Florida

Ewa Neogard
NiNeontourvilsen i Vilse i Europa
Senast aktiv - från El Campello, Spanien
fredag 29 september 2017 - Orlando, Florida, USA

Hej boken!Vi körde som sagt till Orlando lite tidigare än planerat pga stormen. Resan dit så tog vi en rutt inåt land istället för kustvägen. Vi tänkte att det skulle bli kul att se mer naturlandskap men även för att titta på Lake Okeechobee, som är USAs näst största sjö.Vi kom till

Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Miami
tisdag 26 september 2017 - Miami, Florida, USA

Tja boken!Då var vi äntligen framme i USA och Miami. Flyget hit gick väldigt smidigt även fast piloten hade utlovat en del turbulens, så det var skönt att slippa.Vi har nu tillbringat 2 dagar i storstaden. Här är ett fantastiskt väder, man märker knappt av att det varit en rejäl storm

Macke_Robin i Roadtrip USA 2017
Senast aktiv - från Las Vegas, Nevada, USA
Från en vit strand till en annan
torsdag 21 september 2017 - Sanibel, Florida, USA

Från Orlando åkte vi till den enda del av den planerade resan som var oförändrad: Clearwater Beach utanför Tampa Bay. Fint hotell och poolområde med mycket bra service på hela anläggningen. Inga problem att få solstolar trots att hotellet var fullbokat och fina handdukar man kunde låna

Senast aktiv - från Sundsvall
Händelserik dag fast vi låg vid poolen
måndag 18 september 2017 - Clearwater, Florida, USA

Lagt till lite foton från i helgen på Universal studios och några från Clearwater. :-)Det skulle vara en av de vackraste stränderna i USA här och det kanske det var innan orkanen Irma drog förbi. Nu var det en ok strand med miljoner snäckskal och döda alger över större delen av stranden.

I hälarna på orkanen Irma
torsdag 14 september 2017 - Orlando, Florida, USA

Ja, vi fick väl fly, kan man säga. Först tvångsevakuerade från South Beach Miami och när vi stannade till i Tampa för övernattning blev tampaborna evakuerade de med, så vi följde efter, efter en natts sömn. Mycket trafik...men vi valde en mindre trafikerad väg och klarade oss ganska

Senast aktiv - från Sundsvall
Evakuering - som att fastna inuti ett tv-spel
lördag 9 september 2017 - Destin, Florida, USA

Det var som att befinna sig inuti ett tv-spel! Jag var den där animerade figuren som fick uppdrag att lösa. Vi lämnade South Beach Miami på torsdag förmiddag efter en liten tur i en -61 amerikanare (sorry, jag vet inte vilken sort). Vädret där var underbart om än mycket varmare än man är

Kort visit i South Beach Miami
torsdag 7 september 2017 - Tampa, Florida, USA

Resan från Sverige den 6/9 gick mycket bra. Vi uppgraderade oss till Business class (första klass) och mådde rätt kungligt hela vägen med god mat och dryck (jag drack nog fyra glas champagne - bara för att jag kunde!) samt bekvämlighet som heter duga.När vi väl landade fick vi kliva av

Pool+packning
tisdag 18 juli 2017 - Hollywood, Florida, USA

Idag har vi utnyttjat poolområdet från10-20 barnen har badat i stort sett hela tiden vi har ätit där o bara myst sen blev det packning för imorgon är 4 1/2 vecka till ända sorgligt på ett sätt för att tiden går fort men så tacksamma att vi fått upplevs allt detta❤️🙏 4 1/2

Slappdag vid poolen
måndag 17 juli 2017 - Hollywood, Florida, USA

idag blev det slapp o mys vid poolen sol, bad, mat o drinkar vid poolen😎☀️🍷🌴🍸🍹🏊

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Florida för fyra

Florida för fyra

6 september 2017 - 23 september 2017

Orkan eller sol? God mat, lite (?) shopping och sightseeing i gott sällskap blir det i alla fall! Sen hoppas vi SAS löst sina konflikter så vi får åka hem efteråt också (eventuell pilotstrejk på gång)!

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

29 maj 2017 - 9 juni 2017

Mia och Berit reser till Orlando för att hälsa på S, "bara vara", upptäcka och ladda D-vitamin :-)

Orlando 2017

Orlando 2017

3 april 2017 - 14 april 2017

Vi gav oss av, igen, denna gång valde vi USA!,

USA

USA

28 mars 2017 - 7 juni 2017

Bakvända resan

Bakvända resan

10 april 2017 - 30 april 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

Pacific Crest Trail

Pacific Crest Trail

1 oktober 2017 - 1 oktober 2017

Jag vandrar, äter, sover och vandrar lite mer. Mexico till Canada på gissningsvis 150 dagar.

Sydamerika

Sydamerika