Arkansas

Chicago-Branson- Little Rock
onsdag 9 maj 2018 - Little Rock, Arkansas, USA

Hej!Vi landade i Chicago onsdag kväll, 2/5, enligt tidtabell och tur var det. En timme senare rullade åskan in och stängde flygplatsen. Då hade vi redan, på 30 minuter!!! lyckats komma in i USA utan problem samt hämtat ut vår hyrbil. Sedan blev det en häftig bilresa i åska och skyfall till

På rull mot södern.
söndag 15 oktober 2017 - Fort Smith, Arkansas, USA

Första rikta roadtrip dagen. Med tungt hjärta lämna vi Lindsborg. Men vi åkte ut till Sveadal och familjen Becker och lämna lite svensk flädersaft och kakor. Och lite tack även till Sheila och Jim. För deras hjälp att finna Sveadal. Vi vände tillbaka till Wichita. Naturen här va flack

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Ut på hike, nattkörning och New Mexico

Efter hotellfrukost och utcheckning ställde vi bilen i ändan av en 5km promenad. Sen fick vi skjuts av parkvakten till starten av trailen. Vi såg inga björnar men spännande hajk, fantastiska vyer och svalkande bäckar. Utmattade hoppade vi in i bilen och körde ett par timmar till en sjö

Familjen Jansson
Coasttocoast i Kust till kust - USA
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Tre dagar i ett inlägg
tisdag 11 juli 2017 - Arkansas, USA

Hej!Vi sitter just nu i bussen på väg till Hot Springs i Arkansas. Wifiet i ett par dagar har varit sisådär, så nu får ni tre dagar i ett inlägg. Det har varit trebra dagar. I lördags åkte vi från Santa Fe till Amarillo, i söndags åkte vi till Dallas från Amarillo och idag åker vi

Naturen kallar i Arkansas

På morgonen missade vi helt att frukosten bara serverades till klockan 9.oo och kom ner försent. De var dock gulliga och ställde farm lite rostmackor och flingor till oss. Vid 10.00 checkade vi ut och åkte mot näset stopp. Både jag och C kände att vi behöver få lite lugn så vi googlade

Familjen Jansson
Coasttocoast i Kust till kust - USA
Senast aktiv - från Los Angeles, Kalifornien, USA
Texas --> Hot Springs, Arkansas
söndag 3 juli 2016 - Hot Springs, Arkansas, USA

Hot springs national park, Packade ner tältet med Nathalie, käkade frukost. Hjälptes åt att packa in i släpet. Gick snabbt. Bott på samma ställe i två nätter, ovanligt + skönt! Åt lunch i en park, mys. Handlade på Walmart till vår hamburgemiddagkväll. Arkansas är väldigt grönt,

Dag 15: Tourcoing - Roeselare 28 km
måndag 3 oktober 2016 - Roe, Arkansas, USA

Kära Dagbok! Efter ett långt dagboksinlägg hängde sig skiten. Resdagboken.se har bytt internetsida. Kanske därför?? Kort kan man säga att det var trevligt att komma in I Belgien. Bra med cykelvägar, trevliga hus och inte minst hög standard på maten. Skillnad mot Frankrike faktiskt. Tips:

USA 2015 Rapport nr 1 - skriven av Brita
tisdag 6 oktober 2015 - Hot Springs, Arkansas, USA

USA 2015 Torsdagen den 1 oktober Torsdag flög vi från Arlanda mot Chicago. Trumhinnorna höll och tiden gick fort för vi spelade femhundra och jag fick oavgjort…. Framme på flygplatsen och med våra stora väskor med oss skulle vi hämta ut bilen. 4-dörrars hade vi beställt. Det var den

Eric Lund
sm0jsm i USA 2015
Senast aktiv - från Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige
Sista dagarna i Little Rock
tisdag 7 juli 2015 - 112 State Capitol, Little Rock, Arkansas, USA

Ja, hur kan nu tre veckor gå så fort?! ...fast starten i Chicago känns som en evighet sen. Skumt! Nu längtar jag hem till familjen och vännerna. Men tror nog att de hittat på något skumt... Farligt att gifta sig i hemlighet! I går käkade vi på Whole Hog igen med så mycket mat att Jonas

