Florida

Söndagmorgon
söndag 19 november 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Nu har vi varit ett par dagar i Fort Lauderdale. Kom till Miami i fredagsmorse och det tog någon timme att gå av båten, hämta väskor och genom passkontrollen. Väl ute letade vi reda på en taxi och åkte ett par mil till Fort Lauderdale där vi checkade in på ett mysigt litet

Clearwater Beach
måndag 13 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 14 i Florida. Jaha, då var sista dagen kommen på vår semester… det var ju tråkigt…Vi fick fint väder, så det blev att vi körde till Clearwater Beach & tillbringade ett par timmar där. Det är ju egentligen samma vatten som vid ”vår” strand, men skillnaden är ju att på

Senast aktiv - från Indian Shores, Florida, USA
Dag 19 & 20 Palmer, en vattenled norrut och leva granne med alligatorer på gräsmattan, West Palm Beach
måndag 13 november 2017 - West Palm Beach, Florida, USA

Det är enkelt att resa lokalt i USA. Oftast så har gatorna som går lodrätt namn som slutar på Ave (Avenue) och gatorna son går vågrätt nummer som slutar på St (Street).   Det innebär att om man reser lokalt så är det enbart att rikta in sig på en punkt vid en korsning så kan man

Busch Gardens
söndag 12 november 2017 - Tampa, Florida, USA

Dag 13 i Florida. Idag hade vi vår andra hel-gråa dag (vädermässigt). Det regnade på morgonen, men prognosen sa att det skulle sluta regna om en timme ungefär.Vi skulle ändå åka till Busch Gardens, och då var det ganska bra väder för det, enligt mig.Det regnade hela vägen dit, men

Sol & bad gäller idag
lördag 11 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 12 i Florida. Det var sol & bad som gällde idag. Inte mycket mer att skriva om det :-)Det mest ”spännande” var väl när vi låg & snackade vid poolen, så var där en man som frågade vilket språk vi pratade. När vi sa att det var svenska, så sa han, på lite knagglig

från Orlando till Indian Shores
fredag 10 november 2017 - Indian Shores, Florida, USA

Dag 11 i Florida. Idag var första dagen vi fick enbart mulet väder, men det gör inte sååå mycket, för vi skulle ändå ha en transportdag idag. Vi lämnade Orlando & körde till Indian Shores, där vi ska bo de sista dagarna på vår semester.Vi kom fram till lägenheten vid 11-tiden,

Dag 16, ett träsk och tacos, Everglades
torsdag 9 november 2017 - Miami, Florida, USA

Det finns några som har överlevt i tusentals år och har kvar sin skönhet utan kirurgiska ingrepp. Idag var det dags för att ta reda på hemligheten.Knappt en timmes bilfärd utanför storstaden Miami finns ett gigantisk område som kallas Everglades. Det är ett stort träsk som är platt och

sista dan i Orlando...
torsdag 9 november 2017 - Orlando, Florida, USA

Dag 10 i Florida. Idag är det sista dan i Orlando. Och det är dag 2 på Universal som gäller.Idag startade vi på Islands of Adventure, och åkte det vi inte hann/orkade i förrgår. Vi började med att hälsa på King Kong på ”Skull Island reign of Kong”. Det är ännu en bana där man

SeaWorld
onsdag 8 november 2017 - Orlando, Florida, USA

Dag 9 i Florida. Idag tillbringade vi mesta dagen på SeaWorld. (det går INTE att jämföra SeaWorld med de andra stora temaparkerna, detta är mer en ”utbildnings-djurpark”.)Jag älskar verkligen delfiner, och showen visar vilka enastående kreatur de är. Såå fint. Där var såklart

Dag 13, 14 A Sunset, Key West
tisdag 7 november 2017 - Key West, Florida, USA

Det finns olika tidszoner, sen finns det olika dagar på året som varje land byter en timme inför sommar och vinter. För att vara säker så hade jag en timme till godo när jag satt och väntade på bussen från MIA.Resan från Miami till Key West tar 4 h, samtidigt som blandningen av hav, öar

Panamakanalen

Panamakanalen

30 oktober 2017 - 20 november 2017

Denna gång åker vi till USA, stannar ett par dagar i Los Angeles innan vi går på Norwegian Sun som kommer att ta oss längt Amerikas västkust genom Panamakanalen och sedan upp till Miami. Efter ett par dagar i Fort Lauderdale åker vi hemåt.

