Arizona

Jag tycker om att klättra i berg
onsdag 13 november 2019 - Sedona, Arizona, USA

HejEfter turen til Walnut canyon fortsatte min tid i Flagstaff med en tur til Sedona och mer hiking. Sedona visade sig vara helt fantastiskt kanske till och med än mer vackert än Grand Canyon (varfør hade jag inte hørt talas om detta ställen innan). jag møtte faktiskt inga Europeer men

Blev visst lite før mycket Pippi Långstrump som barn, eller något :-)
lördag 9 november 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Grand Canyon dag 1Jep, precis som jag skrev häromdagen så bestämde jag mig for att gå den førsta morgonen till Grand Canyon.. och det blev visst frilufsliv på riktigt kan man säga.. Skulle på vägen køpa park-pass här i Tusayan men där var inte øppet så det fick bli på vägen vid

Det kan hagla på tvären också i Flagstaff nära Grand Canyon :-)
torsdag 7 november 2019 - Tusayan, Arizona, USA

Efter en riktigt bra tågresa som också inkluderade en trerätters middag igår kväll (jag tjänar ju nästan pengar på att åka tåg) så landade jag kl. 05.19 i Flagstaff. Man kan säga en sak om Flagstaff kl 05.19 - Det är øde.. Men efter några minuter blev där ljus i vänthallen och man

Grand Canyon!
fredag 8 mars 2019 - Grand Canyon Village, Arizona, USA

Klockan ringde 05:50. Jag och Johan gjorde oss klara och möte upp Patric och Lotta i lobbyn 06:30, när hotellets biluthyrning öppnade. Maria valde att ha en egen dag för sig själv, eftersom hon redan gjort denna utflykt vid en tidigare resa och fortfarande är jätteförkyld. Tyvärr fanns det

Helena Rosenqvist
HumlanR i USA roadtrip 2019
Senast aktiv - från Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige
Veckan som kom av sig...
torsdag 1 november 2018 - 4245 N Civic Center Plaza, Scottsdale, Arizona, USA

Det är inte roligt att vara sjuk på semestern. Ännu mindre roligt att ligga utslagen på ett hotellrum med familjen tätt inpå, även om rummet är delat i vardagsrum med pentry och ett separat sovrum. Detta drabbade Micke under veckan. Två dagar var han helt borta i något influensaaktigt och

Måndag 29 oktober
måndag 29 oktober 2018 - Willcox, Arizona, USA

B: Det blev ingen Strix igår kväll! Vi somnade istället och fick många timmars sömn. Mycket god och riklig frukost åt vi utomhus på vårt fina hotell. Vi checkade ut och körde knappt en km till en parkeringsplats (bevakad) vid gränsen och övergången till Mexico. Inga problem att gå in i

Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Frivillig och ofrivillig vila.
måndag 29 oktober 2018 - Scottsdale, Arizona, USA

Under fredagen lämnade vi Los Angeles-området. Vi körde rakt österut mot Scottsdale (Phoenix), Arizona. GPS:en drog ut oss en annan väg än vi vanligen kört in när vi kommit från Phoenix, så vi missade de stora vindkraftsparkerna. Maria hade laddat filmkameran helt i onödan. Ungefär

Fredag 26 - söndag 28 oktober
måndag 29 oktober 2018 - Nogales, Arizona, USA

B: Fredag. Konstigt nog kände vi inte av de 18 hålen på torsdagen utan gick obehindrat ned för trappan på morgonen och blev välkomnade av många glada hundar. Efter frukost åkte Eric och jag till ett stort shoppingcenter i staden Anthem c:a 2 mil norr om Jenny. Det blev en hel del inhandlat

Onsdag 24 - torsdag 25 oktober
fredag 26 oktober 2018 - Phoenix, Arizona, USA

B: Vi lämnade Flagstaff vid 9-tiden på morgonen efter en snabb frukost. Fantastiskt väder idag. Jag körde och vi tog motorväg I-17 ner till Phoenix. Nu var det inte så spektakulära vägar men vi sjönk från 2 117 m till  ungefär 550 m så det gick oftast rejält nedför. Vid 11-tiden var

Tisdag 23 oktober
tisdag 23 oktober 2018 - Flagstaff, Arizona, USA

Vi skippade hotellets enkla frukost och gick till vår nya bekantskap Miz Zip’s och åt en riktigt rejäl frukost. Det hade både regnat och åskat i natt men när vi åkte mot Sedona klarnade det upp och vi slapp faktiskt regn hela dagen. Den häftiga vägen till Sedona vi åkte igår kändes

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

USA roadtrip 2019

USA roadtrip 2019

21 februari 2019 - 11 mars 2019

Roadtrip i USA med Karlstadgänget.

USA 2018, standardturen men baklänges.

USA 2018, standardturen men baklänges.

21 oktober 2018 - 9 november 2018

Los Angeles, CA - Scottsdale AZ - Las Vegas, NV

USA 2018

USA 2018

6 oktober 2018 - 24 november 2018

JFK till dottern i Phoenix Arizona och tillbaka till JFK fast på olika vägar förstås. Som alla trogna vänner vet samlar jag counties, och efter denna resa är totalen uppe i 2250 av 3077!

Anne och Arne Reser

Anne och Arne Reser

5 oktober 2018 - 19 december 2018

Californien 2018

Californien 2018

1 september 2018 - 22 september 2018

Vi har hyrt mc och tänker köra runt en del på USAs västkust.

The American Dream - Coast to Coast

The American Dream - Coast to Coast

5 september 2018 - 30 september 2018

En dröm går i uppfyllelse, planerad i 4 år, dvs sedan vi var på roadtrip i californien när Göran fyllde 50. Nu har jag fyllt 50 och vi slår till igen. Miami till Los Angeles längs Södern.

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

Team 50 i Kalifornien

Team 50 i Kalifornien