Delaware

+91-9694102888 Black Magic vs White Magic in Colorado
fredag 3 maj 2019 - Delaware, USA

+91-9694102888 Black Magic vs White Magic in Colorado+91-9694102888 Black Magic vs White Magic in Colorado+91-9694102888 Black Magic vs White Magic in Colorado+91-9694102888 Black Magic vs White Magic in Colorado+91-9694102888 Black Magic vs White Magic in Colorado+91-9694102888 Black Magic vs

Hot springs, Memphis och Washington DC
tisdag 18 juli 2017 - Newark, Delaware, USA

HejDet var ett tag sedan jag la upp ett inlägg, wifiet på alla campingar har varit superdåligt. Jag är just nu i påväg till New York från Washington DC, vi har stannat vid ett köpcentrum, med superbra wifi! Så nu går ni ett kort inlägg medan jag har wifi.Vi kom till DC för två kvällar

Stora plan
söndag 31 augusti 2014 - Dover, Delaware, USA

Igår och idag har vi bott i Dover, Delaware. Delaware är USA´s första stat och den näst minsta (efter Rhode Island). Vi har kört runt och varit ute vid kusten. Atlanten ligger utanför, men Delaware Bay går in här uppe vid Dover och på motsatta sidan ligger New Jersey. Igår fick jag

Yvonne Andersson
YvonneoLilleman i USA N N/E 2014
Senast aktiv - från Fleninge, Skåne län, Sverige
The Office and Rocky
måndag 17 oktober 2011 - Newark, Delaware, USA

Uppvaknande i Scranton, Michael Scott’s stad. Alltså chefen i TV-serien The Office. Serien som utspelar sig just i Scranton och även är anledningen till att vi tagit en omväg om ca 2 timmar för att komma till denna lilla stad i Pennsylvania som har ca 75000 invånare. Jag har via nätet

Magnus Jonsson
Euns i USA - Östkustresan
Senast aktiv - från Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige
CHAPTER 5 - STREETS OF PHILADELPHIA
tisdag 18 oktober 2011 - Newark, Delaware, USA

”Proclaim liberty throughout all the land unto all the Inhabitants thereoff” Så lyder inskriptionen på Liberty Bell i Philadelphia. De under åren samlade intrycken av Philadelphia är många och väldigt varierande. Bruce Springsteens Streets Of Philadelphia, från filmen Philadelphia med

Björn Forsström
bjornmf11 i USA - Östkustresan
Senast aktiv - från Köping, Västmanlands län, Sverige
CHAPTER 4 - GETTYSBURG
tisdag 18 oktober 2011 - Newark, Delaware, USA

“If slavery is not wrong, nothing is wrong.” – Abraham Lincoln Nord Och Syd var en favoritserie när jag var liten och jag såg om den för inte så länge sedan och märkte att den höll lika bra idag. En fantastisk serie om USA vid den tiden, stämningarna i landet, uppbyggnaden till kriget

Björn Forsström
bjornmf11 i USA - Östkustresan
Senast aktiv - från Köping, Västmanlands län, Sverige
Hurricane Irene
söndag 28 augusti 2011 - Wilmington, Delaware, USA

Hello! Nu är vi allihop på nedervåningen i Tricias hus. Vi sover i källaren/nedervåningen inatt för säkerhetsskull. Vi tittar på nyheterna och ser hur mycket irene ställt till med redan men vi hoppas att Wilmington kommer klara sig bra. Vi är lugna. Hoppas ni också är det! Emma

Tillbaka i Brandywine
tisdag 19 juli 2011 - Wilmington, Delaware, USA

Medans Ulrika stannade kvar utanför Washington för att jobba satte Fredrik och jag oss i bilen och åkte tillbaka till Brandywine. Först gjorde vi en avstickare till en fiskebutik lite norr om Baltimore. Som vanligt så fanns det mer intresse för denna sorts butik hos mig än hos Fredrik. Då

Fortfarande i Wilmington
lördag 16 juli 2011 - Wilmington, Delaware, USA

Igår morse gick jag upp kvart i fem och åkte iväg och fiskade. Igen skall jag inte tråka ut er med detaljer, men det var väldigt bra. Just nu sitter vi ute vid poolen och äter frukost. Senare idag drar vi vidare mot Washington.