Vår första Floridaresa :-)

Vår första Floridaresa :-)

31 oktober 2017 - 14 november 2017

Jag, Jocke, Alex & Frida ska bl.a. fira min 50-årsdag i Florida

Vilse i Europa

Vilse i Europa

29 september 2017 - 13 oktober 2017

Då ingen av oss jublar över det svenska klimatet höst o vinter födde vi 2016 en idé. Vi ska prova att parkera vår husbil på sydligare breddgrader, där det är mer gynnsamt klimat. Kriterierna blev: 1 möjlighet till hyfsad värme på vintern.2 Lättillgängligt att flyga till och från destinationen. 3 inte alltför lång flygtid. Valet blev snabbt Spanien och Alicante. Hösten 2016 bar det iväg rakt ner genom Tyskland,Schweiz o Frankrike, för att landa i Alicante på det fjärde dygnet sen avresan från Sverige. Hemresan 5 månader senare gick i stort samma väg,med undantag av en mellanlandning i Montreux. Hela den grejen 2016 var så enkel och lättillgängligt och gav mersmak. Snabbt bestämde vi att 2017 göra om detta med långresa genom Europa. Valet av slutdestination blev den samma då vi inte utforskat det området klart. Samt att vi vet att det funkar då bra med parkeringen, transfer, flyg etc. Däremot blir resrutten en annan. Tanken är att ta oss från Örebro, Göteborg, Kiel till Atlantkusten och genom Holland, Belgien, Frankrike. In genom Frankrike till Andorra och sedan landa i Alicante ca 10-12 dagar senare. Några stopp har vi planerat för, vad vi vill se efter resan. Samtidigt får väder o vind avgöra en del. Vi åker till sol o hav om vädret tillåter. O är det sämre väder blir det mer sevärdheter och körsträckor. Dit näsan pekar och utan krus. 🎶🎼🎤🎵 För den som vill följa oss ska vi hålla den här dagboken uppdaterad så gott det går de här två veckorna. Kanske kan ge inspiration till någon. Eller bara bjuda på lite härliga bilder o glada skratt när vi berättar om vår vilsenhet och totala avsaknad av lokalsinne. Men fram kommer vi alltid. 🌞🌞🌞🌞🌞🌞

Roadtrip USA 2017

Roadtrip USA 2017

24 september 2017 - 1 november 2017

Jag och Robin ska köra bil från öst (Miami) till väst (Los Angeles) under 6 veckor. Här kan ni följa oss under vår resa och se vad vi hittar på för något.

Florida för fyra

Florida för fyra

6 september 2017 - 23 september 2017

Orkan eller sol? God mat, lite (?) shopping och sightseeing i gott sällskap blir det i alla fall! Sen hoppas vi SAS löst sina konflikter så vi får åka hem efteråt också (eventuell pilotstrejk på gång)!

Usa

Usa

19 juni 2017 - 19 juli 2017

Kusinerna på väg till poolen❤️❤️❤️

Orlando

Orlando

29 maj 2017 - 9 juni 2017

Mia och Berit reser till Orlando för att hälsa på S, "bara vara", upptäcka och ladda D-vitamin :-)

Äventyr ´17

Äventyr ´17

24 oktober 2017 - 18 november 2017

Habla Portañol? I guess no, it´s a combination of spanish and portuguese with a touch of some english. Äventyr ´17 blir en kombo av gammalt och nytt. Återse Miami, uppleva Guyana och fira på Barbados. En roadtrip i Florida och kanske ett kärt återbesök på en bänk i Savannah.

Orlando 2017

Orlando 2017

3 april 2017 - 14 april 2017

Vi gav oss av, igen, denna gång valde vi USA!,

USA

USA