Apalachicola

Vintern pressar mej söder ut.
torsdag 5 mars 2015 - Apalachicola, Florida, USA

Min favorit ö. ”St. George Island” heter den, en lustig skapelse men inte helt fullsmockad med sommarstugor å inga ”Apartamentos” de här förskräckliga, enorma höghusen som kantar stränderna över det hela. Dessutom inga turister, här. Varit upp i fyrtornet, 92 steg, upp, och

Leif Jonsson
lionkungen i 32. Daytona 500
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Automatisk PANNKAKSMASKIN!!!!
onsdag 4 mars 2015 - Apalachicola, Florida, USA

Jaha, så hände det, jag tappade hakan, eller blev jag förvånad, nä, detta är ju USA, de kreativas land. En ”AUTOMATISK PANNKAKSMASKIN”, tryck på knappen, efter en minut kommer 2 färdiga pannkakor ut på höger sida. Nå för att börja från början, här om dagen gick jag till

Leif Jonsson
lionkungen i 32. Daytona 500
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Apalachicola
lördag 15 oktober 2011 - Apalachicola, Florida, USA

Hit kom vi i går och det är ännu en liten håla som är otroligt charmig. Här hittade vi julklappar till syrrorna och ena svågern :-). Vi åt ostron för första gången och det smakade inte alls som vi trott, var faktiskt ganska okej. När vi åt middag så träffade vi ett par, som var här

Anette Och Håkan Rickebjer
four x i New York till Hawaii
Senast aktiv - från Botkyrka, Stockholms län, Sverige
32. Daytona 500

32. Daytona 500

18 februari 2015 - 17 mars 2015

Jaha så var det dags att ännu en gång uppfylla ett av det där med alla "måste upplevas", här i livet. Denna gång är det "Nascar" på Daytona 500. Jag å 200 000 motor tokiga amerikanare. Vi är 47 "motortossar" i den svenska gruppen, som skall roa oss i en vecka. När de åker hem kvitterar jag ut en "Mustang cab" och styr dit näsan pekar i tre veckor.

New York till Hawaii

New York till Hawaii

6 oktober 2011 - 11 november 2011

Vi startar i New York, flyger sen till Miami. Kör bil till Key West och upp till New Orleans. Därefter flyger vi till San Fransisco. Gör en rundtur med bil i 15 dagar, Las Vegas, Grand Canyon mm. Därefter flyger vi till Hawaii i 8 dagar.