Tusayan

Det kan hagla på tvären också i Flagstaff nära Grand Canyon :-)
torsdag 7 november 2019 - Tusayan, Arizona, USA

Efter en riktigt bra tågresa som också inkluderade en trerätters middag igår kväll (jag tjänar ju nästan pengar på att åka tåg) så landade jag kl. 05.19 i Flagstaff. Man kan säga en sak om Flagstaff kl 05.19 - Det är øde.. Men efter några minuter blev där ljus i vänthallen och man

Linda Andersson
SkytteLinda i Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA
Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
Grand Canyon-Mäktigt vilka vyer!
lördag 14 juli 2018 - Tusayan, Arizona, USA

Redan vid halv 9 var det över 40 grader varmt när vi lämnade hotellet. GPS:en stod på Grand Canyon. Vi fasade lite för att det skulle vara ännu varmare när vi kom dit men vi hade fel. Ju längre vi körde desto mer sjönk temperaturen. Med en bit kvar körde vi in i världens åskoväder och

onsdag 24 september 2014 - Tusayan, Arizona, USA

Kl.7 åkte vi till Grand Canyons flygplats för att flyga helikopter över GC. Vi fyra o två kanadensare flög över en stor tallskog för att helt plötsligt flyga över ett stup... Vi var i Canyon! Herre Gud vilken upplevelse att flyga runt i detta otroliga landskap! Efter frukost åkte vi

Bil genom Mojaveöknen
tisdag 23 september 2014 - Tusayan, Arizona, USA

Först måste jag hålla med om att kameravinkeln på den vältränade badpojken inte kom till sin fulla rätt. Kritiken har framförts till fotografen. I dag har vi åkt från LA till Tusayan som ligger straxt söder om Grand Canyon. Under dessa ca: 80 milen har vi fått skåda ett otroligt

söndag 20 april 2014 - Tusayan, Arizona, USA

Nu har vi lämnat LA för denna gången, kommer visserligen tillbaka de sista nätterna. Bilresan var lång, men med god stämning i bilen och några pauser så gick allt bra. Ca 75 mil körda och vi var framme strax efter kl. 18. Vår första fråga till receptionisten var, -när går solen ned?

lördag 5 november 2011 - Tusayan, Arizona, USA

Körde från Vegas på morgonen, anlände till östra delen av Grand Canyon tidigt på eftermiddagen. Halvvägs började det bli vitt på marken, sen blev det bara mer o mer snö ju längre vi kom. Här är det ca 10 cm. Från att det var 20 grader igår i västra delen har vi rest till -2 i

onsdag 7 september 2011 - Tusayan, Arizona, USA

Då har det hänt en del sedan sist. Anledningen till att det inte har blivit någon uppdatering tidigare är att det har varit brist på gratis Internet längs vägen. Vi kom till Grand Canyon den 7:e och jag måste säga att det var helt sjukt imponerande landskap där. Det är svårt att

Mattias Larsson
kalleman00 i Roadtrip USA
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Från stora träd i Sequoia genom trädlös öken till Grand Canyon
tisdag 21 juni 2011 - Tusayan, Arizona, USA

Nu har vi tagit oss vidare enligt planerna, färden gick från Three Rivers nedanför Sequoia National Park mot Grand Canyon. Eftersom den sträckan är ca 100 mil valde vi att dela upp den lite. Vi stannade därför i Laughlin efter ca 65 mil. Laughlin erbjöd ett bokstavligt talat varmt

Magnus Norberg
MagnusN i Going West - USA
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
5 Juli, Grand Canyon
tisdag 6 juli 2010 - Tusayan, Arizona, USA

5 Juli, Page – Grand Canyon. Tja! Idag så tog vi sikte mot Grand Canyon där vi hade bokat ett Hotell som låg precis utanför National parken. Kommer fram till ”The Park Rangers” där man fick betala inträde för att komma in i parken, detta är då ingen liten park vi talar om. Var väl

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

Med Amtrak (tåg) tvärs genom USA

2 november 2019 - 2 november 2019

Nu är det äntligen dags.. Nu ska jag åka tåg tvärs genom USA. Från Los Angeles till Flagstaff (Grand Canyon) från Flagstaff till Chicago (där min syster Jennie møter upp) och sedan från Chicago till Boston. Häng med på min tur.. Det blir säkert några katastrofer och en massa skratt på vägen.

Team 50 i Kalifornien

Team 50 i Kalifornien

29 juni 2018 - 22 juli 2018

En rundresa i Kalifornien för att fira våra 50-årsdagar

Bila i Kalifornien

Bila i Kalifornien

20 september 2014 - 8 oktober 2014

Under 17 dagar kommer vi ( Roger, Gunilla, Birgitta och Dennis) att besöka Los Angeles, Grand Canyon, Las Vegas, Death Valley, Yosemite, San Fransisco, Carmel och A1 tillbaka till LA. 10 övernattningsställen och runt 300 mil kommer det att bli.

familjen i Kalifornien

familjen i Kalifornien

13 april 2014 - 3 maj 2014

Familjeresa till landet väst. Börjar med 6 nätter i LA för att sedan ta oss österut mot Gran Canyon. Efter en natt och förhoppningsvis en vacker soluppgång reser vi till Vegas för att söka efter lyckan. Tänk om resan betalar sig själv här? Efter fem nätter på Luxor hotell kör vi mot kusten och San Francisco där vi stannar i tre nätter. Hoppas inte bli inlåsta i cellerna på Alcatraz. Kör highway 1 mot Santa Barbara där vi firar mannen och avslutar med bästa shoppingen enligt vissa.

Roadtrip USA

Roadtrip USA

29 augusti 2011 - 23 september 2011

Roadtrip genom USA. Vi börjar med att flyga till New York. Därefter flyger vi därifrån till Chicago, hämtar ut en hyrbil och kör resterande delarna av Route 66 västerut mot Los Angeles via Grand Canyon och Las Vegas. Slutligen drar vi uppåt en bit på Pacific Highway och avslutar resan i San Fransisco.

700 mil

700 mil

15 oktober 2011 - 5 december 2011

Going West - USA

Going West - USA

27 maj 2011 - 1 juli 2011

Nu är det dags igen - denna gång till USA för att se vad det stora landet i väster har att erbjuda.

USA Roadtrip 2010

USA Roadtrip 2010

21 juni 2010 - 18 juli 2010

Sebastian och Johan glider genom USA i sommar.

Linda Andersson
SkytteLinda