Firande av 4 juli i Hot Springs
lördag 4 juli 2015 - Hot Springs, Arkansas, USA

Nu har vi varit här några dagar i mysiga Little Rock med goa Chris och Ed. Vi har åkt runt lite på landet, down town och på olika köpcentrum. Käkat en massa god och lokal mat såsom Whole Hog med fantastisk god pulled pork, bakad potatis, bönor med flera olika hemgjorda dressingar. På

Chicago till New Orleans ToR

Chicago till New Orleans ToR

2 maj 2018 - 31 maj 2018

Vi börjar med ett släktbesök i Wisconsin. Sedan följer vi Mississippiflodens västra sida söderut, med några avstickare, till New Orleans. I New Orleans vänder åt nordöst till Smoky Mountains, Nashville och Louisville. Sedan avslutar vi med några dagar i Chicago.

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Kust till kust - USA

Kust till kust - USA

23 juni 2017 - 1 augusti 2017

Språkresa 2017: Coast to Coast

Språkresa 2017: Coast to Coast

1 juli 2017 - 21 juli 2017

Jag har funderat länge och kommit fram till att jag vill skriva resdagbok i sommar. Jag vill berätta för familj och vänner vad jag (vi) upplever och gör, utan massa svindyra mobilräkningar... (15 kr/min...</3). Det här blir den första riktigt stora resan som jag åker på utan föräldrar, det är även första gången jag är utanför Europa. Så den här resan blir väldigt speciell för mig! Jag (Hanna), min syster Klara och vår kusin Philip ska åka på språkresa till USA i sommar! Vi åker med STS, på "kursen" Coast to Coast. Det betyder helt enkelt att man åker på en roadtrip från Los Angeles till New York eller vice versa. Just vår resa kommer starta i LA, sedan åker vi till Las Vegas, Grand Canyon, ner mot södra USA till bland annat Texas och sedan norrut till Washington D.C och New York. Resan kommer bjuda på allt från storstadsliv till camping i Grand Canyon, stora kontraster! Jag kommer försöka uppdatera med inlägg och bilder så ofta som möjligt så ni får se hur vi har det, men uppdateringen beror självklart på hur bra internet vi har under resan gång. Hoppas ni vill "följa med" oss på den här fantastiska resan! Kram Hanna

San Sebastian till Wassenaar

San Sebastian till Wassenaar

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Vi flyger från Malaga till Bilbao fvb med buss till San Sebastian. Cyklingen beräknas börja på lördag den 17:e. Väderprognosen ser lite risig ut så vi får vara flexibla. Annika och jag är laddade om en otränade. Men vi har ju 5 träningsveckor framför oss. Vi hörs!

USA Coast to coast 2016

USA Coast to coast 2016

23 juni 2016 - 13 juli 2016

STS

USA 2015

USA 2015

1 oktober 2015 - 24 november 2015

Ännu en rundresa med bil i USA. Först de delstater Brita behöver (Wisconsin, Minnesota, Iowa, South Dakota, North Dakota, Montana) så att hon har varit i alla 48 stater. (Hawaii och Alaska får bli en senare resa.) Sedan en vecka hos Jenny i Phoenix Arizona. Som avslutning en lååång resa genom främst Texas, Arkansas, Mississippi, Missouri, Kentucky och Virginia. Vi får se vad vi hinner med. Avslutning minst två dagar i Chicago. Vi åker nästan bara småvägar!

USA med Jonas och Lena

USA med Jonas och Lena

17 juni 2015 - 9 juli 2015

Rutten kommer att se ut så här: Jönköping–Frankfurt–Chicago–San Fransisco–Las Vegas–Denver–Little Rock–Houston–Frankfurt–Jönköping

21 dagar i sydstaterna i USA

21 dagar i sydstaterna i USA

6 oktober 2014 - 29 oktober 2014

Sydstaterna USA

Sydstaterna USA

7 oktober 2014 - 28 oktober 2014

Vi flyger till Atlanta. Hyr bil och bor på hotell där för att planera resan.

Bengt Och Åsa Avedal
Avedal