Florida

Födelsedag i Savannah och havsbad på Amelia Island.
fredag 8 juni 2018 - Tallahassee, Florida, USA

Min 33:e födelsedag firades in i Savannah med lunch på Paula Deen's Creek House. Supermysig restaurang och en av de godaste salladerna jag ätit. Efter lunchen begav vi oss till hotellet,  som kändes precis som ett amerikanskt motell fast betydligt bättre standard än de man ser på tv-program

Malin Stenman
malin_stenman i USA med familjen Brissman
Senast aktiv - från Fort Morgan, Alabama, USA
Bara njuta
fredag 25 maj 2018 - Pensacola Beach, Florida, USA

Idag bara njuter vi.Efter frukost gick vi ner å badade i havet.Helt underbart vill jag lova, jättevågor.Låg å solade en stund sen  la  vi oss vid poolen, inte kul med sand överallt även om det var den finaste sand jag kännt  nångång.Jättevarmt så vi får ta det lite lugnt,har ju

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
On the road again
torsdag 24 maj 2018 - Pensacola Beach, Florida, USA

Då har vi gett oss iväg från New Orleans.Färden går mot Pensacola Beach.Lite virr varrigt att ta sig ut från New Orleans.Fina vägar lagom trafik.Stannar å köper mackor å lite sprit 😊Närmar oss Pensacola, se underbart ut.Kommer fram till hotellet, precis vid stranden.Jättefint stort

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Regnig dag😕
måndag 21 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

Idag var vi och shoppade. Vi var på ett stort shoppingcenter med väldigt många affärer. Innan vi åkte hem tog vi en fika/lunch inne på starbucks.När vi kom hem var det snart dags att kolla på hockeyn såklart. Där satt vi alla framför tv:en lika närvösa allihopa tills de äntligen

basketmatch
söndag 20 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

Idag började vi dagen med att kolla på Seths basketmatch. Vi är inte riktigt vana vid att kolla på basket men det är ju en sport och det gillar vi ju😂 Efter matchen åkte vi till ett liten badland tillsammans med Lilly Seth och Barbra. Det var jättekul där. På kvällen åt vi tillsammans

Airboat-tur i träskmarken
fredag 18 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

Idag gjorde vi ett nytt försök och åkte till alligator stället redan klockan 7 på morgonen. Idag blev vädret bra och vi såg hundratals alligatorer. På eftermiddagen var vädret fortsatt bra och vi var på stranden heeeela eftermiddagen. Senare kom också Barbra och Seth dit och var med

Slappedag✨
torsdag 17 maj 2018 - Bonita Springs, Florida, USA

På morgonen åkte vi till ett Coolt ställe för att åka airboat och kolla på alligatorer men tyvärr blev vädret för dåligt och det blev inställt. Men på eftermiddagen blev vädret bättre och vi kunde va en stund på stranden.På kvällen kunde vi även ta jättefina bilder på stranden

Resan till beachhouset
tisdag 15 maj 2018 - Orlando, Florida, USA

På morgonen lämnade vi huset i Orlando. Vi åkte till Aquatica o badade i några timmar. Vi hade jättekul. Det var nästan inget folk och vädret var bra. Sen har vi inte så mycket att skriva om för vi åkte bara bil resten av dagen. Men när vi väl kom hit fick vi träffa Jills kompisar:

shoppingdag
måndag 14 maj 2018 - Orlando, Florida, USA

Idag regnade det väldigt mycket så vi bestämde oss för att åka till ett köpcentrum. Hugo köpte ett par skor och en liten gubbe som föreställde Zlatan. Melker köpte också ett par skor men Elsa köpte ingenting. Vi passade också på att äta. Det var typ som resturangtorget på

Framme!
onsdag 7 mars 2018 - Orlando, Florida, USA

Vi är framme och allt gick superbra! Gillar verkligen norweigen!barnen som är flygvana tyckte resan gick bra. Lite trötta då klockan nu är 04:00 vår normala tid men endast ca 22:00 här nere i Florida! Nu ska vi hämta vår hyrbil som vi hyrt via hetz.

Angelica
Angelica1985 i Florida

7 mars 2018 - 14 mars 2018

Orlando-Tampa-clearwater Beach

Tre trotters i Florida

Tre trotters i Florida

7 maj 2018 - 22 maj 2018

Melker, Hugo och Elsa är i Florida. här visar de och berättar vad de upplever.

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Road trip USA

Road trip USA

14 maj 2018 - 29 maj 2018

En road trip på 16 dagar

ORLANDO, RESKOMPIS 18-25

ORLANDO, RESKOMPIS 18-25

28 oktober 2018 - 8 november 2018

Hej jag heter Nadja, och är 20 år som bor i Göteborg! Jag Söker en omtänksam och snäll tjej runt min ålder 18-25 som vill följa med mig på mitt äventyr till orlando i oktobor eller kanske tidigare?. Någon som vet att den kan hänga med. Tanken är att gå på Disney World och Universal studios, bada o shoppa samt utflykter Jag är en shoppinggalen tjej med stort intresse för America, jag är en pratglad och omtänksam tjej, som just nu är sjukskriven. Jag hatar alcohol och jag är väl inte direkt någon partybrud, rätt konstig som vågar bjuda på sig själv haha! ;) Hör av dig om du är intresserad! :)

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

40. Daytona, igen, igen

40. Daytona, igen, igen

14 februari 2018 - 24 februari 2018

Åter igen en tur till Orlando Florida, Nascar, Daytona 500. Jaha, varför tar idioten den turen en gång till. Åk själva dit å kolla, 40 - 45 bilar, med ett par meter emellan i över 300 km/timmen på en rundbana, 100 000 racertokiga amerikanare på läktaren. Måste upplevas en gång till. F1 (formula 1), släng dej i väggen. Det blir 4 dagar bilrace + ett dragster museum, och en veckas turnera runt, Mustis cab, beställd. Kolla hemsidan: http://www.daytonainternationalspeedway.com/

Ekstrands äventyr 2018

Ekstrands äventyr 2018

8 februari 2018 - 24 februari 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

Roadtrip USA

Roadtrip USA

29 december 2017 - 2 februari 2018

New Orleans - Florida

New Orleans - Florida

12 december 2017 - 3 januari 2018

Semesterresa över jul och nyår. Start i New Orleans bil mot Florida.

Lars Näslund
Naslund24