern och Grand Canyon
söndag 8 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Som den morgonpigga familj vi är var vi på väg redan kvart över åtta. Vi rullade ut från Sedona, passerade Slide Rock State Parc innan vi fortsatte över bergen. Vägens kvalitet varierade rätt mycket och i början var den rätt skumpig för att vara helt nyasfalterad när vi kom upp över

Chapel of the Holy Cross
lördag 7 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Vi inledde dagen med att se Sverige förlorade mot England. Sedan åt vi våfflor till frukost och efter mycket badande körde vi till heliga korsets kapell. En väldigt enkel byggnad med ett platt tak och fyra väggar vara en helt i glas ut mot dalen. Självklart med en shop med kors i

Slide Rock State Parc
fredag 6 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Det börjar bli en vana att komma tidigt till frukosten. Första morgonen med våfflor och burrito till frukost. Mums. Bytte till badkläder ochcskor och packade ihop oss för att köra bort till Slide Rock State Parc för att bada. Redan klockan nio var vi på plats vilket var jättebra för

Montesumas castle
torsdag 5 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Så var det dags att packa väskorna och byta ort, men innan dess hann vi med en timmes bad också. Idag var det riktigt varmt, 114 grader F, över 40 grader C. Även i år spelar barnen bilbingo genom att jaga registreringsplåtat från alla delstater. Vid ett kortade stopp fann jag juvelen i

4:e juli nationaldag
onsdag 4 juli 2018 - Phoenix, Arizona, USA

Vi vaknar fortfarande tidigt så långt före nio hade vi hoppat i poolen. Vi badade länge och väl men solkräm till trots får man tänka på solen. Idag var det faktiskt några moln på himlen!Eftersom båda barnen behövde nya basketkängor åkte vi ner till outletbutikerna söder om stan.

Ridtur i öknen
tisdag 3 juli 2018 - Phoenix, Arizona, USA

Vilken tur att vi alla är så morgonpigga i vår familj! Idag hade vi bokat oss på en timmes ridtur i öknen och vi skulle vara på plats kl 7 med en halvtimmes resväg dit. Det kändes faktiskt hyfsat svalt och rätt skönt på morgonkvisten. Efter att vi klivit på var sin häst gav vi oss

Morgonpigga
måndag 2 juli 2018 - Phoenix, Arizona, USA

Trots en lång resdag igår vaknade barnen redan 5:30 och började pyssla. Frukostmatsalen var rätt full trots att vi kom strax efter att de öppnat men vad gjorde det när man kunde göra sina egna pannkakor?Efter att ha tagit på solkräm plumsade vi i Poolen. Halv tio hade vi redan hunnit bada

Äntligen framme!!
söndag 1 juli 2018 - Phoenix, Arizona, USA

Drygt sex timmar försenade lyfte planet äntligen mot Usa och Phoenix. Cirka tolv timmar tog flygresan och första boken var färdigläst söder om Island. Sedan lyckades hela familjen sova ganska så många timmar innan vi landade vid nio på kvällen lokal tid.För en gångs skull gick det

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Team 50 i Kalifornien

11 juli 2017 - 22 juli 2017

Roadtrip USA

Roadtrip USA

29 december 2017 - 2 februari 2018

Kalifornien! Here we come!

Kalifornien! Here we come!

11 november 2017 - 28 november 2017

Nu är det dags igen. Nu ger vi oss av på en ny resa till USA. Denna gång blir det färre mil och bara några väl valda godingar som exempelvis Los Angeles och Las Vegas.

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

25 september 2017 - 17 oktober 2017

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

31 augusti 2017 - 16 september 2017

Våran USA resa 😃☀️

Kakdegsresan

Kakdegsresan

5 augusti 2017 - 27 augusti 2017

Panda och Påhl goes Amerika. Route 66 med inplanerade detours. Chicago till Los Angeles. 400+ mil och tre veckor. Skulle egentligen hitta kakdeg i New York men resan tog en annan vändning.

jorgenoanneli
Per-Kerstin-Sofia Lindholm