Colorado

Dag 17 Kyrkan, liten shoppingtur, besöka Christa m familj!
söndag 2 juni 2019 - Denver, Colorado, USA

Hello again!Idag är det söndag vilket betyder gå i kyrkan här! De frågade om vi ville gå med och vi tyckte det kunde vara intressant att se hur det går till i en amerikansk kyrka😊. Det sjöngs mycket, av en kör och också församlingen. Prästen hade vanliga kläder på sig och pratade

Dag 16 Party för George med släkt, vänner och grannar!
lördag 1 juni 2019 - Denver, Colorado, USA

Hejsan!Så var det kalasdags efter alla förberedelser. Det kom väl ca 25 st, några föll bort. Jättekul att få träffa några ur Walter släkten. Georges ena son Aaron och Emily, nygifta sen augusti!❤😀 Hon var jättetrevlig och gullig. De annonserade också att de väntar barn, i

Dag 15 Golf, sola, förbereda party, mexikansk restaurang!
fredag 31 maj 2019 - Denver, Colorado, USA

Hej!Idag var Georges födelsedag, så Kent och jag sjöng Ja må han leva på svenska för honom, vilket han uppskattade mycket och gav honom en Uddevallachampagne som vi dragit med på hela resan. Den var hel också!😌 Kent och George började dagen med en golftur tillsammans med ett gäng

Dag 14 En tripp till storstan Denver!
torsdag 30 maj 2019 - Denver, Colorado, USA

Hello again!Idag blev det en tripp till centrala Denver och besök på Colorados delstat parlamentet, state capitol, lokala city och comunity. Man har en Senate (35)och House of representatives (65).Man har också porträtt på alla USAs presidenter. Vi såg på mycket av Colorados historia och hur

Dag 13 Shoppingtur till Loveland, lunch, bil till Rocky Mountains!
onsdag 29 maj 2019 - Denver, Colorado, USA

Hej! Idag var det mulet väder, så vi bestämde oss för att åka och se om det fanns nåt intressant att shoppa!😆 Och det fanns det! T.o.m. Bobbi hittade ett par jeans. Hoppas det får plats i resväskan sen😉. Sen blev det lunch på ett ställe där man fick gratis valfri paj till

Dag 12 Flyg till Denver, besöka Bobbi och George!
tisdag 28 maj 2019 - Denver, Colorado, USA

Hej! Vår första dag i Denver, Colorado. Det tog ett tag att hitta till väskutlämningen. Fick åka tåg till den, och där stod Bobbi och George och väntade!😀 Vi åkte till ett ställe för att äta, och de hade spagetti och köttfärssås, mmums!! Och ute regnade det. Sen åkte vi till

Elitch Gardens
måndag 2 juli 2018 - Denver, Colorado, USA

I dag har Angelica Barwich och jag varit på selichot Gardens och åkt berg och dalbanor som heter duga. Twitter II en hög bana byggd i trä tog andan ur oss båda två. Så häftig att jag lyckades få en spricka på ett revben. Tro det läker ej men det var 33 grader i luften

Lata dagar vid poolen

Nu har vi haft några lata dagar vid poolen med omväxlande sol och störtskurar. Vi bor på en härlig anläggning med 2 pooler och flera restauranger. Vi kan åka en shuttelbuss ner till Marinan som är ett centrum där båtarna går ut på uflykter till olika öar och det finns en del

Sista inlägget så slutet gott, allting gott.............
fredag 10 november 2017 - Colorado Springs, Colorado, USA

Den sista dagen i Colorado börjar med att alkoholintaget den sista kvällen gör sig påmind genom en lätt muntorrhet. Efter den avslutande middagen igår mötte jag och Karin upp hennes "kollegor" för lite avslutande partaj.Jag rullar runt och ser att klockan faktiskt inte än har hunnit bli

HaraKiN i Utbytesresa till Colorado
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Sista dagen bakom lås och bom................
tisdag 7 november 2017 - Cañon City, Colorado, USA

Sista dagen med anstaltsarbete.Jag passar på att njuta ytterligare en gång av landskapet på min bilresa till Cañon.Jag glider fram till säkerhetskontrollen och håller "erfaret" ut mitt pass genom sidorutan och idag vinkar killen i vakten bara in mig med kommentaren ”Oh it’s you, the

HaraKiN i Utbytesresa till Colorado
USA, Kalifornien 2019

USA, Kalifornien 2019

17 maj 2019 - 7 juni 2019

Vår resa till USA börjar på Landvetter via Helsingfors till San Francisco den 17 maj-19.

