Flagstaff

Flagstaff
torsdag 19 oktober 2017 - Flagstaff, Arizona, USA

Idag startade vi resan mot Flagstaff direkt efter frukost. Vi vaknade tidigt, för vi var sugna på hotellfrukosten. Det första man fick se på en skylt var att det var inte tillåtet med vapen där inne 😅 Frukosten var ok, men det går inte att jämföra med svenska hotellfrukostar. Det bjöds

Grand Canyon
söndag 15 oktober 2017 - Flagstaff, Arizona, USA

Hej boken!Vi befinner oss just nu i ett svalt motellrum i Flagstaff. Vi är precis hemkomna från en häftig heldags upplevelse i Grand Canyon, mer om detta senare. Ska i detta nu ut och äta en bit mat och antagligen summera dagens intryck. Men vi börjar med att berätta om resan hit från Santa

Marcus Robin
Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
En dag i bilen
onsdag 4 oktober 2017 - Flagstaff, Arizona, USA

Hej!Idag har jag inte mycket att berätta :) Vi lämnade hotellet vid 9 imorse och åkte mot ett stort köpcentrum där Leif sett ut en jaktbutik, och inte av den lilla sorten 😂 Det var faktiskt ganska häftigt, butiken låg i ett stooort timmerhus och var på två våningar. Det fanns

söndag 9 oktober 2016 - Flagstaff, Arizona, USA

Nu har det vart 3 långa transportsträckor, varför tro? Jo för att det inte har funnits så mycket att titta på, mer än en otroligt skiftande natur, mycket prärier, med några kossor gående, vad de lever av vet då tusan..har faktiskt sett en prärievarg påkörd, ett bältdjur också på

Bosse/ingela Andersson
BosseIngela i Roundtrip USA
Senast aktiv - från Chiatona, Apulien, Italien
Petrificus Totalus!
torsdag 17 mars 2016 - Flagstaff, Arizona, USA

Egentligen var den här dagen tänkt som en transportsträcka på väg till Gran Canyon men i slutändan blev det ännu en dag med nya intryck och lärdom om vår planet. Det var nämligen så att rutten som vi valde till Gran Canyon passerade Petrified National Forest och det verkade vara

Diablo Burger
måndag 20 juli 2015 - Flagstaff, Arizona, USA

Vad kan vi säga! Vi önskar att vi hade hunnit göra mer research för denna stad skulle vi velat stanna längre än en natt i! Dock hann vi festa på Diablo Burger med riktigt goda hamburgare, bästa hittills och kända från guiden för 66:an

Riverwalk och berg och dalbanor
fredag 10 juli 2015 - Flagstaff, Arizona, USA

Vi var för sent ute till 4 juli-paraden, så istället blev det svenskfest på altanen med 15 svenskar. Riktigt trevligt! 6 juli åkte vi från Houston till San Antonio. Under gatorna i San Antonio rinner en å som de har byggt upp gator och restauranger intill(Rivelwalk). Fruktansvärt fint och

Route 66-femte dagen Holbrook-Flagstaff
onsdag 15 april 2015 - Flagstaff, Arizona, USA

På morgonen passar vi på att ta en titt på det motell i Holbrook där vi helst övernattat, men där vi fick OK någon timme för sent, vi hade redan bokat ett annat motell. Det ställe vi helst hade bott på heter Wigwam Motel och där får man övernatta i riktiga wigwams, nåja moderna och

Stark mat är gott, eller?
lördag 13 september 2014 - Flagstaff, Arizona, USA

Lördag 13/9 14 grader på morgonen sen sol och 34 grader Gallup- Flagstaff 262 miles In i Arizona Frukosten fick intas stående.....hur tänkte arkitekten? Start ca 7.30 och iväg. Plötsligt står det vilda hästar på vägen mot vackert motljus! Vi svängde av och tog vägen mot Holbrook via

Lotta Hellsten
Ride4fun i Route 66 2014
Senast aktiv - från Tierp, Uppsala län, Sverige
Punktering och däckbyte i "Grants" New Mexico
söndag 20 juli 2014 - Flagstaff, Arizona, USA

Vi vaknade i "Albuquereque" åt frukost och gjorde oss färdiga för avresa mot vårt nästa stop "Flagstaff" Vi började med att åka & tanka och kolla luften i vårt bakdäck som har krånglat. Kent o Johan upptäcker att det pyser lite luft ur däcket och att det är blankslitet, dom köper en

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

USA

USA

25 september 2017 - 17 oktober 2017

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Roundtrip USA

Roundtrip USA

20 september 2016 - 5 november 2016

En resa för att träffa släktingar o vänner och att se så mycket som möjligt av USA. Resan sker uteslutande med bil i USA.

Hello, uncle Sam!

Hello, uncle Sam!

5 mars 2016 - 30 mars 2016

En drygt 3 veckors resa till USA tillsammans med vänner för att hälsa på några barndomsvänner samt göra en roadtrip från Houston till San Diego.

Er dröm - vår verklighet

Er dröm - vår verklighet

8 juli 2015 - 16 augusti 2015

Route 66 från Chicago till Los Angeles inklusive 3 dagar i Grand Canyon. Sedan Highway 1 till San Francisco där barnen ansluter för vidare resa runt i Californien och Las Vegas

USA roadtrip

USA roadtrip

5 juni 2015 - 12 augusti 2015

4 april 2015 - 29 april 2015

Nu ska det äntligen bli av. Ytterligare en av punkterna på Pers "Att Göra"-lista ska prickas av. Fast vi åker inte hela sträckan från Chicago till Santa Monica, vi nöjer oss med sista halvan och startar i Oklahoma City. Som kompensation lägger vi på några platser innan vi når Route 66. Vi vill gärna besöka några av de platser där vår ungdoms musik har sina rötter och börjar därför med Nashville och Memphis. På vägen kommer vi även att besöka Dallas där Per varit ofta i samband med sitt arbete, men som nu även Monika ska få lära känna. Som avslutning kommer vi att från Santa Monica att ta oss upp längs med Highway 1 på USAs västkust till San Francisco varifrån vi har vårt flyg hem. Kanske hinner vi även med en avstickare ner till södra Kalifornien.

Route 66 2014

Route 66 2014

5 september 2014 - 26 september 2014

Jerry, Lotta, Janne och Sinika på mc-äventyr på Route 66 från Chicago till LA och Highway 1 till San Fransisco.

Roadtrip i USA

Roadtrip i USA

14 juli 2014 - 11 augusti 2014

Familjen åker iväg till Usa för att Bila runt i en månad. Vi Startar i New Orleans så vi får känna lite rytmer av Blues och Jazz och sen vidare till Memphis för att besöka Graceland. Sen blir det som det blir..... Det blev 545 mil körda och vi åkte igenom 10 delstater. Lousiana, Missisippi, Tennesse, Arkansas, Oklahoma, Texas, New Mexico, Arizona, Nevada & California Vi besökte bl.a New Mexico, San Diego, Las Vegas, Grand Canyon, Palm Spring, Los Angeles,Cambria m.m. Vi avslutade med några dagar i San Fransisco

Marcus Robin
Macke_Robin