Connecticut

Framme!
måndag 11 maj 2015 - New Haven, Connecticut, USA

Ankommen Amerikat! Resan gick bra förutom att jag höll på att missa anslutningen i Berlin. Henkan mötte upp på JFK och sen drog vi direkt till Stamford dit Maja tagit tåget för middag. Jag och Maja var oväntat nog rätt vinsugna efter så lång tid ifrån varandra så vi ställde till med

Carolina Jäderström
Labarbro i Mina bästisar är grannar!
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Oj! Har det redan gått en månad?
torsdag 20 februari 2014 - Storrs, Mansfield, Connecticut, USA

Hej! Det har verkligen hänt mycket under den gångna månaden! Vi har kommit nästan en tredjedel in i kurserna och det är verkligen en upplevelse att studera på ett annat sätt! Jag har inte haft hemläxor sen jag slutade gymnasiet (snart 10 år sen!!!) men nu har jag 4-6 st varje vecka. Det

Nu börjar det! Framme på UCONN
måndag 20 januari 2014 - Storrs, Mansfield, Connecticut, USA

Hej! Det har verkligen varit full fart sen jag skrev senast! Lovisa och jag hade härliga dagar i New York med besök på många fina platser och många härliga restaurangbesök. En höjdpunkt var verkligen att gå på Brodway och se Book of Mormon! Det var fantastiskt att gå på musikal och

Nu är vi framme!
tisdag 25 juni 2013 - Norwalk, Connecticut, USA

Resan gick bra och det var inga problem att bli insläppta i landet! När vi landat stod en bil och väntade på oss som tog oss till Norwalk där sigges släkting bor. Norwalk är en stad som ligger 40 min med tåg från New York. Nu i skrivande stund ligger jag (Mauritz) och Fidde och slappar vid

Mauritz Pilhemmer
Mauritzpilhemmer i USA
Senast aktiv - från Linköping, Östergötlands län, Sverige
Route 66
lördag 6 april 2013 - Bloomfield, Connecticut, USA

Ett tag sedan sist,har hunnit lamnat Dallas och via Lawton OK-Amarillo TX-Santa Fe NM befinner jag mig nu i Bloomfield NM.i Lawton besoktes Quanah Parkers och Geronimos gravar i Fort Sill,2 museer ett Comanche och ett Great Plains,foljde route 66 fran Clinton OK-Santa Rosa NM och hann med Cadillac

Anders Fransson
fzon i SouthernComfort part 3
Senast aktiv - från Örebro, Örebro län, Sverige
Lyxliv
torsdag 20 september 2012 - Greenwich, Connecticut, USA

Åkte till greenvich idag igen, Issa visade oss lite lyxhus, pekade ut vart Bill Clinton, Justin Timberlake eller om det va Bieber, nån justin iaf, Sara Jessica Parker, ägaren till Sony osv bor. Alltså typ granne med henne, och vi gick in till henne en sväng, jädrar vilket hus!!! Rena rama

Louise Backman
louiseOhannes i USA
Senast aktiv - från Greenwich, Connecticut, USA
Tre stater
torsdag 13 september 2012 - Greenwich, Connecticut, USA

Vi har vart i tre delstater idag, New Jersey, New York och Connecticut. Vi åkte in till Grand Central och tog tåget till Greenvich där Issa hämtade oss så vi åkte till hennes favvo ställe Glory Days och åt lunch, sen till Pinkberry och åt fryst yougurt, mums! Sen köpte vi en ipad och

Louise Backman
louiseOhannes i USA
Senast aktiv - från Greenwich, Connecticut, USA
Kort utlandstripp…
måndag 16 juli 2012 - Waterbury, Connecticut, USA

Lång men givande dagsutflykt till Vermont i USA. Vi kör först de ca 5 milen till gränsstationen där vi hoppfulla trodde att vi skulle bli insläppta i the US hyfsat kvickt eftersom vi förberett vårt besök online där vi fyllt i våra ansökningar om inresetillstånd (ESTA), betalat och