Skateboarding
torsdag 14 juli 2011 - Wilmington, Delaware, USA

Om man inte sätter på luftkonditioneringen så kan man inte sova för att det är för varmt. Om man sätter på luftkonditioneringen så kan man inte sova för att den väsnas så. Detta är vad man kan kalla i-lands problem. Igår tog Fredrik och jag en tur till några av de mest kända

Språkresa 2017: Coast to Coast

Språkresa 2017: Coast to Coast

1 juli 2017 - 21 juli 2017

Jag har funderat länge och kommit fram till att jag vill skriva resdagbok i sommar. Jag vill berätta för familj och vänner vad jag (vi) upplever och gör, utan massa svindyra mobilräkningar... (15 kr/min...</3). Det här blir den första riktigt stora resan som jag åker på utan föräldrar, det är även första gången jag är utanför Europa. Så den här resan blir väldigt speciell för mig! Jag (Hanna), min syster Klara och vår kusin Philip ska åka på språkresa till USA i sommar! Vi åker med STS, på "kursen" Coast to Coast. Det betyder helt enkelt att man åker på en roadtrip från Los Angeles till New York eller vice versa. Just vår resa kommer starta i LA, sedan åker vi till Las Vegas, Grand Canyon, ner mot södra USA till bland annat Texas och sedan norrut till Washington D.C och New York. Resan kommer bjuda på allt från storstadsliv till camping i Grand Canyon, stora kontraster! Jag kommer försöka uppdatera med inlägg och bilder så ofta som möjligt så ni får se hur vi har det, men uppdateringen beror självklart på hur bra internet vi har under resan gång. Hoppas ni vill "följa med" oss på den här fantastiska resan! Kram Hanna

USA N N/E 2014

USA N N/E 2014

3 augusti 2014 - 5 september 2014

USA - Östkustresan

USA - Östkustresan

7 oktober 2011 - 3 november 2011

Ny roadtrip i USA. En resa från norr till söder men ständigt i öst. Denna gång flyger vi Arlanda-NY för att sedan ta oss hem från Miami via NY-Arlanda. Exakt vad som händer däremellan är det ingen som riktigt vet, men de få stopp vi vid denna tidpunkt (111004) bestämt är NY, Boston, Niagarafallen, Washington, Atlantkusten, Florida.

Roadtrip USA 2011

Roadtrip USA 2011

15 augusti 2011 - 9 oktober 2011

Emma "Axl" Midander är på g med ny resa "over there". Tröttnar aldrig på det stora landet i väst - som har allt i musikväg man kan önska sig, surfing, sköna människor, gott vin (och whiskey). Denna gång med sin ständiga följeslagare och bandmedlem Björn. Mest känd som "granne- Björn" eller "kartläsarbjörn", därav det ultimata sällskapet att ha med sig på denna två månader långa roadtrip.

USA igen

USA igen

7 juli 2011 - 29 juli 2011

Road Trip USA

Road Trip USA

14 juni 2010 - 16 juli 2010

Jag å 8 kompisar drar till USA på äventyr i Sommar =)

Till Malin i USA

Till Malin i USA

22 april 2010 - 3 maj 2010

USA, Washington DC

USA, Washington DC

21 september 2009 - 5 oktober 2010

Flyttar till USA ett år och ska jobba som Au pair. Jag ska ta hand om en sjuårig pojke som heter Ayden. Ut över jobbet ska jag uppleva massa saker och ha fruktansvärt roligt!!

Mors grisarna i Usa

Mors grisarna i Usa

17 december 2008 - 2 januari 2009

I´m going to write a daily blog so u better chek it out!

maajaaaa
Senast aktiv - från Wilmington, Delaware, USA