Florida

By the beach
söndag 22 januari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Vaknade upp i soffan när Justin skulle upp till jobbet vid 05.30 men det var så skönt att få ligga kvar och gosa ner mig med en film under mitt tjocka täcke och äta flingor. När jag var lite mer vaken var det dags att åka till IKEA och det sjuka är att det ligger 6 min från där vi bor.

By the beach
söndag 22 januari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Wedding Day
lördag 21 januari 2017 - Delray Beach, Florida, USA

Vet att många är nyfiken på bilder så här kommer några! Var såklart en mycket speciell dag, på många sätt!!! En dag man drömt och funderat på i många år (vem, när, var, hur?) och en dag som bara kom och kändes så rätt och så udda på samma gång. Önskar såklart att jag kunnat

Nathalie Lundström
Nateee
Senast aktiv - från Cabo San Lucas, Baja California Sur, Mexiko
Sol och bad
torsdag 19 januari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Dagen började med blå himmel och solsken i ansiktet. Det är precis lagom varmt och det räcker med att gå i linne och shorts vilket passar mig perfekt. Jag åkte på upptäcksfärd på egen hand eftersom killarna skulle åka och fiska. Jag försökte hitta en galleria för lite shopping men min

Resan
tisdag 17 januari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Dagen började kl 03 då vi båda låg lite för ivriga för att vänta på att klockan skulle ringa kl 04 så vi gick upp och började göra oss i ordning för den långa resan. Det var ett kallt och dimmigt Texas som vi lämnade bakom oss och vi hann bara komma över gränsen till Louisiana så

Allt har ett slut
tisdag 3 januari 2017 - Hollywood, Florida, USA

Till att börja med, rättning från förra inlägget: Jamaica har 2,7 miljoner invånare, inte 8.500 som jag skrev. Vi var tvungen googla när vi fick "riktigt" wifi för att kolla...Så var vi framme vid sista kvällen. Hotellet vi bor på nu är superfint och ligger precis vid stranden. Hit tog

Juldagen
söndag 25 december 2016 - Miami, Florida, USA

Hej igen!Svårt att förstå att det var julafton igår. Vi vaknade som sagt tidigt (de flesta av oss) jetlag:ade som vi var/är. Vi visste att de affärer vi skulle till öppnade nio så vi körde iväg redan efter 8, vi hade varit vakna länge och Lova längtade så efter att få gå på "sin"

God Jul!
lördag 24 december 2016 - Miami, Florida, USA

God Jul på er alla därhemma! Känns konstigt att vakna upp idag och inse att det är julafton...I torsdags flög vi ju till Oslo via Stockholm. Resan började bra, flyget till Stockholm var inte ens halvfullt (verkar som att ingen vill till Stockholm över jul...) och Martin fick sitta själv på

Senast aktiv - från Miami, Florida, USA
Tillbaks till härliga Key West!
torsdag 15 december 2016 - Key West, Florida, USA

Hej!Efter allt krångel på flygresan hit så flöt det på desto smidigare i florida. Vi hämtade upp hyrbilen och begav oss till hotellet. Som vanligt har Jimmy hittat ett mycket bra och samtidigt billigt boende vilket är hans specialité. Vi hade en hel lägenhet för oss själva. Middag orkade

Therese Murstam och Jimmy Sander
EnjoyingLife
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
En flygande start på resan!
lördag 10 december 2016 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Hej!Vi beger oss nu iväg på vår, i tidslängd, kortaste backpackingresa hittills. Vi startar med en repris i floridas sydligaste spets Key West. Det var här som jag vrakdök 2013 och Jimmy fick roa sig på egen hand under dagarna. Efter en liten sorg över att till största del ha sett ön

Therese Murstam och Jimmy Sander
EnjoyingLife
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
2017

2017

8 december 2016 - 31 januari 2018

Alrigthy, lämnade hemmet, familjen, jobb och vänner ännu än gång för en resa på obestämd tid, obestämd ort och öppet för allt. Började med några veckor i Florida med massa julmat, surf, kvällar i Wynwood Miami med vänner och så att få säga ja till mannen i mitt liv <3 Ska bli otroligt spännande att se vad 2017 har att bjuda på!

Texas/Florida

Texas/Florida

6 januari 2017 - 25 mars 2017

Flyger till Dallas, Texas och hälsar på vänner för att sedan hjälpa min pojkvän att flytta till Fort Lauderdale, Florida.

Florida-Karibien 2016-17

Florida-Karibien 2016-17

22 december 2016 - 5 januari 2017

Roadtrip 'Murica

Roadtrip 'Murica

2 december 2016 - 8 februari 2017

Jag åker på en roadtrip med mina vänner: Hugo, Albin och Caspar till USA!

Road trip USA

Miami-Fort Lauderdale-Karibien-New York-Miami

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

USA tvärs över kontinenten

USA tvärs över kontinenten

11 november 2016 - 27 november 2016

Min resa kommer att starta i Köpenhamn med flyg till NY. Där stannar jag i fem dagar. Tänker uppleva NY med allt vad det har att erbjuda. Därefter sätter jag mig på planet till LA. Tänker resa runt i Calafornien med fokus på LA. Planerar att stanna där i 10 dgr. Har hyrt en Mustang cabbe - allt för att ta in Calefornien på bästa sätt.

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

2 november 2016 - 27 november 2016

Flyg Arlanda - Rom. HollandAmerica-line Civitavecchia - Mallorca - Cartagena - Malaga - Funchal Madeira - 8 dagar över Atlanten - Tampa, Florida. Nästa kryssning - Key West - Honduras - Guatemala - Mexico - åter Tampa. Hyrbil Tampa - Fort Lauderdale Flyg Fort Lauderdale - Arlanda.

Surprise trip to Florida

Surprise trip to Florida

27 oktober 2016 - 6 november 2016

En överraskningsresa för att hälsa på vänner :) och för att fira Halloween!!

Jeanette och Kenneth Narstam
salme gustafsson
salme.abb

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!