The Dandenells
AnnaoFrank i Kan(ada) kan vi…
Senast aktiv - från Taghazout, Souss-Massa-Draâ, Marocko
Dag 17 - 4 juli i Maine
onsdag 4 juli 2012 - Bethel, Connecticut, USA

Vi väcks av ett smattrande regn, det första på resan och planerar för inomhus aktivitet, men innan alla i huset gått upp har solen kommitupp och det blir istället en lift upp på toppen av berget och zip-gliding. Vi äter middag på deras stammis ställe där vår värd, Per, har en egen

Nu lämnar vi östkusten
onsdag 4 juli 2012 - Hartford, Connecticut, USA

Kära dagbok, nu är det S E M E S T E R ! Men först lite uppdatering på de närmaste dagarna. I lördags åkte vi till stranden i Rhode Island och slappade hela eftermiddagen i de salta vågorna. Emmy smakade sand för första gången.. Hon tyckte det var roligt med vågorna, precis som de

Mina bästisar är grannar!

Mina bästisar är grannar!

9 maj 2015 - 18 maj 2015

Majsan och Henkan bor ju nu på armlängds avstånd från varandra och då måste jag ju dit. Två toppenmänniskor i två toppenstäder - jag drar till Amerikat.

Utbytesstudier i USA

Utbytesstudier i USA

8 januari 2014 - 14 maj 2014

Jag gör min sjätte termin vid Väg och Vattenprogrammet på LTH genom att åka till University of Connecticut och studera som utbytesstudent.

24 juni 2013 - 27 juli 2013

Ett gäng på fyra grabbar som ska resa runt i USA i fem veckor. Vi börjar i New York sedan tar vi flyget ner till Miami, där kommer vi även att åka på en kryssning i Karibien. Sedan drar vi västerut till San Fransisco, Los Angeles och slutligen Las Vegas

SouthernComfort part 3

SouthernComfort part 3

25 mars 2013 - 15 april 2013

Nu när äntligen NHL lockouten är över blir första stop St.Louis för att se Blues-Oilers,därefter tåg till Dallas där Stars tar emot Minesota Wilds och Ducks från Anaheim.NBA basket dessutom Mavericks-Chicago Bulls.Sedan fortsätter färden i hyrbil genom Oklahoma,New Mexico till Mesa Verde i Colorado och vidare upp till Denver sista veckan med Avalanche-Flames och Canucks samt NBA match Nuggets-San Antonio Spurs.

8 september 2012 - 23 september 2012

Rosen goes west 2012

Rosen goes west 2012

18 juni 2012 - 10 juli 2012

Äntligen dags för resan vi alla längtat efter. USAs väst och östkust

1 månad i USA  - Business & Pleasure

1 månad i USA - Business & Pleasure

15 juni 2012 - 14 juli 2012

Gubben jobbar i tolv dagar, resten av tiden semestrar vi :)

Kan(ada) kan vi…

Kan(ada) kan vi…

3 juli 2012 - 21 juli 2012

Vi drar västerut för att uppleva världens till ytan näst största land. Vi reser från landsbygd till stor stad till JÄTTESTOR stad.

Turks & Caicos

Turks & Caicos

15 april 2012 - 22 april 2012

Stanley Cup Playoffs 2012

Stanley Cup Playoffs 2012

20 april 2012 - 5 maj 2012

Den 20 April sätter sig bröderna Alvarsson, Oscar och Marcus på flyget till New York. Destinationen är USA och syftet med resan är att se så många slutspelsmatcher i NHL som möjligt. Mer än så vet vi egentligen inte... Vilka städer vi ska till?, Vilka matcher vi ska se?, just nu vet vi ingenting, vi tar oss till städerna där biljetterna finns! Våra favoritlag är Detroit Red Wings (Oscar) och Pittsburgh Penguins (Marcus) och självklart ser vi helst matcher med dem men annars vill vi bara se så bra hockey som möjligt! Häng med oss på vår resa här, välkomna!

Senast aktiv - från Stamford, Connecticut, USA
Niklas Svenzen