Shopping på Florida Mall
måndag 13 augusti 2018 - Orlando, Florida, USA

En bra start på dag efter en god natts som på vårt nya hotell Best western, frukost. Tillbaka på rummet blev de å packa om våra väskor inför avfärden imorgon. När de väl var ordning å reda i väskorna tog vi oss en shopping runda till Florida Mall. Spanade lite på JC Penny men var så

Pest å pina byttes
söndag 12 augusti 2018 - Kissimmee, Florida, USA

En fruktansvärd natt i denna hemska stank. Vaknade tidigt med huvudvärk å illa mående. Bestämde att här kan vi inte fortsätta å bo. Vare sig vi får pengar tillbaka eller inte.  Spanade runt på booking efter något nytt medans jag väntade på att mannen min skulle vakna. När han vaknat

Magic castle
söndag 12 augusti 2018 - Kissimmee, Florida, USA

Buhuu.. Stället såg mydigt ut.. men gud så de stinker. Doftspray.. Försökte vädra men hjälpte inte.. bad å få byta rum. Sprayas i alla rum men fick i alls fall byta till ett med mindre stank. Tog oss en tur med bilen å hoppades på mindre stank när vi kom hem. Tyvärr inte mycke

Magic castle
lördag 11 augusti 2018 - Kissimmee, Florida, USA

Bilfärden hit gick bra. Stannade å tanka på vägen å första stället där våra kort inte funka. Tur vi hade lite cash kvar.Några mil till å så lite käk på pizza hut.Då var vi framme vid nästa destination.. Mycket speciellt ställe. Var tvungna å sitta med dörren öppet ett tag. Dem

The Bradley park Hotel
lördag 11 augusti 2018 - Palm Beach, Florida, USA

Frukost avklarad. Dags för en dusch å sen packa oss iväg på nya äventyr.. Inte lika lång bilresa idag, skönt. Vi drar till Kissimmee.. Hörs senare..

Bilfärd mot Palm Beach
fredag 10 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

Då var de dags å dra vidare. Frukost å sen packa bilen. En lång dag i bil. Mil efter mil. Stannade å käkade på Dennis å sen vidare.. När vi äntligen närmar oss Palm beach så börjar ovädret. Regn å åska.. Fick nästan krypköra emellanåt. väl framme fick vi vårat rum

Strand å museum
torsdag 9 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

Frukost avklarad..På med badkläder under kläderna å promenera iväg. Vi började på Key West butterfly and nature conservatory.  Lite skeptiska var vi allt. De skiftade dock fort. Räckte å komma innanför dörren.. Så många fjärilar å lite fåglar. En fantastisk trädgård med en liten

En lång promenad
onsdag 8 augusti 2018 - Key West, Florida, USA

En ganska tidig frukost.. Tillbaka till rummet för å kolla lite på kartan å planera.Tog oss ut å promenera längs huvudgatan. En hel del windowshopping. Klart vi klev in i ett antal butiker med. Blev inköp av flip flops.. Mina första. Tycker fortfarande att de ä något otäckt mellan

Starta vår resa mot Key West
tisdag 7 augusti 2018 - Miami, Florida, USA

Började med frukost som vanligt. Checka ut å drog mot Little Havana i Miami. Gps anvisningen var dock något galen. Hamnade i slummen å kände att här ville vi inte va. Besvikna la vi in en adress till en cigarr butik istället som jag trodde var mer mitt i Miami centrum. Visade dock sig vara

Båtresa
tisdag 7 augusti 2018 - Fort Lauderdale, Florida, USA

Efter lite irrande å virrande hittade vi till slut ner till båten. Skulle varit 6pers men blev bara vi två. Så en härlig tur med egen guide. Ljummet fläktande å kylande vatten å dricka fick vi en fantastisk båtfärd genom kanalerna. Hem å fräscha till sig lite innan en promenad till

USA Florida + Los Angeles

USA Florida + Los Angeles

4 augusti 2018 - 4 augusti 2018

En härlig semester bara vi två..

Washington/Myrtlebeach/Orlando

Washington/Myrtlebeach/Orlando

7 juni 2018 - 8 juli 2018

Nya äventyr till USA besöker platser vi inte besökt förut

7 mars 2018 - 14 mars 2018

Orlando-Tampa-clearwater Beach

Tre trotters i Florida

Tre trotters i Florida

7 maj 2018 - 22 maj 2018

Melker, Hugo och Elsa är i Florida. här visar de och berättar vad de upplever.

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Road trip USA

Road trip USA

14 maj 2018 - 29 maj 2018

En road trip på 16 dagar

ORLANDO, RESKOMPIS 18-25

ORLANDO, RESKOMPIS 18-25

28 oktober 2018 - 8 november 2018

Hej jag heter Nadja, och är 20 år som bor i Göteborg! Jag Söker en omtänksam och snäll tjej runt min ålder 18-25 som vill följa med mig på mitt äventyr till orlando i oktobor eller kanske tidigare?. Någon som vet att den kan hänga med. Tanken är att gå på Disney World och Universal studios, bada o shoppa samt utflykter Jag är en shoppinggalen tjej med stort intresse för America, jag är en pratglad och omtänksam tjej, som just nu är sjukskriven. Jag hatar alcohol och jag är väl inte direkt någon partybrud, rätt konstig som vågar bjuda på sig själv haha! ;) Hör av dig om du är intresserad! :)

7 februari 2018 - 24 februari 2018

Efter mycket om och men bokade vi ändå en Floridaresa för att fira min 50-årsdag. Hoppas det blir sol/bad/god mat och shopping 😀

40. Daytona, igen, igen

40. Daytona, igen, igen

14 februari 2018 - 24 februari 2018

Åter igen en tur till Orlando Florida, Nascar, Daytona 500. Jaha, varför tar idioten den turen en gång till. Åk själva dit å kolla, 40 - 45 bilar, med ett par meter emellan i över 300 km/timmen på en rundbana, 100 000 racertokiga amerikanare på läktaren. Måste upplevas en gång till. F1 (formula 1), släng dej i väggen. Det blir 4 dagar bilrace + ett dragster museum, och en veckas turnera runt, Mustis cab, beställd. Kolla hemsidan: http://www.daytonainternationalspeedway.com/

Ekstrands äventyr 2018

Ekstrands äventyr 2018

8 februari 2018 - 24 februari 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

Marie Hermansson
marie.hermansson