Florida

Dag 3
onsdag 22 maj 2019 - Orlando, Florida, USA

Efter en god natts sömn har vi vaknat upp till en ny dag med underbart vackert väder. Några ägg mackor till frukost och ett bad i bubbelpoolen. Idag skall vi åka och handla lite mat. Även om det finns bra restauranger i närheten så är det bekvämt att laga lite egen mat när vi har

Johan
Orlando2019 i Orlando 2019
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Nu har vi nått destinationen!!
tisdag 21 maj 2019 - Orlando, Florida, USA

Äntligen har vi nått destinationen och fått sova några timmar. Det var en riktigt jobbig resa igår och att sova på planet var näst intill omöjligt. Men den tunga tröttheten försvann fort när vi såg våran lägenhet. Vilket hem!!! Det är en riktigt fin lägenhet i två plan med tre rum

Johan
Orlando2019 i Orlando 2019
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Sista dagen i Orlando
fredag 1 mars 2019 - Orlando, Florida, USA

Imorse märktes det vid frukostbordet att alla var lite slitna. Efter en sovmorgon till 09 intogs frukost, och på förmiddagen tog vi en tur till Wallmart igen för att köpa middagsmat och fika. Sen blev det en heldag i poolen med bra musik, champagne, 12-årig rom och ett helt gäng bärs.

Universal pictures studio
torsdag 28 februari 2019 - Orlando, Florida, USA

Om Disneyworld igår var häftigt så var Universal helt outstanding. Det här var verkligen parken för oss vuxna. 😍Lite morgontrötta och slitna kom vi iväg senare än tänkt, men var ändå vid parken vid 09:30-10:00. Lotta gav till ett glädjetjut i bilen när jag på vägen visade på två

Disneyworld
onsdag 27 februari 2019 - Orlando, Florida, USA

D I S N E Y W O R L D !Fan vilken cool dag det här har varit! ❤Klockan ringde vid 06, och vid 07:30 drog vi till parken. Jag hörde någonstans att detta Disneyworld, som är världens största, med sina fyra parker är lika stort som Manhattan. Det är helt sjukt. Vi parkerade vid parken Magic

Sista dagen i värmen
måndag 25 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Även denna tidiga morgon blev det en promenad, så jäkla varmt & säkert lite feber på det! När vi kom tillbaks hade dom andra vaknat så då stack vi till Ihop & käkade frukost! Sen blev det stranden i några timmar, blåste lite idag. Lunchhungriga(sen) stack vi till Panera Bread

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida/New York
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige
Avkoppling
tisdag 26 februari 2019 - Orlando, Florida, USA

Idag har det varit en riktigt avkopplande dag. Jag vaknade före 07 imorse, efter ca 8 timmars god nattsömn i egen säng, av röster i huset. När jag kom upp och hade klätt mig stod Lotta redan och stekte bacon och frukostbordet var dukat.En gemensam frukost följdes av en tripp till Wallmart

Hejdå Sobe. Hej Orlando!
måndag 25 februari 2019 - Orlando, Florida, USA

Idag var det med ett visst vemod dax att lämna Miami. Det fanns så mycket mer som jag hade hoppats på att hinna göra/se, men förkylningen satte käppar i hjulen för många planer. Jag är idag jätteförkyld. Hostar långt ner i bröstet, nyser, och näsan rinner konstant. Skittråkigt. Men

Sol & bad
söndag 24 februari 2019 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Jag & Linn  var uppe tidigt för att njuta av soluppgången på stranden, man kan lixom inte se sig mätt! Frukosten intogs på Dennys. Blev sååå besviken på mina salted caramel pancakes. Alldeles för mycket gegga på! Tradigt!!Det blev strandhäng hela dagen idag, eller jag kastade in

Camilla Mårtensson
camillaopiggen i Florida/New York
Senast aktiv - från Bjuv, Skåne län, Sverige
Heldag på stranden
onsdag 20 februari 2019 - Fort Myers, Florida, USA

Nu är vi i Fort Myers! Idag har vi hängt vid poolen och stranden. Killarna åkte jetski, gissa om Ludvig var lycklig efteråt... :) Sen blev det middag på "byn". Burgare = mums!

Orlando 2019

Med familjen i Florida.

Florida/New York

Florida/New York

16 februari 2019 - 3 mars 2019

Lite sol & värme i Florida innan vi firar Fias 20 årsdag i New York!

USA roadtrip 2019

USA roadtrip 2019

21 februari 2019 - 11 mars 2019

Roadtrip i USA med Karlstadgänget.

2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Orlando/kryssning Jungfruöarna

Orlando/kryssning Jungfruöarna

24 december 2018 - 7 januari 2019

Ni som känner oss vet att julen inte är något för oss! Vi tar släden 09.50 från Umeå på julafton och åker iväg på den kortaste tripp vi någonsin gjort till USA!

Min Florida trip

Min Florida trip

3 december 2018 - 17 december 2018

Min första resa ensam blev en trip till Florida :)

Florida och kryssning i Karibien

Florida och kryssning i Karibien

29 januari 2017 - 18 februari 2017

Under tre veckor hyrde vi ett hus i Cape Coral I västra Florida. På hemvägen passade vi på att testa en kryssning under 3 dgr i Karibien. Det gav mersmak! Bilder finns under "2017/Florida + Bahamas jan-feb 2017".

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

Florida - Fort Meyers Beach, Miami, Key West och Las Vegas

24 december 2013 - 8 januari 2014

Vi anlände till Fort Meyers Beach på julafton och stannade där en vecka. Körde därefter till Miami, där vi träffade Berith och Mats på nyårsafton. På vägen till Miami tog vi en kanottur och hälsade på alligatorerna i träskmarkerna. Framme i Miami firade vi nyårsafton på Miami Beach! Wow! Därefter till Key West och slutligen Las Vegas. Bilder finns under "2014/Florida årsskiftet 2014#

Cayman Islands

Cayman Islands

27 oktober 2018 - 11 november 2018

Höstlov och semester med sol och värme.

Christina Svärd
Chris68