Florida

Första kryssardagen ombord
fredag 14 april 2017 - Miami, Florida, USA

Vår första dag ute till havs. 26 grader gassande sol och något blåsigt. Svårt tänka att det faktiskt är långfredag idag. Jag och Tom är inte riktigt i fas och sover alldeles för korta nätter. Måste bli ändring på det. Vaknar man tidigt hinner man uträtta fler saker. Vi äter frukost

Hej då Miami 😥
torsdag 13 april 2017 - Miami, Florida, USA

Sista timmarna i Miami. Vi bestämmer oss för en tidig strandpromenad och tar kameran med för lite mer bilder. Kan ju ha missat något från någon vinkel 😅Hotellet har en liten frukost att erbjuda, dock inget vi känner för. Men vi vill gärna prova deras smoothie:s. Vi köper en ca 2.5dl

Ännu en härlig dag
onsdag 12 april 2017 - Miami Beach, Florida, USA

Varför ska det vara så svårt att sova till den tid man bestämt och beställt 😤 Somnade som en stock efter midnatt och klarvaken klockan 6. Hallå jag ska inte till något jobb. Mitt jobb i 21 dagar är ju att suga in atmosfären, titta på folk, dricka stora drinkar, fota allt jag ser och ta

Tiden går fort!
onsdag 12 april 2017 - Orlando, Florida, USA

idag har vi tagit det lugnt , vi var en sväng på Dave & Busters och vann lite priser, det var kul som vanligt. Imorgon börjar vår långa resa tillbaka, vi kommer vara på resande fot i nästan 24H. Tyvärr så är mycket av den tiden väntan på flygplatser men så är det. Hoppas vi klarar

Welcome to Miami
tisdag 11 april 2017 - Miami Beach, Florida, USA

Fantastisk säng täcke och feta kuddar. Vad kan gå fel? Efter installering på rummet slöser vi på tv och inser, vi är trötta 😅 Somnar sött båda två kl 4:20 och till min förvåning är jag vaken och pigg för sol o bad..... kl 6:28. Allvarligt 2 timmars sömn?  Ute är det mörkt och

Alligatorer
måndag 10 april 2017 - Orlando, Florida, USA

I dag har vi varit på besök i en alligatorer park. Mycket alligatorer, som man bl.a fick mata. Rolf och Hampus passade på att mata dem. Vi åkte även tåg runt parken. I parken fanns även ormar, getter m.m.Hampus testade även på att åka med sele, mellan torn i parken. Mycket uppskattat.

Lång dag går mot natt
tisdag 11 april 2017 - Miami Beach, Florida, USA

Precis när kaptenen meddelar att vi nu går ned för landning sover ju fruBergström som bäst. Bara att packa ihop grejer o skräp och på med skorna. Höll på få en chock vad min högra fot svullit 😱 tills jag upptäckte att jag satt skorna som småbarn.... på fel fot. Ja jäklar

Kennedy space center💕
söndag 9 april 2017 - Orlando, Florida, USA

I dag har vi varit på rymdstationen; Kennedy space center.Vi tog bl.a en rundtur, där vi fick se uppskjutnings stationer m.m.Stationen var på en ö och runt vägarna låg alligatorer och ett rikt fågelliv.

På besök hos vänner.
lördag 8 april 2017 - Clermont, Florida, USA

Idag så hälsade vi på Monica och Leif i Clermont , det var trevligt som vanligt, vi följde med till en av deras bekanta som har en egen liten park med exotiska djur samt ett garage fyllt med fint renoverade Amerikanska bensinpumpar, skyltar, brandbilsklockor, P-automat , allt möjligt

Vilodag
fredag 7 april 2017 - Orlando, Florida, USA

I dag har vi haft en vilodag. Vi har tittat på våra datorer om vad som händer i Stockholm m.mVi har varit och handlat på Wallmart i dag. Det har inte varit så varmt i dag, som tur är. Skickar en stor kram till er alla.

Orlando 2017

Orlando 2017

3 april 2017 - 14 april 2017

Vi gav oss av, igen, denna gång valde vi USA!,

Bakvända resan

Bakvända resan

10 april 2017 - 30 april 2017

Reser fel tid på året o en kryssning i fel riktning. Menas att vi gör en vårkryssning från Fort Lauderdale, Karibien o sedan raka vägen upp till South Hampton med flyg hem från London. Åker med det fina o roliga fartyget Independenc of the Seas

Sydamerika

Sydamerika

31 januari 2017 - 16 mars 2017

2017

2017

8 december 2016 - 31 januari 2018

Alrigthy, lämnade hemmet, familjen, jobb och vänner ännu än gång för en resa på obestämd tid, obestämd ort och öppet för allt. Började med några veckor i Florida med massa julmat, surf, kvällar i Wynwood Miami med vänner och så att få säga ja till mannen i mitt liv <3 Ska bli otroligt spännande att se vad 2017 har att bjuda på!

Texas/Florida

Texas/Florida

6 januari 2017 - 25 mars 2017

Flyger till Dallas, Texas och hälsar på vänner för att sedan hjälpa min pojkvän att flytta till Fort Lauderdale, Florida.

Florida-Karibien 2016-17

Florida-Karibien 2016-17

22 december 2016 - 5 januari 2017

Roadtrip 'Murica

Roadtrip 'Murica

2 december 2016 - 8 februari 2017

Jag åker på en roadtrip med mina vänner: Hugo, Albin och Caspar till USA!

Road trip USA

Miami-Fort Lauderdale-Karibien-New York-Miami

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

Bubbel
Emma Ödman