Sedona

Meteorkratern och Grand Canyon
söndag 8 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Som den morgonpigga familj vi är var vi på väg redan kvart över åtta. Vi rullade ut från Sedona, passerade Slide Rock State Parc innan vi fortsatte över bergen. Vägens kvalitet varierade rätt mycket och i början var den rätt skumpig för att vara helt nyasfalterad när vi kom upp över

Chapel of the Holy Cross
lördag 7 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Vi inledde dagen med att se Sverige förlorade mot England. Sedan åt vi våfflor till frukost och efter mycket badande körde vi till heliga korsets kapell. En väldigt enkel byggnad med ett platt tak och fyra väggar vara en helt i glas ut mot dalen. Självklart med en shop med kors i

Slide Rock State Parc
fredag 6 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Det börjar bli en vana att komma tidigt till frukosten. Första morgonen med våfflor och burrito till frukost. Mums. Bytte till badkläder ochcskor och packade ihop oss för att köra bort till Slide Rock State Parc för att bada. Redan klockan nio var vi på plats vilket var jättebra för

Montesumas castle
torsdag 5 juli 2018 - Sedona, Arizona, USA

Så var det dags att packa väskorna och byta ort, men innan dess hann vi med en timmes bad också. Idag var det riktigt varmt, 114 grader F, över 40 grader C. Även i år spelar barnen bilbingo genom att jaga registreringsplåtat från alla delstater. Vid ett kortade stopp fann jag juvelen i

Sedona, Arizona
lördag 20 juni 2015 - Sedona, Arizona, USA

Nu har vi lämnat New York bakom oss och befinner oss i Sedona (ca 10000 invånare). Konstrasten är total och här är det ett lugnt och stilla ökenlandskap. Resan från JFK till Phoenix tog ca 5 timmar och väl framme hämtade vi ut vår SUV (en Ford Edge), som har mindre motor än Adams Ford

Maria Spolander
Maria.S i USA
Roadtrip dag 8
fredag 18 oktober 2013 - Sedona, Arizona, USA

Hej, idag gick vi upp hyfsat i tid för att förflytta oss norrut. Det blev en biltur på ca 2 timmar. Vi kom till Hotellet i Sedona runt lunch, så vi hoppades att vi kunde göra en tidig incheckning. Som tur var fanns det ett rum klart, vi begav oss sedan ut för att äta lite lunch. Redan här

Jackson Hole via Dallas till Phoenix
torsdag 26 september 2013 - Sedona, Arizona, USA

Idag har varit en resdag som startade 05.00 från ett kallt, mörkt Jackson Hole. Vädret hade ändrat sig mycket under natten och det var mellan regn och snö som föll och runt 0 grader. Snabb frukost på flygplatsen och sen på väg till Dallas. När vi kör ut mot startbanan informerar

Startade dagen med Subway frukost och slutade med avbrutet besök på Thairestaurang
lördag 8 juni 2013 - Sedona, Arizona, USA

Eftersom hotellet i Blythe slutat med frukost så blev det att leta efter alternativ. Diverse hamburgerkedjor skyltade med sina frukostmenyer men det stod mellan Starbucks och Subway där lotten föll på den snare. Helt ok käk om man inte gör det för ofta. Heléns kaffe var dock inte varmare

Makalösa vyer o Prarievargar
fredag 2 november 2012 - Sedona, Arizona, USA

Dagen startade tidigt på Motellet i Sedona, medans Sara gjorde sig iordning åkte jag och Christopher iväg för o köpa frukost o stora Latté. Efter att ha checkat ut på motellet (vars ägares fru hade varit utbytesstudent i Söderhamn) åkte vi runt om Sedona för att beundra denna vackra

Sara Gunnarsson
SJRoadtrip i USA Roadtrip
Senast aktiv - från Key West, Florida, USA
Ballonger, grottor och klippor
fredag 12 oktober 2012 - Sedona, Arizona, USA

Äntligen har vi kommit ikapp :)! Vi har haft lite problem med att lägga ut inlägg som ligger nära i tiden men nu är vi ikapp :). Detta inlägget skriver vi nu 22:00 den Torsdagen den 11th Oktober (lokal tid). Så vi har lämnat Texas bakom oss och är nu i Sedona, Arizona. Men innan vi kom

USA Arizona, California

USA Arizona, California

1 juli 2018 - 19 juli 2018

Nu var det dags för en trevlig resa igen. Vi flyger till Phoenix och kör sedan runt till bl a Sedona, Flagstaf, Las Vegas och Palm Springs innan vi flyger hem från LA.

USA

6 juni 2013 - 30 juni 2013

Backpacking i USA

Backpacking i USA

3 september 2012 - 21 november 2012

Vi planerar att ta oss från New York till LA via florida, texas och arizona.

Från Lima till New York

18 juli 2012 - 15 augusti 2012

USA Roadtrip

USA Roadtrip

24 oktober 2012 - 25 november 2012

Från San Fransisco till Miami på en månad!

New York till Hawaii

New York till Hawaii

6 oktober 2011 - 11 november 2011

Vi startar i New York, flyger sen till Miami. Kör bil till Key West och upp till New Orleans. Därefter flyger vi till San Fransisco. Gör en rundtur med bil i 15 dagar, Las Vegas, Grand Canyon mm. Därefter flyger vi till Hawaii i 8 dagar.

Per-Kerstin-Sofia Lindholm
PerKerstin