Roadtrip USA 2018

Roadtrip USA 2018

30 juni 2018 - 3 juli 2018

Roadtrip Colorado, New Mexico och Texas

Söderhavet

Söderhavet

14 januari 2018 - 18 februari 2018

Vi lämnade Stockholm 14/1 för en kortare tripp till Köpenhamn där vi böt till Singapore airlines för en väsentligt längre trip till Singapore. Vi kom fram på morgonen och då stod en buss och väntade på oss för en stadsrundtur då vi ändå inte fick checka in på hotellet före 14.00. Vi är en grupp på 17 personer med en svensk guide som besökte China Town, little India och botaniska trädgården med en underbar orkidépark. Sen till hotellet uttröttade efter 12 timmar i planet och 7 timmars tidsskillnad var det skönt att vila en stund. På kvällen tog vi en promenad ner till China town och åt middag. 16/1 Här hade vi en ledig dag fram till 17.00 när vi skulle till flyget för avresa till Christchurch. Vi valde att besöka en nyanlagd park på nyanlagd mark ute i havet som man byggt med hjälp av avfall. Där var vi i en artificiell regnskog som dom byggt med massor av vackra blommor och växter. Sen åkte vi upp i Sands hotell som är tre huskroppar som är hopbyggda på toppen med restauranger och pool på 57é våningen urhäftigt! Efter en bit mat i China town var det dags att gå till hotellet för att resa vidare. 17/1 Christchurch, efetr ytterligare 10 timmar i flygplan och 5 timmars ytterligare tidsförskjutning har vi 12 timmars tidsskillnad mot hemma. Eftersom vi landar på morgonen så får vi vänta på incheckning genom att åka runt med bussen. Här kan man tro att man hamnat i England med tanke på hur husen ser ut och vad gatorna heter. Vi besöker en botanisk trädgård och tittar på återuppbyggnaden av centrala delarna som blev totalförstörda vid en jordbävning 2011. Det fanns ett monument med 185 stolar som var de stolar de 185 som omkom vid katastrofen satt på när jordbävningen kom. Efter incheckning och en stunds vila var det dags att ta en promenad och äta middag. 18/1 Idag åker vi ett Transalpin tåg ett s.k. sienic train över bergen från den östra till den västra sidan genom ett bergspass på 954 m.ö.h. Massor av tunnlar och otroligt landskap var upplevelsen här här vaskade man guld på 1800 talet och anlade kolgruvor. På andra sidan bergen mötte bussen upp och vi åt lunch och reste vidare till Frans Josefs glaciär. Detta är en by som lever på att ta turister upp till en glaciär på alla möjliga vis. Vi hade ett gäng i gruppen som flög helikopter dit. 19/1 Idag var det en lång dag med mycket bussresa och en hel del aktiviteter. Vi följde en flod genom bergslandskapen och kom så småningom till Haast där vi bordade en Jetboat för en Safri uppför floden med medhavd Picknick. Båten gick i nästan 50 knop och behövde bara 10 cm vatten. Tjejen som körde visade massa roliga trick man kunde göra med denna farkost. Häftigt. Vi färdades nästan 3 mil på floden och en höjdskillnad uppåt på 200 m. När vi kom fram stod bussen åter där för att ta oss ner till Queenstown en riktig äventyrsstad. Vi gjorde några kortare stop på vägen bl.a. på en fruktfarm där man kunde köpa det mesta som finns i fruktväg. På kvällen var det egen tid för promenad och middag i stan. Vi lyckades hamna på en dålig restaurang med engelskt kök. Ingen höjdare. 20/1 vi började med att åka och titta på där hela BungyJump rörelsen startade vid en bro med 43 meter ner till Vattnet. Där gjordes dom första kommersiella hoppen i världen i mitten på 1980 talet.Det kostade 1300 kr för att göra ett hopp men vi avstod. Sen åkte vi till guldgrävarstaden Arrowtown och var på ett Museum för att se hur det var i slutet på 1800 talet under sökandet efter guld. Sen var det lunch på en vingård där vi fick smaka nya Nyzeeländska viner och se hur dom tog hand om sina druvor. Ledig eftermiddag för vila och tvätt. På kvällen åt vi ost och vin till middag i trädgården på hotellet en ljum och härlig sommarkväll.. 21/1 Idag hade vi en ledig dag som vi spenderade i en fågelpark med bl.a. Kiwi fåglar och en show där dom visade hur dom tar hand om utrotningshotade arter. Sen promenerade vi i staden och åt lunch i en park där vi satt alldeles nära stranden där folk badade och använde massa vatten aktiviteter.. På kvällen åkte vi ett gammalt ångfartyg till en fårfarm där vi först åt en god buffe och sen fick se hur man klipper får och hur hundarna vallar fåren.. 22/1 Idag var det åter buss resa ner till vad man kallar tempererad regnskog där det växte oerhört mycket mossa på alla träd förutom att vegetationen var helt fantastisk. Sen bordade vi en bå i en fjord där bergen stupade rakt ner i vattnet och det var hundratals av vattenfall som rann utmed bergskanterna. Vi såg pälssälar och delfiner utmed båten. Kvällen tillbringade vi på hotellet i Te Anahu med ett dopp i deras pool och en Pizza på stan. 22/1 Idag var det en lugn dag med buss resa till Dunedin där vi avslutade kvällen på ett bryggeri med middag och ölprovning. Under dagen åkte vi genom landskap med fårfarmar och hjortfarmar. Strålande väder med sol och ca 25 grader.

Utbytesresa till Colorado

Utbytesresa till Colorado

20 oktober 2017 - 10 november 2017

En tre veckor lång resa i Denver och Colorado springs för att se Colorados kriminalvårdssystem från insidan. Med på resan är Johan som är arbetsledare på en öppen anstalt och Karin från frivården som även kommer få se sina respektive områden lite närmare när jag som kriminalvårdare spenderar tid på anstalt.

travel, world cup

Chicago-Glenwood Springs-Truckee-San Fransisco-Monterey-San Fransisco-chicago

USA's nationalparker 2016

USA's nationalparker 2016

18 juni 2016 - 8 juli 2016

Yosemite, Yellowstone och Klippiga bergen med massor däremellan.

USA med Ulf

USA med Ulf

28 maj 2016 - 12 juni 2016

Denver kl. 22.20 Framme vid förste anhalten. Resan gick i stort sett bra trots försening från Island. Stannar bara en natt här och åker efter frukost imorgon. Eftersom jag har varit vaken i 25 timmar nu blir det inget mera skrivet, utan jag går lägga mig.

Brasilien och USA

Brasilien och USA

12 augusti 2015 - 30 oktober 2015

En liten resa i USA och Brasilien!

Christina Andreasson
ChrisKent
Senast aktiv - från London-Heathrow flygplats, Longford, England, Storbritannien
HaraKiN
Ppollard857