Boca Raton

Länge sen
söndag 28 januari 2018 - Boca Raton, Florida, USA

Vi har varit i Miami Beach och druckit drinkar, shoppat och sett lrokodiler i everglades vi hann också med en snabbis till Key West och äta en keylime paj... blandade känslor för den väldigt speciell smak och konsistens 😳nu bor vi sista veckan i Boca Raton det skulle vara mulet och regn på

Sofi Westlin
sunshine76 i Roadtrip USA
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Miami och Lake Boca
söndag 3 augusti 2014 - Boca Raton, Florida, USA

I fredags tog vi bilen till Miami. Per ville inte följa med dit heller, Miami har samma inverkan på honom som Sawgrass Mills och denna gång hade han fullkomligt rätt! Det var outhärdligt hett, 37 grader och stekande sol. Vi började på stranden och havet var så varmt att det inte ens

Everglades och shopping
lördag 2 augusti 2014 - Boca Raton, Florida, USA

När man ser film som utspelar sig i Florida och kommer till punkten där man jagar skurkar i båtar som har en fläkt som motor, svävar på vattnet och jagar fram mellan meterhög vass, då är det i Everglades träskmarker man är. I onsdags fick även vi pröva på detta, dock utan att jaga

Kennedy Space Center
onsdag 30 juli 2014 - Boca Raton, Florida, USA

Igår kväll tog vi en taxi till en av Pers favoritrestauranger som ligger alldeles vid havet. Maten, atmosfären och utsikten var helt fantastisk men det hade hunnit bli rätt sent på kvällen så Lova var hungrig och på ett makalöst dåligt humör. Det blev inte bättre när nån lokal

Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Första dagen i paradiset!
måndag 28 juli 2014 - Boca Raton, Florida, USA

Igår kväll kom vi fram till USA. Resan gick bra, även om sommarens tidigare tropiska värme ersattes av ett otroligt åskoväder när vi satt på Arlanda. Åskan slog ner när vi satt och fikade och högtalarsystemet slogs ut. Knallen var enorm och min flygrädsla stegrades ytterligare några

Ny dag nytt köpcenter
torsdag 12 december 2013 - Boca Raton, Florida, USA

Ny härlig dag med mer shopping. På detta shoppingcenter som faktiskt bara ligger 15 min med bil från hotellet, fanns alla Felicias favoritaffärer. Hollister, Victoria Secret och Abercrombi &Fitch. Det bästa köpcenter hittils enligt Felicia. Där spenderade vi halva dagen. På vägen dit höll

Torsdag (Dag 19) Sol och 28* på dagen. Ösregn mellan 17 och 19. Fint på kvällen
torsdag 12 april 2012 - Boca Raton, Florida, USA

Vid 9 satte vi oss i bilen för att åka ner till Boca Raton och titta på en park som heter Gumbo Limbo Trail. Det var en bra utflykt och vi gick på en lite gång som byggd genom skogen och sumpen. Vi såg bland annat tvättbjörnar, fiskar, landkrabbor, spindlar, sköldpaddor och sjöhästar.

Snow Orage
Snowie88 i Florida
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Sol och varme pa St Marteen
tisdag 17 januari 2012 - Boca Raton, Florida, USA

Hej! Nu har vi anlant till det forsta stoppet, St Marteen. Det ar underbar varme har och stralande sol!! B) I gar var brollopet och det var nog den mest romantiska vigseln jag varit med om, vi holl till utomhus pa deck med horisonten som utsikt. Brollop i Karibien, kan det bli mer exotiskt?!

Madelene Persson Sidenå
madelene_ps i Kryssning i Karibien
Senast aktiv - från Sundsvall
Semestern snart slut
lördag 22 januari 2011 - Boca Raton, Florida, USA

Om några timmar börjar återresan. Skall skaffa remmar till resäskan. Den är välfylld(rund????) Jag får hoppas att dom släpper min resväska på bandet. Enligt Nnnis våg har jag precis vad jag får ha. Min röda ryggsäck är fylld och jag har en bag med vinterkläder och sandaler....The

Det ar bara en ljummen natt kvar......
fredag 21 januari 2011 - Boca Raton, Florida, USA

I dag är det lite mulet. Det är sista dagen och natten o Boca..Det är ett klimat som passar mig utmärkt. Minsta möjliga packning med kläder på sig. Syrran slutar sitt arbete 12:30.Är det bra väder så vi får en sista promenad barfota på stranden. Har ställt mig på min väska men inte

Roadtrip USA

24 mars 2012 - 14 april 2012

Kryssning i Karibien

Kryssning i Karibien

13 januari 2012 - 22 januari 2012

Vi blev inbjudna till ett bröllop i Karibien och insåg att detta händer inte varje dag, klart vi ska åka! Min vän Malu från tiden i USA gifter sig och vi får också tillfälle att träffas. Det blir en 7-dagars kryssning med underbar vy och turkosa vatten!

Florida och Exumas

Florida och Exumas

1 januari 2011 - 22 januari 2011

På det nya årets första dag flyger jag till min syster i Boca Raton Florida. Jag kommer också att flyga över till Exuma på några dagar.

Montréal

Montréal

7 juli 2010 - 8 oktober 2010

I ca 3 månader skall jag jobba i Montréal.

19 februari 2010 - 8 mars 2010

Resa tlil Florida med start i Miami. Fortsätter med golf i Fort Lauderdale och parker i Orlando. Avslutar med kryssning till Mexico & Belize.

Florida o kryssning runt Sydamerika

Florida o kryssning runt Sydamerika

5 februari 2010 - 26 mars 2010

Åker till min syster i Florida, sedan tar vi en kryssning från Santiago upp till Rio de Janero

Kattvakt i Fort Lauderdale

Kattvakt i Fort Lauderdale

21 september 2009 - 16 december 2009

Jag vill ännu en gång komma nära och lära känna alla underbara människor i USA, framför allt denna gång Florida.

Ivan
Ivanvega