Florida

The Florida Keys
söndag 19 mars 2017 - Key Largo, Florida, USA

Vi gav oss av tidigt på morgonen och körde ner mot Key Largo som är den första ön i Florida Keys. Kom fram tidigt och tog en frukost på Denny’s. Vi hade en plan att hyra vespor och köra ner mot Key West men tyvärr fanns det ingenstans att hyra vespor i närheten så så vi fixade

Senast aktiv - från Halmstad, Hallands län, Sverige
Spring break and the land of the free
söndag 12 mars 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Det var ett tag sen jag checka in och berättade om mina upplevelser. Dagarna rullar på och det börjar kännas riktigt som hemma här. Jag flyger i tunneln och äntligen klarade jag av att ”sitt flyga” som jag hade som mål att lära mig detta året. Är tacksam över att Justin ger mig sin

Smått och gått
måndag 27 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Dagarna flyger förbi medans jag promenerar på molnen. Varje dag är ett äventyr, även de lite mer långsamma dagarna. Livet är som ett par nya skor som jag nu har gått in lite och de sitter mer bekvämt. Det skavsåren har läkt och de känns mer bekvämt att vandra. ”If nothing ever

Naples
måndag 20 februari 2017 - Naples, Florida, USA

Okej Cecilia tänker att hon ska ta sig ut på en liten tripp över helgen. Hon har velat åka över till andra sidan (västkusten) under en lång tid och tänker ”NU är det dags”. Kvällen innan sitter hon och letar efter billiga hotel i ”Naples” och efter en lång tid hittar hon ett

Wildlife hospital
söndag 12 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Sawgrass Nature Center and Wildlife Hospital är en non profit organisation som hjälper djur som är skadade och släpper senare ut dom igen när de är rehabiliterade. De startade sin verksamhet 1995 av volontärer och varje år tar de emot ca 700 djur. De tar även hand om djur som folk har haft

Videoinlägg
tisdag 7 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Denna gången tänkte jag köra en video istället. Varsågoda :) https://www.youtube.com/watch?v=oVu6ooq3ndI

iFLY och Super Bowl
måndag 6 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Just nu har vi en kompis som ska bo med oss ett tag så jag delar ett litet trailer house med tre killar  och det gör att du förvandlas lite åt det manliga hållet. Tillexempel har jag börjat stå upp och kissa för att slippa ta ner toalettringen VARJE gång jag går på toa, jag spelar Tv

La Selva
fredag 3 februari 2017 - Selva, Sarasota, Florida, USA

Vi hämtade på hotellet för vidare färd ut i regnskogen. Resan startade med en kort flygtur, 25 minuter i luften, till Coca. Väl där fem minuter i buss till floden Napo där stora "kanoter", med två utombordare, väntade på oss. Vi fick en lunchlåda och sen bar det av i två timmar rakt

Monica Håkansson
MonicaoJan i Sydamerika
Senast aktiv - från La Paz, Bolivia
Research
onsdag 1 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Jakten efter alligatorer fortsätter. Vi håller alltid ett extra öga när vi är nånstans men antagligen gömmer de sig under vintern och kommer fram när det är varmare. I en av parkerna såg vi en enorm leguan, största jag sett. Vi fick stå en stund och beundra den innan den stack ner i

Sol
onsdag 1 februari 2017 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Förseningarna fortsatte i går. Vi lyfte en timme försenade från Kastrup, men det innebar att vi kunde äta lunch i lugn och ro. Vi blev hämtade på flygplatsen och körda till hotellet, där sängen lockade efter en lång resa. I kväll åker vi vidare till Quito men nu blir det en dag i

Monica Håkansson

31 januari 2017 - 16 mars 2017

2017

2017

8 december 2016 - 31 januari 2018

Alrigthy, lämnade hemmet, familjen, jobb och vänner ännu än gång för en resa på obestämd tid, obestämd ort och öppet för allt. Började med några veckor i Florida med massa julmat, surf, kvällar i Wynwood Miami med vänner och så att få säga ja till mannen i mitt liv <3 Ska bli otroligt spännande att se vad 2017 har att bjuda på!

Texas/Florida

Texas/Florida

6 januari 2017 - 25 mars 2017

Flyger till Dallas, Texas och hälsar på vänner för att sedan hjälpa min pojkvän att flytta till Fort Lauderdale, Florida.

Florida-Karibien 2016-17

Florida-Karibien 2016-17

22 december 2016 - 5 januari 2017

Roadtrip 'Murica

Roadtrip 'Murica

2 december 2016 - 8 februari 2017

Jag åker på en roadtrip med mina vänner: Hugo, Albin och Caspar till USA!

Road trip USA

Miami-Fort Lauderdale-Karibien-New York-Miami

Smekmånad -utan smek

Smekmånad -utan smek

10 november 2016 - 2 december 2016

Brölloppets efterrätt! Bröllopsresa, smekmånad...ja, kalla de va fan du vill! Men smek de kan han ju tro de kommer bli, gubben min 🙈👼 Florida i 3 veckor, börjar med västkusten vid Tampa 1 vecka för att sedan åka på Karibien kryssning 1 vecka för att sedan avslut med hopp och lek i Orlando på nöjesfält. Jonas och jag, 3 veckor på varann, får se om vi fortfarande är gifta när vi kommer hem 😁😎

USA tvärs över kontinenten

USA tvärs över kontinenten

11 november 2016 - 27 november 2016

Min resa kommer att starta i Köpenhamn med flyg till NY. Där stannar jag i fem dagar. Tänker uppleva NY med allt vad det har att erbjuda. Därefter sätter jag mig på planet till LA. Tänker resa runt i Calafornien med fokus på LA. Planerar att stanna där i 10 dgr. Har hyrt en Mustang cabbe - allt för att ta in Calefornien på bästa sätt.

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

Atlantkryssning till Tampa i Florida och vidare till Mellanamerika

2 november 2016 - 27 november 2016

Flyg Arlanda - Rom. HollandAmerica-line Civitavecchia - Mallorca - Cartagena - Malaga - Funchal Madeira - 8 dagar över Atlanten - Tampa, Florida. Nästa kryssning - Key West - Honduras - Guatemala - Mexico - åter Tampa. Hyrbil Tampa - Fort Lauderdale Flyg Fort Lauderdale - Arlanda.

Kristina Gullersbo
Guller